claridge
door claridge Oct 18, 2012 om 11:20
Voeding & gezondheid

Nieuwe broek blijft "stinken"

Hoi,

Ik heb bij een kledingzaak twee broeken gekocht. Met 1 broek is niets mis, maar die andere broek heeft een nare geur. De broek is meerdere keren gewassen, omdat hij blijft stinken zelfs twee keer op 90 graden. hij verft niet uit, toch dacht ikdat het misschien door de kleurstof komt vanwege die geur, dus heb de broek ook nog eens een nacht in de ontkleurder laten staan. Het was een blauwe broek die na het ontkleuren groen werd en na het wassaen daarna weer blauw was! Maar hij blijft nog steeds stinken. Heeft iemand nog een ander idee? Weggooien vind ik zonde.
Groet Claridge

46624 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 18, 2012 om 11:33
16846 Antwoorden / 108 Vragen

hi claridge, lijkt wel alsof je over een toverbal schrijft. De 2 broeken zijn kennelijk niet identiek? Heb je het advies van het wassen het label gevolgd? Vreemde situatie, ga eens terug naar de zaak waar je hem gekocht hebt en vraag of materiaal ook echt het materiaal is wat op label staat. 90º Lijkt me wel heet voor broek. Stinkende broek ken ik niet, wel riekende wasmachine, maar daar ligt het kennelijk niet aan.

ja
door jans2 - Oct 18, 2012 om 13:37
311 Antwoorden / 4 Vragen

Vieze luchtjes in textiel zou ik toch het eerst bestrijden door het een nachtje in de soda of azijn te zetten, daarna in de wind laten drogen (uiteraard eerst uitspoelen). Of google "vieze geur textiel".

pe
door petra 45 - Oct 26, 2012 om 12:00
5 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik ook gehad met meerdere broekensteeds uit dezelfde winkel gelukkig waren het werkbroeken voor mijn man maar hier ging die geur er pas na maanden uit.

Het zijn chemicalieen die je ruikt. Toevallig scapino???

ma
door manwijf - Oct 26, 2012 om 13:11
574 Antwoorden / 1 Vragen

Niet om het een of ander, maar bij Scapino die petra hier noemt hangt inderdaad altijd een heel onaangename chemische lucht. Ik dacht altijd dat het van rubber schoenzolen was. Ik associeer het altijd met giftig in ieder geval.

zonnewind
door zonnewind - Oct 26, 2012 om 23:20
222 Antwoorden / 61 Vragen

Iets dergelijks had ik een keer met een blouse van een webwinkel.
Toen ik hem uit het plastic haalde dacht ik direct aan insecticide, want ik had weleens gehoord dat containers met kleding uit China of zo, werden bespoten met dat spul tegen ongedierte omdat dat moest want anders kwam het Nederland niet in. Ik heb het de betreffende winkel wel gemaild maar er nooit antwoord op gekregen. Het ging er na een paar keer wassen en veel buiten laten hangen wel uit.

jpm
door jpm - Oct 27, 2012 om 10:33
820 Antwoorden / 28 Vragen

Als u de kleur er wel (tijdelijk?) uit kunt wassen en de geur niet, dan is de broek niet goed. Indien een broek niet goed is denk ik dat u het beste terug kunt gaan naar de winkel en de medewerkers daar de broek laten ruiken. Omdat de andere broek dit euvel niet vertoonde is het misschien mogelijk bij die winkel ook een andere niet-stinkende broek ervoor in de plaats te krijgen.

fgrijder
door fgrijder - Oct 31, 2012 om 22:09
55 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=claridge schreef op donderdag 18 okt 2012, 11:20]Hoi,

Ik heb bij een kledingzaak twee broeken gekocht. Met 1 broek is niets mis, maar die andere broek heeft een nare geur. De broek is meerdere keren gewassen, omdat hij blijft stinken zelfs twee keer op 90 graden. hij verft niet uit, toch dacht ikdat het misschien door de kleurstof komt vanwege die geur, dus heb de broek ook nog eens een nacht in de ontkleurder laten staan. Het was een blauwe broek die na het ontkleuren groen werd en na het wassaen daarna weer blauw was! Maar hij blijft nog steeds stinken. Heeft iemand nog een ander idee? Weggooien vind ik zonde.
Groet Claridge
Of ga terug naar de winkel en vertel dat de maat niet goed is en of je 'm mag ruilen.