gr
door grootvader_1 Nov 16, 2009 om 12:14
Voeding & gezondheid

Medische hulpmiddelen

in de Kassa-uitzending van zaterdag 14 november 09 werd de uitzending gewijd aan medische hulpmiddelen en de verspilling van het vele geld dat wij aan de zorgverzekeraars moeten ophoesten.
Felix had daar naar mijn mening pas het topje van de ijsberg te pakken.
Voorbeelden te over maar één enkele even uitgelicht en wel die trapliften.
Op maat gemaakt vaak (vaak lange tijd daarop moeten wachten) zodat het te regelmatig voorkomt dat de gebruiker(ster) er maar kort van kan genieten.
Eenmaal overleden dan worden ook zeer bruikbare onderdelen gewoon bij het grofvuil gezet.
Bovendien valt eenvoudig vast te stellen dat de prijs van een hulpmiddel betaald door een zorgverzekeraar erg veel hoger ligt dan de gewone marktprijs zou zijn.
Elektrische rolstoelen, aangepast aan de gebruiker daarvan kan men vaak een fraaie middenklasser auto van kopen (en meer).

De Vrije Vogel

731 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben het volkomen met je eens Grootvader zo gauw de meeste mensen iets voor niks krijgen dan wordt er niet uitgegaan van de prijs waarom het wordt toch wel betaald.
Groet Valerius.
PS vind toch leuk dat je weer mee doet. houwen zo.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaat bij de inkoop gaat het veelal fout een wc bril voor 3000 en een insulinen pompje voor 3000 euro zijn geen bedragen meer.
Maar wat er nu gebeurt dat door impoort uit de lage lonen landen waar de grotste troep vandaan komt het werkt niet of het breekt onder je handen weg. Natuurlijk als je 60 kg weegt dan werkt het meeste wel maar de meeste mensen die ziek zijn zijn ook zwaar en dan werkt al die goedkope rommel niet.
En wat betreft al de spullen die in opslag staan.... wie neemt er een gebruikte en als die niet past wat dan voor veel geld ombouwen natuurlijk kan het beter maar dan moeten ook de clienten mee werken. Of zet ze in de ziekenhuisen daar zijn er altijd te kort dan doen ze tenminste moch dienst

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

ff proefdraaien want er gaat bij mij ook een hele hoop mis met inloggen. nu lijkt het er op dat het ineens wèl lukt, sorry

thomas