van leyden
door van leyden Oct 11, 2015 om 16:35
Voeding & gezondheid

Knorr "wereldgerechten"

Van de week kocht ik vier (verschillende) smaken van "knorrs wereldgerechten".
Het was een vier halen drie betalen aanbieding
Wat een aanfluiting, wat smerig, woorden schieten tekort.
Alles in de prullenbak gesodemieterd. niet te vreten die zooi.

Het pak bestaat uit drie onderdelen> een zakje rijst voor twee personen, een kruiden en sauzenmix.
Zakje rijst is al te weinig voor twee personen wordt heel snel papperig met dan kleine harde stukjes erin (niet gare rijst)

De mixen ruiken al ongelooflijk naar gaarkeuken en zo smaken ze ook.

Het vlees wat je erbij moet kopen, smaakt met die mix ook smerig. Volledig verpest door de mix

Walgelijk Knorr, echt schandalig dat je die rotzooi durft te verkopen.
Ze denken echt dat consumenten geen smaak hebben.

Hier bij deze dan>> koop nooit meer iets van knorr. het merk staat toch al niet bekend om de lekkere smaak, maar dit slaat echt alles/

Walgelijke troep is het.

13572 38 Rapporteer

van leyden
door van leyden - Oct 11, 2015 om 16:48
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Nog vergeten te vermelden dat de saus totaal niet bindt!
Als je het volgens de gebruiksaanwijzingen doet wordt het een ongelooflijk waterig zooitje.
Kan ook niet anders als je (bijna) op het eind 300 ml water moet toevoegen.

Wat een gemiste kans knorr, wat zijn jullie goed in rotzooi te verkopen voor de hoofdprijs.
Dat lukt je eenmalig, daarna ga je ervoor boeten.

Want denk je dat ik de enige ben?
Neuh, zeker niet!
Ben de enige die het optypt misschien.

van leyden
door van leyden - Oct 11, 2015 om 17:08
1289 Antwoorden / 17 Vragen

"Over smaak valt niet te twisten"
Die zin is bedacht door knorr, om te verbloemen dat het eten smerig is. (we kunnen het niet iedereen naar de zin maken zouden ze zeggen)

Nou klopt die uitspraak wel, maar dan anders.
Iets wat smerig smaakt, zal ook door de meesten zo herkend worden.
Andersom ook, sommigen hebben dan een andere afwijkende mening, dat kan.

Dat is hun houvast om de smoes tot in de eeuwigheid te roepen, als je iets goors vindt.
Maar ze doen maar, die fabrikanten, verkoop je rotzooi maar, ik typ het wel op als het niet deugt.

Voor diegenen die twijfelen>> koop dan en typ dan je ervaring.
Zet er een miljard op dat je het niet te vreten vindt.

reflecs
door reflecs - Oct 11, 2015 om 17:34
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Er is ooit eens iemand begonnen met een test:
http://veelkantie.nl/blog/2011/08/26/test-knorr-wereldgerechtengriekse-kofta/

Ik heb zelf wel eens de "moussaka" gemaakt, wel wat aangepast, en dat vond ik best lekker. Maar voor wat je "allemaal" krijgt voor dat bedrag vind ik het te duur.

van leyden
door van leyden - Oct 11, 2015 om 17:40
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Voor de volledigheid.
Heb 2 "wereldgerechten" geprobeerd.
Precies de gebruiksaanwijzing gevolgd en toen pas alles weggegooid.
Alles dus, de rest ga ik niet eens meer proberen..

van leyden
door van leyden - Oct 11, 2015 om 17:46
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=reflecs schreef op zondag 11 okt 2015, 17:34]Er is ooit eens iemand begonnen met een test:
http://veelkantie.nl/blog/2011/08/26/test-knorr-wereldgerechtengriekse-kofta/

Ik heb zelf wel eens de "moussaka" gemaakt, wel wat aangepast, en dat vond ik best lekker. Maar voor wat je "allemaal" krijgt voor dat bedrag vind ik het te duur.

