ch
door chaletvlinder Jun 5, 2012 om 18:51
Voeding & gezondheid

Is Supradin complex forte deelbaar?

Al jaren gebruik ik Supradin 50+. Nu let ik in deze tijd op alle bezuinigingsmogelijkheden en heb ontdekt dat in Supradin complex forte twee keer zo veel vitamines zitten dan in 50+. Een halve tablet per dag zou dus hetzelfde effect moeten, scheelt veel geld. Is de Supradin cf deelbaar, er zit wel een breukstreepje op, maar ziet eruit als een dragee.

2102 12 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 5, 2012 om 19:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik ken de pillen niet, op internet staat dat het tabletten zijn. Staat er niet op de verpakking of het een pil of dagree is? Een breukstreepje lijkt me ook aan te geven dat hij deelbaar is. Maar zelfs al is het een dagree, ook die kun je vaak snijden, tenzij er los poeder in zit. Op internet zijn er al pillensnijders voor 89 cent te koop. In de drogisterijen zullen ze dan ook niet veel kosten.

Slim bedacht overigens, hetzelfde voor een betere prijs. Wel moet u er op letten dat er net zoveel calcium en vit D in de halve supradyn forte pil zit als de 50+ pil, dat zijn de belangrijkste extra vitamines en mineralen die nodig zijn voor 50+

yv
door yvonnevries - Jun 5, 2012 om 20:39
8 Antwoorden / 1 Vragen

ik zou niet weten waarom het niet gedeeld kan worden. tenzij er los poeder in zit. Kon de drogist u geen advies geven?

ch
door chaletvlinder - Jun 5, 2012 om 20:58
4 Antwoorden / 3 Vragen

Inderdaad kom ik wel te kort met vit D en calcium, maar ik krijg dagelijks veel buitenlucht (D) en gebruik calci-cew. Klopt? Ik ga idd een pillensnijder kopen.

tenormin
door tenormin - Jun 5, 2012 om 21:31
16835 Antwoorden / 108 Vragen

chaletvlinder, als je pillen"snijder" koopt een tipje: gebruik plastic zakje anders kruip je telkens over de vloer. Dat is althans mijn ervaring. Als je veel buiten bent heb je zeker geen vit. D nodig, hoor. Kun je bewaren als je eventueel in de winter vaker binnen bent. Ik zelf gebruik wel vitame hoge D; te weinig buiten (noodgedwongen, hoor). Succes met je knijper.

dc
door dcz - Jun 5, 2012 om 21:38
439 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=yvonnevries schreef op dinsdag 5 jun 2012, 20:39]ik zou niet weten waarom het niet gedeeld kan worden. tenzij er los poeder in zit. Kon de drogist u geen advies geven?

Dit koop je niet bij de drogist, is namelijk geen medicijn maar een voedingssuplement en dus vrij verkrijgbaar....

@vlinder; gewoon uitproberen....

zoekster
door zoekster - Jun 5, 2012 om 21:46
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=dcz schreef op dinsdag 5 jun 2012, 21:38][quote=yvonnevries schreef op dinsdag 5 jun 2012, 20:39]ik zou niet weten waarom het niet gedeeld kan worden. tenzij er los poeder in zit. Kon de drogist u geen advies geven?

Dit koop je niet bij de drogist, is namelijk geen medicijn maar een voedingssuplement en dus vrij verkrijgbaar....

@vlinder; gewoon uitproberen....

Drogist verkoopt het ook. Kruidvat is ook een drogist, medicijnen (op recept) worden verkocht/afgegeven biij de apotheek.

hereistom
door hereistom - Jun 5, 2012 om 21:51
736 Antwoorden / 1 Vragen

Als je wil bezuinigen kun je beter niet zo'n duur merk kopen, maar bijv. het huismerk van het Kruidvat, is hetzelfde alleen veel goedkoper ;-)

tenormin
door tenormin - Jun 5, 2012 om 23:43
16835 Antwoorden / 108 Vragen

dcz, dat soort spul koop je toch wel bij drogist? Waar anders? Daar koop je toch meestal je niet op recept benodigde artikelen, of bij de super. Vitamientjes kun je natuurlijk ook bij de apotheek kopen maar die zijn nog veel duurder.

maryvon
door maryvon - Jun 6, 2012 om 13:01
99 Antwoorden / 44 Vragen

[quote=dcz schreef op dinsdag 5 jun 2012, 21:38][quote=yvonnevries schreef op dinsdag 5 jun 2012, 20:39]ik zou niet weten waarom het niet gedeeld kan worden. tenzij er los poeder in zit. Kon de drogist u geen advies geven?

Dit koop je niet bij de drogist, is namelijk geen medicijn maar een voedingssuplement en dus vrij verkrijgbaar....

@vlinder; gewoon uitproberen....

Juist wel bij de drogist.

tenormin
door tenormin - Jun 6, 2012 om 13:44
16835 Antwoorden / 108 Vragen

maryvon, dat dacht en denk ik dus ook, zoals reeds gemeld. Denk dat dcz met iets anders in de war is.

zoekster
door zoekster - Jun 6, 2012 om 13:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hij was in de war met een apotheek, vermoed ik. Maar supradyn is daar (in apotheek) ook verkrijgbaar. Maar goed, waarom er nog langer op doorgaan, vergissen is menselijk.

zwemmer
door zwemmer - Jun 6, 2012 om 14:27
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik zou het gewoon doen, ook al doet niemand anders het. Gewoon op jezelf vertrouwen.