ma
door martijnenlau Jul 19, 2005 om 20:46
Voeding & gezondheid

Keuze kinderwagen

Mijn vrouw is in blijde verwachting van een baby en wij zijn daarom op zoek naar een kinderwagen. Onze voorkeur gaat uit naar een driewieler met wat grotere wielen, zodat we ook in de toekomst naar het bos kunnen gaan. Ook willen we een draaiend wiel aan de voorkant.

Het probleem is nu, dat we zo`n beetje alle kinderwagens gezien en uitgeprobeert hebben, echter elke kinderwagen heeft wel een nadeel. Ook horen we veel verhalen over defecte kinderwagens en slechte kwaliteit en/of service (ze ook andere topics).

Kan iemand ons hierin adviseren.

4107 6 Rapporteer

ni
door nikitah - Aug 16, 2005 om 15:48
1 Antwoorden / 3 Vragen

Wij hebben inmiddels 4 jaar ervaring met de driewieler van Quinny freewheeler. Nooit problemen mee gehad. Alleen het voorwiel moesten we af en toe even recht zetten, maar dat gaat heel makkelijk. Door de grote wielen kun je er makkelijk mee in het bos en op het (harde) strand wandelen. Ook de kinderwagenbak is erg pretig (ruim) en kan goed als reiswieg worden gebruikt. Er kan met adaptors (apart bijkopen) een maxicosi op. De laatste jaren gebruiken we hem als buggy.

Over de service weet ik niets omdat we er nooit iets mee hebben gehad.

Let er wel op dat als je een wagen kiest met een zwnkwiel aan de voorkant, dat je deze vast moet kunnen zetten, anders kom je er het bos en het strand niet mee door.

Succes met kiezen. En als ik jullie nog iets mag adviseren. Koop tweedehands via Marktplaats.nl ofzo. De wagens zijn nagenoeg onverslijtbaar en het scheelt je meer dan de helft. (Die van ons is niet te koop).

pe
door peenbuiker - Oct 21, 2005 om 23:02
3 Antwoorden / 3 Vragen

Een driewieler wagen is niet goed voor het nekje van de baby is mij verteld . Als je de stoep op en af gaat dan rolt het nekje te veel heen en weer . Met 4 wielen heb je daar geen last van dan ligt de baby altijd goed . Heb het ooit ergens na gevraagd want mij  dochter wilde er ook 1 kopen voor haar eerste kindje het werd afgeraden .

Veel suc 6 verder

er
door erikastrid - Oct 30, 2005 om 20:27
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Wij hebben 3,5 jaar geleden gekozen voor een Koelstra driewieler. Deze is in gewicht iets zwaarder, maar vanwege alle stoepen (op en af) een stevig exemplaar. Hij is zeer handig in te klappen, zelfs de wielen (luchtbanden) haal je er in een handomdraai af.

Ze hadden in eerste instantie alleen een recht voorwiel, daar hebben we later een zwenkwiel(dubbel) bijgekocht en dit is echt een aanrader! Loopt namelijk veel lichter. De duwstang is in hoogte verstelbaar. Verder zit alles erbij, babybak, zonnekap en buggyinzet en tevens klein mandje onderin. We hebben er veel plezier van gehad. Er zit helaas een klein scheurtje in nu, maar verder is hij nog prima. Ik zou je dan ook een 2e handse aanraden: er zijn er veel en je bent veel goedkoper uit. Aan die van ons (behoudens het kleine scheurtje) is niks te zien! En is tekoop...

brynnar
door brynnar - Oct 30, 2005 om 20:27
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Martijnenlau,

Allereerst van harte gefeliciteerd met het aanstaande ouderschap!!!

Je hebt je al aardig ingelezen en diverse modellen in de winkels geprobeerd. Je hebt dus al een idee wat je wilt. Natuurlijk kan iedereen zijn favoriete merk gaan noemen (en dat zal waarschijnlijk ook wel gebeuren), maar dat is allemaal net zo persoonlijk als je eigen keuze zal worden.

Stel voor jezelf een eisenpakket op en zet die op papier. Je kunt hierbij aangeven hoe zwaar een specifieke eis voor je is (bv op een schaal van 1-10) en zet je eisen op volgorde. Besef wel, dat de eis "Hij mag niet meer kosten dan...." een enorme beperking oplevert in de keuzes, gezien het vaak hoge prijsniveau van de wagens.

Gezien het feit, dat je hem mee wilt nemen het bos is, kan ik alleen enkele tips meegeven, maar die je waarschijnlijk zelf ook al bedacht hebt: let op de vering (ruwe paadjes, hobbels) en let op de hanteerbaarheid van de wagen. Hij moet uiteraard eenvoudig in te klappen zijn en niet veel ruimte in de kofferbak innemen. Kijk ok even goed naar de banden en de ventielen!

Veel succes.

Brynnar

ci
door cindyjansen - Jan 21, 2006 om 12:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

alvast gefeliciteerd...

wij zelf gaan vaak met de hond in de bossen wandelen, en wij hebben gekozen voor een maxi taxi sx( tegenwoordig quini) nou en hij bevalt uitstekend.. hij heeft voor een draai wiel en als je de bossen ingaat kun je die vast zetten! en t is een lekkere licht gewicht karretje.... dus dit is echt onze aanrader.... veel succes met de aankopen...

groetjes cindy

sy
door sylvia2006 - Mar 8, 2006 om 12:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

van harte gefeliciteerd,

ook ik ben in blijde verwachting van ons eerste kindje, en heb me aardig bezig gehouden, met welke kinderwagen ik moest gaan kopen. wij hebben gekozen voor de Queeni speedi sx.

zeker als je met je kindje het bos in wilt is dit een goede keuze mede dankzij het zwenkwiel. deze is makkelijk te demonteren en daarna schoon te maken, wat wel aan te raden is na een boswandeling, ook in de winkel is het makkelijk omdat je in principe met 1 vinger zou kunnen sturen. genoeg voordelen en niet voor niets een van de beste combi kinderwagens.