Klopt, ze hebben geloof ik wel 10 soorten smaken.
Die van jou heb ik niet geproefd, ben niet verder gekomen als Bobotie en Kofta.
Met name die laatste was zo vies. Geen woorden voor.

Laat ik nou voorzichtig zijn>> heb niet alle smaken geproefd,
Ga het ook niet doen, al kreeg ik geld toe.

van leyden
door van leyden - Oct 11, 2015 om 17:56
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Weet je wat het is met duur?
Als iets lekker is, dan is het zelden te duur. Goed eten mag wat kosten.

Vind bijvoorbeeld de mayonaisse van hellman heel lekker, maar hij is wel twee keer zo duur als het huismerk (die niet lekker is)
Toch vind ik hem niet te duur,

van leyden
door van leyden - Oct 11, 2015 om 19:23
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Heb pas later de link van reflecs gelezen.
Knorr komt er nog redelijk goed vanaf, nou ja, ga zelf maar proeven.
Meten is eten.

Wat betreft die rijst blijkt nu wel waarom> te kort gekookt want het (sumiere) recept is niet goed.
Ze kunnen ook helemaal niks goed doen bij knorr.

De naam knorr op zich getuigt dan weer van een vooruitziende blik.
Ik weet wel een beest wat het zonder knorren zou opvreten.
O nee, met knorren.

van leyden
door van leyden - Oct 11, 2015 om 19:43
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Je brengt zo n produkt (wereldgerechten)met veel bombarie in de reclamespots en doet net alsof het een vijfsterrenmenu is.

Wat val je dan door de mand.

Het is niet te eten (persoonlijk)
Heeft niets met het land van herkomst te maken. Is objectief vast te stellen.
Het recept klopt niet. Er moet toch iemand ooit bij knorr die rijst gekookt hebben? (Niet dus, of het is een minkukel)
En dan die prijs.

Je zet het produkt duur in de markt, want de hoge verwachtingen mogen nooit verstoord worden door een (te) lage prijs.
In werkelijkheid is het een zooitje goedkope, slecht bij elkaar gezochte kruidenmixjes, wat niet te pruimen is.

Dat is pas lef hebben.
Op korte termijn dan.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 11, 2015 om 21:20
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Iets nieuws kan beter eerst 1 kopen dan kan men weten of het te eten is en je smaak is.

van leyden
door van leyden - Oct 11, 2015 om 21:30
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Volgens mij gaat het zo bij knorr>>

"we hebben hier nog een zooi goedkope kruiden liggen, die we maar moeilijk kwijt kunnen. wat doen we ermee?"
"Weet het al zei de ander. flikker alles bij elkaar en noem het een wereldgerecht.
Met onze smaak zeg maar, een hollands tintje mag best.

Weet de consument veel hoe het gerecht hoort te smaken!
Neuh en anders treedt de smoes in werking dat het een beetje aangepast is aan de Nederlandse keuken.
Start de reclamecampagne alvast maar"

van leyden
door van leyden - Oct 11, 2015 om 21:42
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zondag 11 okt 2015, 21:20]Iets nieuws kan beter eerst 1 kopen dan kan men weten of het te eten is en je smaak is.

Daarvoor doe ik het ook.
Schrijf alle consumentenergenissen gewoon van me af en hoop dat een ander er ook wat aan heeft.
Dit keer is knorr aan de beurt, eigen schuld, dikke bult.
Het slechte eten is 1, maar die bombarie eromheen is te erg.
De reclame is zeer misleidend, het is niet lekker.

