door witteke Nov 15, 2023 om 09:55
Voeding & gezondheid

Is onvz nog een restitutiepolis?

Ik vraag me af,ooit een restitutiepolis afgesloten bij ONVZ,maar ik kan nergens vinden of z dat in 2024 nog zijn,en ja,ik heb al gebeld,en krijg een wollig nietszeggend antwoord,en sorry,maar de informatie op hun site is voor een leek echt niet duidelijk
Ik woon in de grenstreek,en ga vaker naar een belgische huisarts of ziekenhuis
Kom er niet uit of dit nog vergoed word

1451 11 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Nov 15, 2023 om 10:16
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Als ze het zelf niet weten, kunnen wij het zeker niet weten. Neem aan dat 2924 een typo is en u 2024 bedoeld

Ja
door JannyBoe - Nov 15, 2023 om 10:27
521 Antwoorden / Vragen

Dit zijn de twee keuzes op hun website. De info ziet er helder uit. Of een ONVZ Vrije Keuze óf ONVZ Bewuste Keuze. De eerste, de duurste, heeft een '100% vergoeding bij alle ziekenhuizen, huisartsen en de meeste andere zorgverleners.'  Een dergelijke polis bedoelt u toch?

wi
door witteke - Nov 15, 2023 om 10:33
58 Antwoorden / 13 Vragen

Ja dank je wel,denk niet dat ik me in 2924 daar nog zorgen om zal maken
En ik heb de bewust vrije keuze polis

Ja
door JannyBoe Nov 15, 2023 om 10:48
521 Antwoorden / Vragen

Lastig misschien maar toch een lang en gezond leven gewenst ;)

De zuivere restitutiepolis bestaat vanaf volgend jaar nauwelijks nog begrijp ik uit info van vergelijkingssites.
Daar komen 'combinatiepolissen' voor in de plaats. Zie ook de link van @MARITA5 over beperking vrije keuze.
Die combinatiepolis geeft vrije keuze maar niet onbeperkt.
Dat is de polis die u nu al heeft.
Het zit 'm in de naamgeving en de bijbehorende inhoud, met name de beperkingen.

Mabelle
door Mabelle Nov 15, 2023 om 16:05
453 Antwoorden / 1 Vragen

De Bewust Vrije Keuze polis bestaat niet. Het is of Vrije Keuze of Bewuste Keuze.

wi
door witteke - Nov 15, 2023 om 11:08
58 Antwoorden / 13 Vragen

Dus toch niet echt meer een restitutie polis,dank je wel

Ja
door JannyBoe Nov 15, 2023 om 13:22
521 Antwoorden / Vragen

Geen dank, groeten.

ro
door ronny530 - Nov 15, 2023 om 13:31
2794 Antwoorden / 41 Vragen

U kunt ook even inloggen op uw persoonlijke pagina van ONVZ en dat weet u ook welk soort zorverzekering u afgesloten heeft.
Als u geen wijzigingen aanbrengt wordt de zorgverzekering in 2024 voortgezet.

wi
door witteke - Nov 15, 2023 om 14:32
58 Antwoorden / 13 Vragen

Ik weet welke ik heb ,dat is het probleem niet
Het probleem is dat ze volgens mij nu geen restitutiepolis meer zijn
En ik dus gedwongen word medicijnen volgens het gvs te accepteren
Voorheen hoefde dat niet,was je verzekerd voor een bepaald bedrag voor medicijnen die wettelijk erkend zijn maar buiten gvs vallen

Mabelle
door Mabelle - Nov 15, 2023 om 16:02
453 Antwoorden / 1 Vragen

De duurste basisverzekering (Vrije Keuze) is inderdaad geen restitutie verzekering meer, maar een combinatie verzekering.

Er zijn verschillende soorten basisverzekeringen. ONVZ Vrije Keuze Basisverzekering is een combinatieverzekering.

ONVZ Vrije Keuze Basisverzekering werkt als volgt:

Hebben wij afspraken met uw zorgverlener? Dan krijgt u hiervoor geen rekeningen. U hoeft niets voor te schieten.
Hebben wij geen afspraken met uw zorgverlener? Dan betaalt u mogelijk een deel van de kosten zelf.
Voor medisch-specialistische zorg, fysiotherapie en huisartsenzorg maakt het niet uit of afspraken hebben met uw zorgverlener. U kiest uw zorgverlener zelf. Wij vergoeden de kosten volledig. Soms stuurt de zorgverlener de rekening aan u. Dan vraagt u de kosten bij ons terug.

Meer informatie https://zorgverzekeringskaart.nl/onvz/vrije-keuze-basisverzekering

In de Zorgzoeker https://onvz.z-zoeker.nl/ kun je straks checken met wie ze een contract hebben afgesloten.

"En ik dus gedwongen word medicijnen volgens het gvs te accepteren."
Dat klopt helemaal.

wi
door witteke - Nov 15, 2023 om 19:07
58 Antwoorden / 13 Vragen

Dit is dus een misleidende naam,mag dat?
Als ik koffie koop,mag er toch ook geen thee inzitten?

Ja
door JannyBoe Nov 15, 2023 om 19:25
521 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat er geen rechter deze productnaam als zodanig uit zal leggen.
Ik snap zeker wat u bedoelt.
Maar het product is helder omschreven.

'De Vrijere Keuzepolis' is de betere benaming ;)