WilhelmE
door WilhelmE Dec 23, 2023 om 20:19
Voeding & gezondheid

Kerststol

Leuke uitzending over kerststollen op 23 december. Wellicht handiger geweest om deze test 2 weken eerder uit te zenden. Nu hebben de meeste mensen al een kerststol gekocht! Niet consument vriendelijk.

1513 8 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Dec 23, 2023 om 20:33
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Ik denk dat gelet op de voorbereidingstijd die een test nodig heeft, dat toen de stollen er nog niet waren ............

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 23, 2023 om 20:40
7190 Antwoorden / 3 Vragen

We kunnen onthouden wie de beste was dit jaar want dat zal volgend niet anders zijn.

tenormin
door tenormin - Dec 23, 2023 om 20:52
16829 Antwoorden / 108 Vragen

2 Weken geleden had nog niet iedere super kersttollen. De nieuwe haringen worden ook niet 14 dagen van tevoren gekeurd: die zijn er dan niet. (wel, alleen voor een selecte groep). Fijne Kerstdagen.

Analoog
door Analoog - Dec 23, 2023 om 21:01
137 Antwoorden / Vragen

Ze hadden die stol van Robert van Beckhoven zelf er ook even tussen moeten zetten......

rj
door rjw - Dec 23, 2023 om 21:07
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Morgen kan je de beste nog kopen, mocht je die nog niet hebben. En dinsdag zijn de winkels ook open, dan heb je nog een kans.

hutch
door hutch - Dec 24, 2023 om 10:22
4515 Antwoorden / 29 Vragen

'Kerst'stollen?
Om één of andere reden kan ik alleen nog maar 'feest'stollen vinden in de winkels.

Slaat de angst hier ook alweer toe om iets 'kerst' te noemen? Net zoals er geen chocolade Z...P... meer in de winkels mogen liggen?

Voor de rest blijven het lekkere stollen, hoe ze ook (mogen) heten.

rj
door rjw Dec 24, 2023 om 11:22
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is de PVV uitleg. De werkelijkheid is dat dit gewoon winstmaximalisatie van de supermarkten is. Als je het kerststol noemt denken mensen dat je het alleen met kerst eet. Nu mag je er ook voor en na na kerst  een paar kopen en opeten. Ej wat overblijft ligt met pasen weer in de winkel. Dat spul bljjft immers ontzettend lang goed. Niks politieks maar gewoon hele slimme marketing.

Thecla58
door Thecla58 - Dec 24, 2023 om 13:00
854 Antwoorden / 3 Vragen

Bijna twee weken geleden stond er al een test in het AD waarin kerststollen gekeurd werden. Ook daar kwam die van de Lidl als beste uit de bus.

Kerst is zo overrated... wat, in mijn ogen, belangrijker is is de wintersolstice (elk jaar op 22 december). Dan vier ik en met mij weet ik hoeveel personen nog meer dre terugkeer van het licht. Hoera....

Ar
door AriEllis Dec 24, 2023 om 15:50
57 Antwoorden / Vragen

Winterzonnewende valt niet altijd op de 22ste.

Thecla58
door Thecla58 Dec 25, 2023 om 12:19
854 Antwoorden / 3 Vragen

Dit jaar vanwege het schrikkeljaar 2024. Volgend jaar is het op 21 december.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 24, 2023 om 17:46
2057 Antwoorden / Vragen

Inderdaad waarom hebben ze die kerststollen niet twee weken geleden getest zodat de uitslag gepubliceerd is voordat de stollen in de winkel lagen? Zo zie je dat in het gevecht tussen "consument vriendelijkheid" en mogelijk, het onmogelijk weer eens niet is gebeurd, het testen van stollen die er nog niet waren. Misschien hadden ze stollen van vorig jaar moeten testen, dan had TS ongetwijfeld kritiek gehad op het testen van stollen die hij niet (meer) kon kopen.