Ik pacht de waarheid niet, wel mijn mening.

edrick3
door edrick3 - Oct 12, 2015 om 12:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@van leyden,

Nou, je hebt - op verschillende tijdstippen - weer lekker van alles van je af kunnen schrijven.
Zijn we ook weer op de hoogte van je mening over Knorr.
Al deel ik die niet.
Maar zoals je zelf ook al aangaf: smaken verschillen.

mahadma
door mahadma - Oct 12, 2015 om 13:51
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Bij de kruidenier die op de kleintjes let 2 voor de prijs van 1 knorr gekocht, fallafal, met goede zin schoot mijn meer dan ervaren keukenprises, zeg maar koningin, de keuken in, met een pak knorr. Om een lang verhaal kort te maken, geklaagd bij de universele lever, vandaag de aankoopprijs op de rekening terug gekregen. Nee, catagorie: niet eetbaar.

van leyden
door van leyden - Oct 12, 2015 om 14:32
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=jorisw schreef op maandag 12 okt 2015, 10:23]En wat is nu het probleem? Jij bent zo dom geweest om (veel te dure) prefab rommel te kopen ipv gewoon zelf te koken en dat is de schuld van iemand anders?

Vind je jezelf niet een beetje dom?
Omdat een ander iets nieuws probeert is die gelijk dom?
Iemand moet dat toch doen?
Lezen is ook niet je sterkste kant> het was dit keer in de aanbieding.

Ik maak zelf wel uit of ik kook of niet, ga jij dat bepalen?
En ja, als iets niet lekker is dan is dat de schuld van een ander, ik heb alles volgens de instructies gedaan.
Hoe zit dat bij jou? Als jij vies eten koopt is dat je eigen schuld?
Maar dat zal jou niet overkomen, jij leest de forums en zal nu nooit van zijn leven iets kopen van knorr...Jij niet..

Ga toch vliegen vangen, met je domme uitspraken.

van leyden
door van leyden - Oct 12, 2015 om 14:59
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 12 okt 2015, 13:51] Om een lang verhaal kort te maken, geklaagd bij de universele lever, vandaag de aankoopprijs op de rekening terug gekregen. Nee, catagorie: niet eetbaar.

Als je het kookt volgens de gebruiksaanwijzing is het echt oneetbaar.
Half gare rijst wat op zijn best een lichte papiersmaak heeft.
Maar de buitenkant is snel pappig.

Hebben ze bij knorr ooit wel eens zelf geproefd? Dat moeten ze toch weten?
Alles smaakt smerig, alles.
Je vlees en groenten die je erbij moet kopen, smaken ook smerig.
Zo zonde om alles weg te moeten gooien, maar opeten is geen optie.

van leyden
door van leyden - Oct 13, 2015 om 18:10
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Jammer dat ik de enige ben die knorrs "wereldgerechten" heb geprobeerd.
Het moet zijn dat iedereen al wijzer was en ik erin getrapt ben.
Had gehoopt en gedacht dat er veel meer mensen dezelfde smaakervaring hebben gehad
Blijkbaar niet, anders hadden ze wel wat getypt,
Wamt klagende mensen klimmen nogal snel in de pen.

van leyden
door van leyden - Oct 14, 2015 om 13:28
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Wat een rare opmerkingen, zo n gerecht van knorr is ook koken.

Komt er iemand even vertellen dat prefab voedsel altijd vies en te duur is en je zelf moet koken... Joh...
Miljarden mensen koken (voor een gedeelte) uit pakjes, allemaal dombo s zeker?

En ja, vaak is het niet zo lekker, soms wel.
Dan moet je het eerst een keer proberen.
Maar zelfs de allereerste nieuwe kennismaking met een produkt is al genoeg om tot dombo gedegradeerd te worden, het moet niet gekker worden!

Maar zo ging en gaat dat, de boodschapper breng je om.

van leyden
door van leyden - Oct 14, 2015 om 13:37
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Geloof dat meesten nog niet eens weten, dat je er zelf van alles bij moet kopen.

