Je
door JenniferSteffen Jul 9, 2020 om 19:35
Voeding & gezondheid

Mag een spa zomaar achteraf extra boekingskosten belasten?

In februari heb ik een voucher voor een dagje sauna bij Spa Weesp gekregen. Hiervoor moest ik nog wel €6,95 boekingskosten betalen. Geen punt, gedaan en geboekt voor eind maart. Helaas door Corona de sauna's gesloten en kon ik kosteloos omboeken voor juni. Ook gedaan.
Nu bleek dat de sauna's pas per 1 juli opengingen. Dus wederom via de klantencontact geprobeerd om te boeken. Alleen deze keer werd mij vermeld dat ik bij vertrek nog eens €11 bij moest betalen, omdat "vanwege het feit dat er nog maar de helft aan bezoekers binnen mogen komen, Spa Weesp de boekingskosten heeft moeten verhogen naar €17,95." Mijn "aanbetaling" van €6,95 (wat voorheen dus gewoon de boekingskosten waren) werden hier vanaf gehaald waardoor ik nog "maar" €11 extra hoefde te betalen.
Mag dit zomaar? De dag was dus volledig betaald en gepland en puur en alleen door Corona verplaatst.

1616 5 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 9, 2020 om 19:53
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jennifersteffen ,

Veelgestelde Vragen ,

Waarom worden er toeslagen berekend ?

In verband met de maatregelen vanuit het RIVM hebben wij, zo lang deze maatregelen van kracht zijn, veel minder capaciteit in ons resort. Er zullen dus minder gasten worden toegelaten in ons resort waardoor je nóg meer rust en ruimte hebt om te ontspannen. Omdat wij, ondanks deze verminderde capaciteit, toch beschikbaarheid willen bieden aan e-tickets en vouchers zijn wij helaas genoodzaakt tijdelijk onze boekingskosten aan te passen. Dit stelt ons in staat toch beschikbaarheid te kunnen bieden. Je kunt ook kiezen voor één van onze volledig samengestelde arrangementen. Hier zijn geen boekingskosten op van toepassing.

https://spaweesp.nl/corona/veelgestelde-vragen-coronavirus#faq-458-4272

Berichten op FB :

Hey Spa Weesp.... Prima dat jullie ooit vrijkaarten hebben weg gegeven. Maar 17,95 boekingskosten PP!!!!????? Wanneer je deze wilt verzilveren? Hoe kunnen jullie jezelf nog serieus nemen zo?
Oh, en waarom zijn boekingskosten op Dinsdag goedkoper dan op de zaterdag? Is Internet in het weekend duurder in 2020?

Wat een piepers hier! Tjonge jonge jonge. In deze crisistijd moeten ze toch ergens het geld vandaan halen om niet failliet te gaan. Een beetje begrip daarvoor zou op zijn plaats zijn. En echte saunaklanten komen heus wel. De rest is alleen maar op koopjes uit. Succes Spa Weesp! Ik hoop dat jullie het gaan redden. ????

tenormin
door tenormin - Jul 9, 2020 om 19:53
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, ook de Spa 's zijn er flink bij ingeschoten, net als bijna alle andere ondernemingen. Dus ik denk dat dit "zomaar" mag. Mijn pedicure is ook duurder geworden; haar mondkapjes zijn ook belachelijke duur geworden. De kapper ook. En zo zijn er meer zaken. Ik heb zelfs gelezen dat er horeca gelegenheiden zijn die de prijs van een biertje hebben verdubbeld. Maar dat heb ik alleen maar gelezen. Dus zij maken zichzelf kapot. In de spa mogen nu ook immers minder mensen.

Topantwoord

getty
door getty - Jul 9, 2020 om 19:53
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Zomaar?? Nieuws gevolgd afgelopen maanden?

alfatrion
door alfatrion - Jul 11, 2020 om 10:14
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, dit mag niet. Een overeenkonst bind beide partijen. Ze mogen dit wel met nieuwe klanten afspreken.

ne
door neodutchio Jul 11, 2020 om 13:10
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Ik ben geen nieuwe klant bij mijn vaste kapper en moet ook gewoon meebetalen aan de extra kosten vanwege schoonmaken en andere toebehoren.

Je
door Jeff59761 Jul 11, 2020 om 15:11
43 Antwoorden / 1 Vragen

Maar vast niet bij een al volledig betaalde afspraak achteraf nog even neobetwetertje

Tr
door Trostomaat Jul 12, 2020 om 00:27
239 Antwoorden / Vragen

Welk deel van de overeenkomst wordt dan door de ondernemer geschonden?

alfatrion
door alfatrion Jul 12, 2020 om 02:07
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Er is een vermogensrecht gekocht dat TS recht geeft op een dagje sauna. De sauna weigert om TS een dagje sauna te gegeven in ruil voor de voucher.

Tr
door Trostomaat Jul 12, 2020 om 02:59
239 Antwoorden / Vragen

Dat lees ik niet in de vraag. Het 'vermogensrecht' dat werd verkocht heeft volgens de gegeven informatie betrekking op 'dagje sauna uitgezonderd boekingskosten'.

ne
door neodutchio Jul 12, 2020 om 08:17
5165 Antwoorden / 12 Vragen

De sauna kan gewoon bezocht worden en de voucher geeft gewoon recht op dat moment. Echter zijn er nieuwe ontwikkelingen die er voor gezorgd hebben dat de kosten omhoog gegaan zijn. De entree is nog steeds hetzelfde, echter vanwege de maatregelen omtrent Covid-19 zorgt voor een verhoging van de kosten. En gelukkig maar dat ze deze maatregelen nemen. Ik zal niet graag op het zweet van een ander willen liggen. Elke bezoeker op dit moment, ongeacht wanneer je geboekt hebt, betaald mee voor het schoon- en veilig houden van de sauna.

alfatrion
door alfatrion Jul 12, 2020 om 17:32
1659 Antwoorden / 1 Vragen

De afspraak is dat je in ruil voor de bon plus € 6,95 een dagje spa krijgt. Je kan dat laatste bedrag niet verhogen nadat de koop van de bon een feit is, omdat dit tot gedwongen winkelnaring leidt.

Tr
door Trostomaat Jul 16, 2020 om 12:36
239 Antwoorden / Vragen

Nou klopt het beter volgens mij.

Romano88
door Romano88 - Jul 15, 2020 om 19:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, dat kunnen ze doen. Maar: ze kunnen oo de overeenkomst gewoon ontbinden, geld terug storten en klaar is kees. Maar dat is uiteindelijk ook jouw keuze. Persoonlijk had ik je liever niet als klant gehad met deze houding, zeker niet als je beseft hoeveel inkomstenderving de branche heeft gehad.