ba
door bassa Oct 15, 2007 om 18:19
Voeding & gezondheid

Is de nieuwe PuC koffiezetter echt een succes?

Soms gaan wetenschap en marketing hand in hand. Na een vergelijkend onderzoek tussen de verschillende koffiepadmachines kwam de nieuwe PuC - de aanleiding voor deze test - als beste uit de bus. Wat zeg ik: Het machientje scoorde maar liefst een dikke 7 t.o.v. de matige vijfjes van de andere 3 apparaten. Omdat ik niet geloof dat de proevers - onder meer de eigenaar van een gerenommeerd amsterdams café - zich tot een dubieuze marketingstunt zou verleiden, vraag ik me hetvolgende af: Hoeveel mensen zijn er na het zien van de uitzending naar de winkel gerend om de PuC aan te schaffen? En is de koffie inderdaad zo lekker?

2403 9 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Oct 15, 2007 om 19:05
1782 Antwoorden / 27 Vragen

En is de koffie inderdaad zo lekker?

Geen idee, (nog) niet geprobeerd, maar uit de test blijkt dat hij wel beter smaakt dan de andere drie. En wie een bak Senseo wel eens goed geproefd en dat vergeleken heeft met een bakkie "verse" koffie, weet dat dit geen al te grote prestatie is. Mijn dochter van drie maakt betere koffie dan het spulletje dat uit een Senseo komt.

Of het lekker is, is uiteraard subjectief, er zijn legio mensen die klaarblijkelijk koffie uit een pad zeer smakelijk vinden.

Geef mij persoonlijk maar een vers bakkie, het liefst handgemalen. Lekkerder dan menig padje.

Mvgr - B

tr
door truusdejong - Oct 16, 2007 om 12:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk zo'n nieuw koffiezetapparaat, maar en koffiepads gebruiken en cups? Da's dus dubbel zo duur???? En smaakt het nu echt beter?

flipjeburum
door flipjeburum - Oct 16, 2007 om 13:36
155 Antwoorden / 6 Vragen

Leuk zo'n nieuw koffiezetapparaat, maar en koffiepads gebruiken en
cups? Da's dus dubbel zo duur????

Nee, dat is het niet, je kan gewoon 'koffie' zetten met dat ding (dus gewoon pads). Wil je echter cappuccino of een andere exotische smaak dan zul je een extra cup in het apparaat moeten plaatsen. Dat is dan wel duurder (22 ct per cup).

Neem toch aan dat er bij AH en C1000 demonstraties gegeven gaan worden met deze machine. Ben ook wel benieuwd eigenlijk of het sapje uit deze machine wel de naam koffie mag dragen ;-)

vd
door vdberg35 - Oct 21, 2007 om 14:01
5 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat ik de combinatie van pads en een cup te omslagtig vond en waarschijnlijk ook te duur, heb ik de Artenso Latte KM 42.17 van Petra gekocht.

Waar overigens bij kassa werdt verteld dat deze pas binnekort in nederland te koopzijn.

Niets van waar dus, zijn gewoon te koop bij www.redcoon.nl.

De test is ook fout met de petra hebben ze een koffie verkeerd gemaakt,ze hebben nl eerst het melkschuim eringedaan en toen pas de koffie.

Na het nu een paar dagen te hebben geprobeert kom ik tot de conclusie dat het een goed apparaat is wat zeker een hoger cijfer had verdient.

De koffie is niet lauwwarm maar heet 90 graden en als je naderhand de melk opschuimt en in de koffie laat lopen.

Kun je ook een koffielepeltje op het schuim leggen zonder dat het direct in de kom ploft.

Heb  zelfs met chocomel geprobeert melkschuim te maken en gelukt ook nog (wel ff gelijk het slangetje en het opschuim meganisme gereinigd.)

Het schuim blijft ook verbazend lang staan op de koffie ,dat is met de puc ook niet.

Bovendien heeft deze ook een gescheiden warm water uitloop,en een pakje cup a soup of een pot oplos choco is goedkoper dan de te verwachten cup van de puc bovendien kun je ook je eigen koffie gebruiken er zit een houdertje met filters in waar je zelfgemalen koffie in kunt gebruiken.

Word bovendien geleverd met een flesje ontkalkings vloeistof.

Ik denk toch dat de puc stiekum weg omdat het bij de supers wordt verkocht een beetje geholpen is door de proefpersonen.

Dus is het volgens mij geen objectieve test geweest.

ca
door carovandero - Oct 22, 2007 om 12:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Nee de koffie is NIET lekkerder dan uit de Senseo. App. ziet er mooi uit maar koffie is lauw. Met Cup (Gezoete bende met een schuimlaag die doet denken aan afwaswater schuim) kwam de koffie op 55° alleen creme kwam op 65°. Dus echt te koud. Je moest hem eigenlijk opdrinken voordat b.v. je zoetje gesmolten was.Ik ben blij dat wij hem direct weer hebben terug gebracht. Dus mensen nog echt ff wachten tot de kinderziektes eruit zijn en dan nog vraag ik mij af OF wij op die cupjes zitten te wachten smaken echt niet lekker. Alleen de donker gebrande koffie pads zijn oke. En ook te gebruiken in de Senseo. Snap dan ook helemaal NIETS van die test. Want kijk maar eens op www.veilingkijker.nl tik dan puC in en zie hoeveel er al aangeboden worden. En dat voor een app. dat net 1 week verkocht wordt??

gsm
door gsm - Oct 22, 2007 om 12:50
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik gebruik nog steeds mijn goede oude trouwe 'gewone'  koffiezetapparaat. Op de camping gebruik ik ook nog steeds het stokoude allereerste Philips koffiefilter apparaat (merk Ruton)
Het kost per keer één filterzakje en afhankelijk van het aantal kopjes een paar afgemeten schepjes koffie uit het pak (ik zal het merk niet noemen) plus een hoeveelheid koud water.
Tenslotte nog 5 á 10 minuten wachten, afhankelijk van het aantal kopjes. Het resultaat is goede en relatief veel goedkopere koffie met meer smaak dan uit een Senseo. Met de koffie uit de PUC heb ik nog geen ervaring.

Groet,
GSM

ja
door janwillemse - Oct 24, 2007 om 15:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb de puc koffiezetter gekocht naar aanleiding van de test. De koffie ziet er goed uit maar smaakt niet! Het melkschuim is mooi maar waterig en smakeloos. De koffie is slapper en kouder dan die van senseo. Ik was erg teleurgesteld en vroeg me zelfs af of de test wel eerlijk verlopen is. Heb het apparaat teruggebracht. Opvallend inderdaad hoeveel puc machines al te koop zijn op internet. Ik weet waarom...

ds
door dspaul - Dec 24, 2007 om 23:30
6 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal niet. De eerste kop koffie is lauw en flauw. Komt omdat het vele plastic opgewarmd moet worden. Die van de senseo is veel heter en qua smaak beter, vindt ik persoonlijk. . De senseo heeft als voordeel dat het voorraadje water opwarmt. De Puc moet  en pompen en verwarmen tegelijk en dat vraagt veel meer stroom. Afijn, mijn vrouw kwam thuis met de Puc, die beviel mij niet, en nu hebben we een toch maar een Senseo gekocht. De schuimlaag is ook veel steviger

ri
door rita2 - Aug 13, 2009 om 09:38
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ben na de enorme reclame ook overgegaan tot het kopen van een Puc koffiezet apparaat nu blijkt deze uit de handel te zijn genomen is dus een dure miskoop gebleken.
Kan ik daar een vergoeding voor krijgen van de fabrikant