Knorr levert alleen de kruiden en de rijst. je vlees en groenten moet je apart erbij kopen.
Het is gewoon koken, met gewoon dagelijks voedsel. Het heeft niks met prefab voedsel te maken.
Iedereen kruidt het vlees wel of maakt een sausje, heel gewoon dus. Ook heel gewoon dat de mix dan uit een pakje of zakje komt.
Bijna niemand maakt zelf een kruidenmix, veels te veel werk.

door 1953 - Oct 14, 2015 om 17:49
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Is mijn bijdrage van vannacht redactioneel verwijderd?! Negatief over 'Unilever' geschreven.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 14, 2015 om 18:49
7194 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=1953 schreef op woensdag 14 okt 2015, 17:49]Is mijn bijdrage van vannacht redactioneel verwijderd?! Negatief over 'Unilever' geschreven.
Zou best kunnen, er verdwijnt zo nu en dan wel wat.

door 1953 - Oct 15, 2015 om 03:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=sjoppie schreef op woensdag 14 okt 2015, 18:49][quote=1953 schreef op woensdag 14 okt 2015, 17:49]Is mijn bijdrage van vannacht redactioneel verwijderd?! Negatief over 'Unilever' geschreven.
Zou best kunnen, er verdwijnt zo nu en dan wel wat.

Kreeg ook het gevoel dat er de 'redactionele bezem' in de 'najaarsschoonmaak' (radicaal) is gehouden.

Enfin neemt niet weg dat mijzelf geen van die gerechten meer zal veroorloven, gewoonweg het is niet te eten.

me
door mein33 - Oct 15, 2015 om 09:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=van leyden schreef op zondag 11 okt 2015, 16:35]
Van de week kocht ik vier (verschillende) smaken van "knorrs wereldgerechten".
Wat een aanfluiting, wat smerig, woorden schieten tekort.

Het woord "wereldgerechten" zegt al voldoende.
Over de gehele wereld zijn de eetgewoonten, de smaak, de gebruikte groenten vlees en kruiden verschillend.
Want smaken verschillen nou eenmaal.
Ook op de paar vierkante kilometer die Nederland telt zijn genoeg maaltijden te vinden die de één wel lust en de ander niet te pruimen vind.
Als er iets nieuws op de markt wordt gepresenteerd dan kan je dit uitproberen, met het risico je dat het niet lekker vindt, maar om dan gelijk alle producten af te kraken gaat wat ver.
De één lust bijv. wel spruitjes en de ander gruwelt al bij het idee dit te moeten eten, maar heb hier nog nooit een topic over de (vieze/lekkere) smaak van spruitjes gelezen. ;-))

edrick3
door edrick3 - Oct 15, 2015 om 16:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mein33,

OT
....., maar heb hier nog nooit een topic over de (vieze/lekkere) smaak van spruitjes gelezen. ;-)) .....
Je brengt nu misschien iemand op een idee.;-)

ne
door neodutchio - Oct 15, 2015 om 17:30
5155 Antwoorden / 12 Vragen

En ik maar denken dat ik een goede smaak had. Ik eet wekelijks een Knorr wereldgerecht en meestal komt er geen bord aan te pas omdat ik zo de pan leeg lepel.

Het zal wel aan mij liggen dat ik het wel lekker vind.

van leyden
door van leyden - Oct 16, 2015 om 14:28
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=neodutchio schreef op donderdag 15 okt 2015, 17:30]En ik maar denken dat ik een goede smaak had. Ik eet wekelijks een Knorr wereldgerecht en meestal komt er geen bord aan te pas omdat ik zo de pan leeg lepel.

Het zal wel aan mij liggen dat ik het wel lekker vind.

Tuurlijk heb jij een goeie smaak. over smaak valt niet te twisten. iets niet lekker vinden is nogal persoonlijk. Je komt er niet mee weg om op te merken dat meestal de meesten het niet lekker zullen vinden, want dat is je eigen mening. Onbewijsbaar en zal altijd tegen je gebruikt worden door tegenstanders.
Over kooktijden wel. Feitelijk is de rijst halfgaar als je het kookt volgens de gebruiksaanwijzing.
Blijkbaar vind jij dat toch lekker. Kan.

Deed ook wel eens een "smaaktestje" bij mijn broer.
Die zweert bij Heineken en vindt bavaria niet lekker. Hij vindt het zelfs bocht.
Dus kreeg die stiekem een flesje heineken met merk b erin...

Hij vond het heerlijk.

van leyden
door van leyden - Oct 16, 2015 om 14:54
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Ik bak nogal veel taarten. Zoete en hartige taarten
Smaak is altijd de eerste factor, dan pas de prijs.
Kan me niet schelen wat de ingredienten kosten, als een taart niet lekker smaakt, gooi je hem toch weg.
Dat kost veel meer. Anders begin ik er niet aan.

Waarom dat flauwekulverhaaltje?

Omdat ik denk dat knorr de allergoedkoopste kruiden gebruikt voor zijn wereldgerechten. Dat hoeft niet persee vies te smaken. Maar dat is wel hun uitgangspunt, het moet zo goedkoop mogelijk.

Het heeft ook helemaal niks te maken met wereldgerechten. Het is een zelf inelkaar geflanst recept.
Knorr zal ongetwijfeld de smoes gebruiken dat het een beetje is aangepast aan de Nederlandse keuken. Een beetje? Het heeft er helemaal niks mee te maken
De rijst bijvoorbeeld komt ook echt uit een tropisch land zullen ze zeggen, dus wereldgerecht.

me
door mein33 - Oct 16, 2015 om 15:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 15 okt 2015, 16:27]@mein33,

OT
....., maar heb hier nog nooit een topic over de (vieze/lekkere) smaak van spruitjes gelezen. ;-)) .....
Je brengt nu misschien iemand op een idee.;-)

O.T.

Mocht iemand een dergelijk topic openen dan kan worden geadviseerd om eens de "wereldgerechten" van Knorr te proberen. Je weet maar nooit !!

van leyden
door van leyden - Oct 16, 2015 om 15:51
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Vroeger smaakten spruitjes anders.
Bitterder.

Nu niet meer, want ze hebben dat eruit gekweekt, zodat kleine kindertjes en andere moeilijke eters het ook lusten. Geschikt voor de grootste gemene deler zeg maar.

Maar ik vind bitter juist zo lekker, hoe bitterder hoe beter. Zout en zoet, dat zijn de smaken van de industrie, maar waar zijn zuur en bitter gebleven?
Daarom vind ik de spruitjes van nu niet meer zo lekker als vroeger.

van leyden
door van leyden - Oct 16, 2015 om 17:33
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Zou dat nou niks zijn voor de keuringsdienst van waren? Die doen niets anders dan sprookjes doorprikken van de fabrikanten.

Je gaat met die knorr zooi naar de landen waar het gerecht vandaan komt en vraagt of het lekker is.
Denk het niet, hun mond zal openvallen als ze horen dat het een beroemd gerecht is uit hun eigen land.

Volksverlakkerij is het en het wordt steeds erger.

van leyden
door van leyden - Nov 3, 2015 om 15:15
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=costnix schreef op maandag 2 nov 2015, 12:36]U bent net als een wolk. U drijft over!

U bent net als de mosterd, u komt altijd na de maaltijd.

Je bericht is gemeld als off topic.

Redacteur
door Redacteur - Nov 4, 2015 om 13:38
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Een aantal reacties zijn verwijderd door de redactie. Graag on topic blijven.

De redactie

me
door mein33 - Nov 4, 2015 om 14:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=redacteur schreef op woensdag 4 nov 2015, 13:38]Een aantal reacties zijn verwijderd door de redactie. Graag on topic blijven.

De redactie

@redacteur,

Met alle respect, maar nadat reeds in een eerder stadium verschillende reacties door u waren verwijdert, bleek dit volgens u, nogmaals nodig te zijn.
Al met al is is er nu volkomen inhoudsloos en nutteloos topic ontstaan aangezien ruim de helft van de reacties, bijna opeenvolgend, van Topic starter zijn.
Het zou, naar mijn idee, dan ook geen kwaad kunnen de teksten van Ts eens kritisch te bekijken, de kans is dan redelijk aanwezig dat er een leeg topic overblijft.

Vr.gr. mein33 ;-))

de eelco
door de eelco - Nov 6, 2015 om 13:56
607 Antwoorden / 92 Vragen

Na vele maanden van afwezigheid hier kom ik erachter dat hier weinig is verandert...
wel leuk zo,n discussie over de wereldgerechten maar heb alle reacties ff gelezen en kom erachter dat zo,n 80 % van de reacties van ts zelf is....
zonden hoor...
zelf eet ik de wereldgerechten graag en nooit problemen mee gehad....
rijst misschien ff wat langer koken ....
maar sommige leven om te klagen.....

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 6, 2015 om 15:02
7194 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=de eelco schreef op vrijdag 6 nov 2015, 13:56]Na vele maanden van afwezigheid hier kom ik erachter dat hier weinig is verandert...
wel leuk zo,n discussie over de wereldgerechten maar heb alle reacties ff gelezen en kom erachter dat zo,n 80 % van de reacties van ts zelf is....
zonden hoor...
zelf eet ik de wereldgerechten graag en nooit problemen mee gehad....
rijst misschien ff wat langer koken ....
maar sommige leven om te klagen.....
@de eelco, heb u al een tijdje gemist, fijn dat u er weer bent. Er is meer dan 80% door ts geschreven hoor, er is het nodige van hem door de redactie gewist. Rijst moet na de kooktijd vaak nog een uurtje rusten om mals te worden.

edrick3
door edrick3 - Nov 6, 2015 om 18:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sjoppie,

..... Rijst moet na de kooktijd vaak nog een uurtje rusten om mals te worden.....

??? om mals te worden?
En een uurtje? Dan is de rijst weer koud. Even nagaren .... ok.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 6, 2015 om 18:23
7194 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 6 nov 2015, 18:15]@sjoppie,

..... Rijst moet na de kooktijd vaak nog een uurtje rusten om mals te worden.....

??? om mals te worden?
En een uurtje? Dan is de rijst weer koud. Even nagaren .... ok.
De kruiden zijn toch heet? Samen met de nagegaarde rijst is het best te doen.

de eelco
door de eelco - Nov 7, 2015 om 10:08
607 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=sjoppie schreef op vrijdag 6 nov 2015, 15:02][quote=de eelco schreef op vrijdag 6 nov 2015, 13:56]Na vele maanden van afwezigheid hier kom ik erachter dat hier weinig is verandert...
wel leuk zo,n discussie over de wereldgerechten maar heb alle reacties ff gelezen en kom erachter dat zo,n 80 % van de reacties van ts zelf is....
zonden hoor...
zelf eet ik de wereldgerechten graag en nooit problemen mee gehad....
rijst misschien ff wat langer koken ....
maar sommige leven om te klagen.....
@de eelco, heb u al een tijdje gemist, fijn dat u er weer bent. Er is meer dan 80% door ts geschreven hoor, er is het nodige van hem door de redactie gewist. Rijst moet na de kooktijd vaak nog een uurtje rusten om mals te worden.
................................................................
Als de rijst koud word moet toch geen probleem zijn want de rest (( vlees,groente )) is toch bloed heet...
eventjes door elkaar roeren en eetsmakelijk.....
maar ik begrijp niet dat ts nog kan leven gezien zijn/haar vele en vele klachten over van alles en nog wat...
ik zal zeggen ben je niet te vreden over een product koop het dan niet meer..
ik kan begrijpen dat we elkaar moeten/kunnen waarschuwen voor slechte producten maar je kan het ook overdrijven...

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 7, 2015 om 12:29
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, als de je rijst 10 minuten kookt, gas uit, deksel erop laten en een uurtje wachten tot het water er ingetrokken is dan is het zachter geworden maar niet koud.