robtien
door robtien Nov 18, 2011 om 11:53
Voeding & gezondheid

Kindertandarts

geachte lezer,

ik vroeg me af hoe zit het met een verzekering als je je kind naar de kindertandarts laat gaan dit omdat de eigen tandarts het niet wil/ kan doen. gelden dan de gewone regels of niet ik kom er niet it in mijn voorwaardes heb het hele boekje al doorgelezen hopelijk weet iemand anders het wel. ben overgins aanvullend verzekerd voor tandarts.

791 3 Rapporteer

sw
door swat1500 - Nov 18, 2011 om 12:18
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Is het kind onder de 18 dan valt de tandartszorg onder de basisverzekering. Afhankelijk van de vraag of u een restitutie polis of een naturapolis heeft is het van belang of de kindertandarts gecontracteerd is door uw zorgverzekeraar. Dit kan van belang zijn voor de hoogte van de vergoeding.

tenormin
door tenormin - Nov 18, 2011 om 14:02
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=swat1500 schreef op vrijdag 18 nov 2011, 12:18]Is het kind onder de 18 dan valt de tandartszorg onder de basisverzekering. Afhankelijk van de vraag of u een restitutie polis of een naturapolis heeft is het van belang of de kindertandarts gecontracteerd is door uw zorgverzekeraar. Dit kan van belang zijn voor de hoogte van de vergoeding.

Ik heb gisteren zowel mijn zorgverzekeraar (Ohra) als mijn tandarts gebeld over contracten en met wie. Beiden konden nog geen antwoord geven omdat de lijsten met wie wel of niet erop stonden, dus of de (kinder)tandarts wel of niet gecontracteerd is door de zorgverzekering is nog niet in alle gevallen duidelijk. Kan natuurlijk zijn dat Ohra "achterloopt" of de tandarts dat doet, maar duidelijker is het nog niet geworden.

robtien
door robtien - Nov 23, 2011 om 20:44
269 Antwoorden / 10 Vragen

het is een kind onder de 18 jaar.