va
door vallen.k Jul 14, 2011 om 14:46
Voeding & gezondheid

Ongewenst pakketje gehad

hallo,weet niet of ik hier goed zit met deze vraag maar merk het wel.Ik heb ongevraagd een pakketje van puresential team gehad wat ik nooit besteld heb had alleen een proefpakketje ooit besteld.Nu sturen ze mij een kwartaalpakket op zonder dat ik daarom gevraagd heb en ze willen ook nog eens een bedrag van 59,85 van mijn rekening halen.Kan dit zomaar het vreemde is ik kan hun niet bereiken zowel telefonich als per e-mail niet,M.V.G. Mevr K.vallen

1026 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Jul 14, 2011 om 14:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo vallen.k,

Toets even Puresential in in het zoekveld rechts bovenin en lees en huiver.

Suc6

tdehond
door tdehond - Jul 14, 2011 om 15:18
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Hopelijk heeft u het proefpakketje niet ontvangen. Zie mijn tip:

klik hier

anders heeft u m.i. een probleem, zie o.a.
Hier

tdehond
door tdehond - Jul 14, 2011 om 15:30
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

n ze willen ook nog eens een bedrag van 59,85 van mijn rekening halen

Indien u geen toestemming tot automatische incasso heeft gegeven ( toestemming tot 1 malige incasso is geen toestemming voor meermalen incasseren!) dan mag dit bedrijf geen geld van uw rekening incasseren.

U kunt dit bedrag dus door uw bank laten terug vorderen als u daar een melding onterechte incasso doet. Dit kan tot 13 maanden na datum onterechte incasso.

Als u niet tijdig na proefpakket geannuleerd heeft, dan heeft u m.i. wel een betalingsverplichting t.a.v. de eerste zending.

Mijn tip: als u proefpakket niet geannuleerd heeft, zeg dan schriftelijk aangetekend af.
Voorbeeld brief + adres: zie in mijn tip.

Bewaar copie brief + verzendbewijs tot u een schriftelijke bevestiging annuleren toezendingen heeft ontvangen.

va
door vallen.k - Jul 14, 2011 om 15:40
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

natuurlijk heb ik geen automatiche incasso afgegeven heb het proefpakketje via ideal betaald,Heb ook telefonich opgezegt maar nog geen reactie gehad,en betalen doe ik zeker niet is al stop gezet bij de bank wacht het wel allemaal af pure oplichterij,Mevr,Vallen

tdehond
door tdehond - Jul 14, 2011 om 15:49
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

[quote=vallen.k schreef op donderdag 14 jul 2011, 15:40]natuurlijk heb ik geen automatiche incasso afgegeven heb het proefpakketje via ideal betaald,Heb ook telefonich opgezegt maar nog geen reactie gehad,en betalen doe ik zeker niet is al stop gezet bij de bank wacht het wel allemaal af pure oplichterij,Mevr,Vallen

Als u uw rekening in kijkt als de factuur online staat, dan kunt u - als u dat afdrukt - in ieder geval aantonen dat u gebeld heeft.

Ik raad u aan om een aangetekende brief te sturen waarin u vermeldt dat u de onterechte incasso storneert, omdat u
1. op d.d. opgezegd heeft en pur in gebreke is gebleven dit schriftelijk te bevestigen en vervolgens in hun a.v. te verwerken.
2. u geen toestemming heeft gegeven tot automatische incasso.

Mocht u dan later toch problemen krijgen dan kunt u aantonen door combinatie verzendbewijs + copie brief dat u aangegeven heeft dat u de toezendingen geannuleerd heeft.


tdehond
door tdehond - Jul 14, 2011 om 15:51
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

oops foutje

i.p.v. "av" had ik "administratie" willen schrijven. Excuus.

tdehond
door tdehond - Jul 14, 2011 om 16:05
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Toevoeging:

klik hier


Consuwijzer geeft aan:

Stelt de ondernemer dat er wel een overeenkomst is met betrekking tot de vervolgzendingen? Dan moet de ondernemer bewijzen dat u hebt ingestemd met die vervolgzendingen.

Dit vind ik verheugend nieuws, want Consuwijzer ziet niet als bewijs het vinkje voor het akkoord gaan met de a.v. als bewijs voor uw instemming met de toezendingen.

U kunt dus als derde argument tegen betalingsverplichting aanvoeren dat u volgens Stichting Consuwijzer niet ingestemd heeft met toezending van vervolgzendingen als bedrijf dit niet rechtsgeldig kan aantonen.

Het is aan u of u deze brief verzendt of afwacht wat verdere actie is van pur.

..
door ... - Jul 14, 2011 om 17:09
104 Antwoorden / 2 Vragen
0

Helaas moet je weten dat vele kennismakingen beter schriftelijk en liefst duur aangetekend moeten worden gestopt.

Dus neem niet zomaar een proef pakket maar een Ideaal betaling misbruiken voor ongevraagde machtiging die vermoedelijk in een briefje met onleesbare voorwaarden verstopt zat vind ik misleiding en dat is ook verboden.

Pakket terug en geld terug boeken.
Laat hun maar bewijzen dat je dit wilde.

be
door beertje7 - Aug 13, 2011 om 17:26
1 Antwoorden / 3 Vragen
0

Mensen had ook proefpakketje aan gevraag , en kreeg ook ongevraagd de nieuwe zending .
Die vervogens terug gestuurd met mededeling niets meer willen te ontvangen.
vervolgens kwammen de brieven van dat ze incassoburo er op zetten , nou laat ze maar komen.
Ik heb ze gemalid dat ik jurisch loket en meer er op zetten .
En wat bleek hoef ineens niet meer te betalen lachen zeg pffffffffffffffffff


J,B

tdehond
door tdehond - Aug 13, 2011 om 18:13
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

[quote=beertje7 schreef op zaterdag 13 aug 2011, 17:26]Mensen had ook proefpakketje aan gevraag , en kreeg ook ongevraagd de nieuwe zending .
Die vervogens terug gestuurd met mededeling niets meer willen te ontvangen.
vervolgens kwammen de brieven van dat ze incassoburo er op zetten , nou laat ze maar komen.
Ik heb ze gemalid dat ik jurisch loket en meer er op zetten .
En wat bleek hoef ineens niet meer te betalen lachen zeg pffffffffffffffffff


J,B

ALs dit per e-mail is meegedeeld: afdrukken en minimaal 5 jaar bewaren.
Anders even om schriftelijke bevestiging intrekken incassoprocedure vragen.
Zorg voor bewijs.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer