Al
door Aldenhof Nov 4, 2023 om 11:03
Voeding & gezondheid

Lidl QR code

Bij sommige aanbiedingen bij Lidl heb je een smartphone nodig, heb je die niet dan kun je hier geen gebruik van maken, ik vindt dit een vorm van discriminatie ,mensen die het moeten hebben van aanbiedingen, en leven van een klein inkomen ,hebben vaak geen smartphone, Lidl geeft aan dit te doen voor het millieu, ze willen geen plastic pasjes uitgeven, wat vindt Kassa hiervan?
Groeten Dick Berends

2733 18 Rapporteer
B2
door B22558 - Nov 4, 2023 om 11:12
17 Antwoorden / 2 Vragen

Aanbiedingen zat overal met of zonder smartphone.

ja
door janam Nov 4, 2023 om 12:07
6 Antwoorden / 9 Vragen

Dat is de vraagstelling niet.

B2
door B22558 Nov 4, 2023 om 16:31
17 Antwoorden / 2 Vragen

Nee.......maar word een beetje moe van zulk soort vragen.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 4, 2023 om 11:13
7193 Antwoorden / 3 Vragen

U bent hier opnemen forum van Kassa.

Contact met Kassa voor uw vraag:
https://www.bnnvara.nl/kassa/over

Franske1958
door Franske1958 - Nov 4, 2023 om 11:20
427 Antwoorden / 2 Vragen

Koop een goedkope smartphone, Er is als voorbeeld al
een leuke samsung galaxy voor E 149,-   Bij regelmatig aanbiedingen kopen bij de Lidl
hebt U dat bedrag sneller terugverdient dan die telefoon verouderd en versleten is.

ja
door janam Nov 4, 2023 om 12:11
6 Antwoorden / 9 Vragen

€149 extra uitgeven, en dat geld heb je niet, om koopjes van Lidl te verkrijgen.???
Dat is kort door de bocht.
Daarbij lees de vraagstelling.

Be
door Bewaklu - Nov 4, 2023 om 11:24
132 Antwoorden / 1 Vragen

Uw uitspraak klopt niet, er is geen sprake van discriminatie.
Ik doe ook ff een uitspraak: werkelijk iedereen heeft tegenwoordig een smartphone, klein inkomen of niet. Een smartphone is een must/1e levensbehoefte.
En het pasjesverhaal is ook kul.Lidl doet er niet aan mee.

ja
door janam Nov 4, 2023 om 12:14
6 Antwoorden / 9 Vragen

Jij zegt: iedereen heeft op vandaag een smartphone.
Hoe kom je aan die wetenschap?
Ik zie in mijn omgeving veel ouderen zonder smartphone, omdat ze het ook niet kunnen hanteren.

Mabelle
door Mabelle Nov 4, 2023 om 12:38
427 Antwoorden / 1 Vragen

96% van de Nederlanders hebben een smartphone. Die overblijvende 4% zijn 70 plussers en verstandelijk beperkten. Geen smartphone hebben, is dus meer een leeftijdskwestie dan een geldkwestie.

ja
door janam Nov 4, 2023 om 16:07
6 Antwoorden / 9 Vragen

Dus discriminatie op basis van leeftijd.

rj
door rjw Nov 4, 2023 om 16:35
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Nee, geen discriminaties op leeftijd. A) het staat ouderen vrij om een smartphone te kopen en gebruik te maken van de aanbiedingen en B) wat Mabelle zegt klopt niet helemaal. In 2020 had 85% van de 65-75 jarigen en 52% van de 75-plussers een smartphone. Die cijfers zullen nu hoger zijn.

Mabelle
door Mabelle Nov 4, 2023 om 18:59
427 Antwoorden / 1 Vragen

Het aantal mobiele telefoons in Nederland
96,1% van de Nederlanders beschikt over een smartphone. De andere 4,9% heeft een ouder toestel.
https://thisplaymedia.nl/blog/nieuws/statistieken-mobiel-gebruik-2022-nederland/

@Janam: hoezo discriminatie op basis van leeftijd? Is het ouderen verboden dan om een smartphone te gebruiken?

JMA2
door JMA2 Nov 10, 2023 om 00:11
118 Antwoorden / 2 Vragen

96,1 plus 4,9 is 101 dus bewering is niet zuiver.

Be
door Ben22 - Nov 4, 2023 om 12:13
57 Antwoorden / 6 Vragen

Dit is eerder  aan de orde geweest m.b.t. Albert Heijn. Ook AH trekt zich niets aan van het feit dat mensen die om wat voor reden dan ook geen smartfoon hebben of kunnen gebruiken, bijvoorbeeld door een minder gezichtsvermogen. De telefoon fabrikanten is het uitstekend gelukt om binnen twee generaties de mensheid afhankelijk te maken van hun producten.

rj
door rjw Nov 4, 2023 om 16:36
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Ach hou toch op met je generaties. Dat klopt gewoon niet. Zie de cijfers in mijn bijdrage hierboven. Ouderen zijn niet zielig.

Be
door Ben22 Nov 4, 2023 om 19:53
57 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb het niet over ouderen, ik gebruik de term generaties slechts om een termijn aan te duiden.

Iv
door Ivo W Nov 5, 2023 om 10:12
729 Antwoorden / Vragen

Juist met een verminderd gezichtsvermogen biedt een smartphone (met de juiste hulp-apps) enorm veel uitkomst.

De smartphone kan namelijk heel eenvoudig klein geschreven teksten uitvergroten of voorlezen. Even de camera op de tekst richten, en de slechtziende kan dankzij de smartphone zelfstandig informatie tot zich nemen die normaal voor hem of haar onleesbaar was.

Be
door Ben22 Nov 5, 2023 om 16:26
57 Antwoorden / 6 Vragen

Ziet (;) U werkelijk het manco van die redenering niet?

mahadma
door mahadma - Nov 4, 2023 om 12:20
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Zelfs al leef je van een klein inkomen, ik vermoed dat er in 50% van de huishoudens minimaal 1 of meer niet gebruikte smart phones in een la liggen. 96,1 % van nl heeft een smartphone in gebuik, sommigen wel 2, een tweede voor de zaak. Je koopt zoals geschreven voor € 150 al een nieuwe, en ik zag nog een aanbieding bij een provider tot 31-10 recent een gratis tel twv € 200,00 wat klopte, een samsung a 14. Ergo, niet kunnen kàn ook niet willen zijn.

Ander voorbeeld (even privé), ik heb een rijbewijs, en mag dus auto rijden, wat ik ook doe. Wordt mijn partner dan gediscrimineerd omdat zij geen rijbewijs heeft en met het OV moet als ik ze niet breng met alle liefde?

ja
door janam Nov 4, 2023 om 16:12
6 Antwoorden / 9 Vragen

A: om auto te mogen rijden, heb je een rijbewijs nodig.
B: ik begrijp de vergelijking niet met het hebben van een smartphone.

mahadma
door mahadma Nov 4, 2023 om 19:46
11544 Antwoorden / 51 Vragen

@Janam,

Een smartphone met een abo(tje) had je gratis kunnen krijgen ....... dus geld is hier niet ter sprake.

sira
door sira - Nov 4, 2023 om 12:27
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb wel een smartphone, maar ik doe niet bij iedere winkel met die flauwekul mee, uitsluitend als ik een fikse korting op iets kan krijgen.
Lidl hoeft niet te weten waar ik mijn geld bij hun aan besteed. Privacy is ook een groot goed.

Kop hem er maar in Janam, want je hebt op iedereen in dit topic commentaar.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 4, 2023 om 12:36
2063 Antwoorden / Vragen

Ik kan eigenlijk best meegaan in het idee dat "mensen zonder een smartphone" zich hier tekort gedaan voelen, maar discriminatie is het niet en het is aan de klant zelf om zijn conclusies te trekken, kiezen of kabelen.

ju
door juliomariner - Nov 4, 2023 om 12:41
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Tuurlijk daar wordt de D kaart weer getrokken.
In 2021 had  99% van de Nederlanders een mibiele telefoon (bron Google)

Mabelle
door Mabelle - Nov 4, 2023 om 12:41
427 Antwoorden / 1 Vragen

Geen idee wat Kassa hier vindt. Met discriminatie heeft het niets te maken, het zou pas discriminatie zijn als je zonder smartphone niet mag of kan shoppen bij de Lidl.

Thijs12
door Thijs12 - Nov 4, 2023 om 13:39
540 Antwoorden / Vragen

De titel klopt niet.
Je hebt bij Lidl geen QR code nodig.
Wordt zelfs niet gebruikt.
Ook NFC is niet nodig en wordt hiervoor niet gebruikt.
Je hebt ook geen data nodig in de winkel.
Je verbindt in de winkel met gratis WiFi.
Omdat Lidl weet welke soort producten je vaker koopt krijg je hiervoor inderdaad vaker extra aanbiedingen aangeboden.
Maar die komen niet vanzelf in jouw winkelwagen terecht.
Als er iets mis gaat met de aanbiedingen kun je altijd naderhand online een klacht indienen.
Die wordt tot nog toe altijd genereus verrekend met een gratis tegoed welke verrekend wordt bij je volgende winkelbezoek.
En discriminatie, vergeet het maar..

ja
door janam Nov 4, 2023 om 16:14
6 Antwoorden / 9 Vragen

Als dat zo is,waar maken we ons hier druk om.

ju
door juliomariner Nov 4, 2023 om 16:47
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Precies en asngezien u de TS niet bent waarom reageerd u dan op een groot deel van de opmerkingen in fit topic?

Be
door Ben22 Nov 4, 2023 om 19:57
57 Antwoorden / 6 Vragen

Het regent buiten.

JMA2
door JMA2 - Nov 5, 2023 om 00:47
118 Antwoorden / 2 Vragen

Ik gooi ff een knuppel in het hoenderhok daar ik durf te stellen dat de mensen met het minst te besteden inkomsten relatief vaak dure moderne smartphones bezitten.
Kijk maar een in de armste wijken daar heeft iedereen een bovengemiddelde telefoon.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 6, 2023 om 11:14
1766 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte JMA2,

Kunt u deze bewering ook onderbouwen of is dit gewoon uw mening?

JMA2
door JMA2 Nov 10, 2023 om 00:16
118 Antwoorden / 2 Vragen

Kijkt u weleens tv. Als er een bijstandsgezin in beeld is zijn er altijd smartphones te zien.
Een vriend van mij werkt in een telecomwinkel in een grote stad. Heel veel van zijn (arme) klanten willen een dure iPhone os Samsung S serie voor zomaar 40 tot 60 euro per maand.

Iv
door Ivo W - Nov 5, 2023 om 10:07
729 Antwoorden / Vragen

Er is pas sprake van discriminatie als er eisen gesteld worden waar bepaalde groepen binnen de bevolking niet aan kunnen voldoen. Dat is hier niet van toepassing, want iedereen is in Nederland mag gebruik maken van een smartphone en kan daar anno 2023 ook redelijk eenvoudig over beschikken.

Du
door Duc7 - Nov 5, 2023 om 10:46
35 Antwoorden / Vragen

Die mensen met een kleine portemonnee zouden de Q&R code kunnen uitprinten en scannen.
heb je geen printer, zal je dit bij een bibliotheek of kennissen ook kunnen uitprinten.
Q&R code in de portemonnee bij het betaalpassen doen en klaar.
dus ik zie het probleem niet en nee dit is ook geen discriminatie, want je kunt de code uitprinten.

Thijs12
door Thijs12 - Nov 5, 2023 om 12:10
540 Antwoorden / Vragen

QR code gebruikt Lidl niet.
De enigste mogelijkheid om mee te doen is een smartphone bezitten die een WiFi verbinding kan opzetten in de winkel.
Je moet eerst een account aanmaken.
Daarvoor is nodig, naam, geboortedatum, mailadres en woonadres. Ze geven wel de winkel in jouw buurt aan, dus er moet wel bestaande postcode ingevoerd worden. Volgens mij worden adressen niet gecontroleerd, er komt nooit post. Geen bankrekening gegevens. Behalve dan misschien als je bijvoorbeeld in Duitsland de optie Lidl pay wil gebruiken vermoed ik. Heb ik niet nodig.
Dit hele systeem werkt wel internationaal.
Bij instellingen alleen land en taal omzetten en ook korting in vrijwel alle Europese landen. Dus je hoeft je thuisadres hiervoor niet aan te passen.
Ik gebruik het ook in Duitsland, België, Luxemburg, Frankrijk, Italië en Spanje.

in
door inno1 - Nov 5, 2023 om 12:29
119 Antwoorden / Vragen

Wat knap dat iedereen hier weer een groepje weet te vinden die wordt uitgesloten van allerlei mooie aanbiedingen. Want dat is mi. helemaal niet de essentie van de vraag. Elke ondernemer mag aan iedereen onder zijn voorwaarden aanbieden wat hij wil. En als je daarvan geen gebruik kan of wil maken wegens technische belemmeringen dan ga je gewoon verder met je leven.
Zo heb ik zelf de pest aan qr-codes, ook al heb ik een scanner op mijn mobiel. Als ik zo'n aanbieding tegenkom dan maak ik er dus geen gebruik van. Maar nu bedenk ik me opeens dat ik waarschijnlijk ook word gediscrimineerd, want ik heb qr-code angst....

Thijs12
door Thijs12 - Nov 5, 2023 om 12:45
540 Antwoorden / Vragen

Ik heb een fout gemaakt.
Sorry. De QR code wordt wel gebruikt, maar alleen om het contact te leggen naar jouw account bij Lidl. De QR bevat niet de aanbiedingen, die staan in de app op je telefoon. Die moeten wel aangevinkt worden, in de winkel of thuis voordat je gaat winkelen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 6, 2023 om 11:17
1766 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Aldenhof,

Ondanks dat ik een goede smartphone heb, doe ik niet mee met dit soort "praktijken" van Lidl, die de laatste maanden steeds duurder en slechter wordt.

Ga liever naar (een in mijn ogen) eerlijker supermarkt: Dirk van den Broek : Dirk doet niet mee met deze flauwekul.

Thijs12
door Thijs12 Nov 6, 2023 om 17:42
540 Antwoorden / Vragen

GA, ik vind het wel gemakkelijk. Dezelfde handy waar ik mijn boodschappen lijstje op heb staan en ook mee betaal tevens gebruiken voor de aanbiedingen.
Nu nog het paspoort en rijbewijs online op de smartphone en we kunnen de portemonnee met alle documenten en plastic pasjes verder thuis laten.
De toekomst wordt steeds handiger.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 9, 2023 om 23:54
1766 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Thijs12,

Ik geef toe ,dat al die apps handig zijn.

Maarrr.....als iemand uw smartphone steelt, heeft u een probleem.

En wat te denken bij een storing van uw smartphone?

Mabelle
door Mabelle Nov 10, 2023 om 07:53
427 Antwoorden / 1 Vragen

Oh ja joh, vertel wat voor probleem krijgt iemand dan volgens jou?

Thijs12
door Thijs12 Nov 10, 2023 om 09:47
540 Antwoorden / Vragen

GA, als mijn handy gestolen zou worden is hij voor de dief waardeloos. Hij is heel goed beveiligd, ik kan hem vinden als hij aan zou staan en ik kan op afstand alles wissen. Daarna is hij voorgoed onbruikbaar.
Ik heb nog altijd een pinpas bij me. Soms handig bij inrijden van een parkeergarage.
Als er een storing in het betaalverkeer is en je hebt bijvoorbeeld volgetankt, geen paniek. Bij het tankstation liggen formulieren klaar voor een machtiging voor een eenmalige afschrijving. Invullen,handtekening en klaar

Thijs12
door Thijs12 Nov 10, 2023 om 10:00
540 Antwoorden / Vragen

En als ik een nieuwe nodig zou hebben, ca 2 dagen, ook voor de simkaart en ca 200 tot 250 euro voor een goede Android met 5G.
Maar in 25 jaar ben ik nog nooit een handy verloren. Wel een pinpas. Is ook veilig en kost niks om te vervangen.