an
door anna123 Apr 5, 2006 om 19:07
Voeding & gezondheid

Natufit: ongevraagd afgeschreven

Vandaag is er 29,70 van mijn rekening afgeschreven door Natufit BV o.v.v. omega 3 en multivitaminen. Het gaat hier dus om een incasso, maar ik heb niets besteld, niets ontvangen en heb zelfs nog nooit van het bedrijf gehoord.


Hebben hier meer mensen ervaring mee en wat kan ik nu het beste doen?

1174 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

binkie
door binkie - Apr 5, 2006 om 19:15
28 Antwoorden / 12 Vragen
0

Meteen een storneringskaart invullen en het bedrag terug laten boeken.


 

hutch
door hutch - Apr 5, 2006 om 20:18
4517 Antwoorden / 29 Vragen
0

Anna,


zoals reeds gezegd: storneren (heeft u 30 dagen de tijd voor, na afboeking).


Tevens voor alle zekerheid toch een zgn. "rode kaart" sturen naar Natufit (Postbus 5038, 2000 GA Haarlem), te verkrijgen bij uw bank.


Wordt er toch nog een keer afgeschreven door dit bedrijf, weer storneren en via de bank deze firma laten blokkeren.


Stel die firma ook eens de vraag, hoe dit mogelijk is, via: vragen (of 0900-6288348: 10 ct p/m).


Gr. Hutch

ja
door janneke1_1 - Apr 5, 2006 om 20:54
4 Antwoorden / 4 Vragen
0

Eerst kreeg ik een telefoontje van Natufit over hun spullen. Toen ging ik akkoord met afschrijving van 2,95 euro en kreeg ik een proefpakketje. In de bijgaande brief stond een proefperiode vermeldt en na die datum zou er dus 29,70 afgeschreven worden en kreeg ik voor 3 maanden viscapsulus en vitaminepillen. Als je niet snel reageert schrijven ze over 3 maanden weer af en krijg je weer spullen van hun. Je kunt naar hun site gaan en opzeggen en anders bellen. Dat is www.natufit.nl of 0900-6288348 van 09.00 tot 18.00 uur. Je kunt natuurlijk storneren maar ik zou toch even bellen of een rode kaart naar ze toesturen anders kom je niet van ze af. Succes

dustylief
door dustylief - Jul 3, 2007 om 15:41
9 Antwoorden / 3 Vragen
0

Op 1-6 2007 is er 2,90 en op2-7-2007 is er bij ons ook 29,70 ongevraagt afgeschreven.Ik heb direkt de postbank gebeld en deze hebben direkt natufit geblokkeerd(moet wel even in de gaten houden volgens de postbank)ook wordt  het bedrag van 29,70 terug gestort alleen die van 2,90 is te laat er staat namelijk 30 dagen voor om te blokeren.Vervolgens heb ik natufit zelf gebeld 08006288348(gratis) of 09006288348 en kreeg als antwoord dat er iets fout was gegaan met het regist.van de naam en rekening nummer ik zou in rotterdam wonen wat niet zo is.volgens hun zou de postbank dit moeten controleren,maar volgens de postbank moeten hun betalen voor het controleren van de juiste rekening bij de juiste naam.Daar schijnt een bepaald prog. voor te zijn.En natufit betaald dit niet dus behoren zij eigelijk zelf te conroleren of dit juist is.Nu vroeg ik aan natufit of ik alsnog die 2,90 terug kan krijgen maar dat kon dus alleen als ik mij liet registr.waardoor ik dus in hun systeem komt.Dit vind ik vreemd (postbank ook)en heb dit dus niet gedaan.Dus  het als er geld van je rekening wordt gehaald direkt je bank bellen en laten blokeren.


 


 

hutch
door hutch - Jul 4, 2007 om 09:05
4517 Antwoorden / 29 Vragen
0

Dag Dustylief,


een onterechte afboeking kan tot één jaar na afboeking terug gevorderd worden. Dit zal (in uw geval) de Postbank moeten doen. Maar die mogelijkheid bestaat wel terdege. Het is dus geen stornering...... maar een melding van een onterechte afboeking.


Gr. Hutch

dustylief
door dustylief - Jul 4, 2007 om 14:22
9 Antwoorden / 3 Vragen
0

Hoi Dutch


Ik heb contact gezocht met natufit ,en als alles goed gaat krijg ik mijn €3,90 binnen 7 werkdagen terug. de €29,70 is al terug gehaald door de postbank.Natufit heeft mij verzekerd dat dit probleem wordt opgelost.Afwachten maar.


dustylief

na
door natufitnl - Jul 9, 2007 om 19:04
1 Antwoorden / 0 Vragen
0


Namens NatuFit wil ik hierbij graag een toelichting geven. Banken voeren een controle uit op de correctheid van de combinatie naam-plaats-rekeningnummer. Alleen banken kunnen deze controle uitvoeren omdat zij beschikken over de juiste gegevens. De controle wordt in een enkel geval niet foutloos uitgevoerd door de banken. In dat geval wordt in opdracht van NatuFit het afgeschreven bedrag teruggestort. Het blijkt dat de Postbank sinds kort, als enige, een andere methode hanteert, de Postbank controleert alleen nog steekproefsgewijs. NatuFit is in overleg met de Postbank over wat er gedaan kan worden, zodat er geen bedragen verkeerd worden afgeschreven en klanten geen hinder ondervinden. NatuFit garandeert dat de klant hier in ieder geval niet de dupe van wordt, een eventueel verkeerd afgeschreven bedrag wordt in opdracht van NatuFit altijd teruggestort. Voor vragen is NatuFit gratis bereikbaar op 0800-NATUFIT (0800-6288348), de openingstijden van de Servicedesk zijn op werkdagen van 8-20 uur en zaterdag van 10-16 uur.


 


Met vriendelijke groet,


Fabian Nijlant


Directeur NatuFit Nederland


dustylief
door dustylief - Jul 20, 2007 om 12:16
9 Antwoorden / 3 Vragen
0

Zoals jullie weten had ook ik een probleem met natufit


Ik heb het bedrag van 29,70 via mijn bank terug gehaald.


En heb contact opgenomen met natufit.


Zij hebben mij(dat neem ik aan)uit het systeem gehaald.


En het bedrag van 3,90 is deze week terug gestort.


Dus bel ze op of mail ze.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ma
mauriceW73 - Jul 8, 2024 om 11:45
Huishouden & energie

Wat is de beste plaats voor een rookmelder en hoeveel per verdieping?

Is het aan te raden om op elke slaapkamer of vertrek een rookmelder te monteren en wat is de beste plaats aan het plafond?? Bij de deur ? In het midden?? Lees meer

Bl
BlueSee - Jul 8, 2024 om 20:31
Huishouden & energie

Karcher: service zeer slecht

De service bij Karcher is zeer slecht: er wordt niet gereageerd, ook na diverse herinneringen. Indien je belt sta je meer dan 45 minuten in de wacht. Ik wil een kappotte baterij vervangen maar tot op heden niet gelukt (4 weken wachttijd). De diverse revieuws van Karcher zijn dramatisch dus er is iets aan de hand. Lees meer

L.
L.Abraham-Inpijn - Jul 7, 2024 om 16:05
Auto & vervoer

Moet je voor een 14 jarige audi 4 die nieuwe verplichtingen ook in laten bouwen

Er valt weinig toe te lichten. Het betreft een Audi 4 station 14 jaar oud, 167.000 km gereden, perfect onderhouden volgens het boekje, zonder grote boemsera's alleen hier en daar gerepareerde blikschade en een enkele lakkras. Lees meer