Overlijden
ik heb een vraag,ik ben mijn vrouw verloren op 31-05-2013
nu is het zodat persoon die gecremeerd is een maand op het crematoium moet blijven. mijn vraag waarom een maand.
bij onze zuidenburen kun je haar de zelfde dag mee nemen.
en wat als het crematorim mijn beld en zegt;u mag de urn komen halen en ze met mijn een afspraak maken voor vandaag 28-06-2013.en dan nu op de zelfde dag afbellen van sorry een week tevroeg of ik een nieuwe afspraak wil maken, u zult begrijpen dat ik dit een zeer slecht zaak vind,
ik heb het over het crematorium van tilburg,,
wie kan mijn hier bij helpen..
ik heb gezegt dat ik het er niet bij laat zitten!!!
Helaas moet ik u meedelen dat het crematorium in deze gelijkt heeft.
Dit is geregeld in de wet op de lijkbezorging waar het crematorium zich aan dient te houden.
Volgens de wet is die maand bedoeld in afwachting van een mogelijk strafrechtelijk onderzoek naar de asresten. Wel kunt u de officier van Justitie vragen om ontheffing van de bewaartermijn. Zolang u deze ontheffing niet heeft gekregen mag het crematorium u de asresten niet eerder dan na een maand meegeven.
Meer over deze wet is te lezen op deze pagina van de overheid
Beste Joop,
Op de eerste plaats gecondoleerd met het overlijden van uw vrouw.
Zoals Czar al vemelde is dat bij wet bij lijkbezorging zo gegregeld als het om crematie gaat.
Men heeft deze tijd nodig, dit klinkt cru ... om na te gaan of uw vrouw aan een natuurlijke dood is overleden en bv niet is vergifitigd.
Indien men de overledene laat begraven kan men het lichaam (laten) opgraven indien men een vermoeden heeft dat deze aan een niet natuurlijke dood is oveleden.
Ik wens u sterkte.
Met vriendelijke groet,
Ineke L.
Het crematorium heeft zich blijkbaar vergist met het maken van die afspraak, heel jammer en pijnlijk, maar u kunt daar niets tegen doen. Ik neem tenminste aan dat ze wel hun verontschuldigingen hebben aangeboden.
allemaal goed en wel,maar mag men dan zo met de nabestaande om gaan
ik keek er zo naar uit naar deze dag en dan komen ze twee uurtjes van te voren nee sorry
foutje, dat kan toch niet zomaar..ja dus zo blijkt
[quote=1joop schreef op vrijdag 28 jun 2013, 16:10]allemaal goed en wel,maar mag men dan zo met de nabestaande om gaan
ik keek er zo naar uit naar deze dag en dan komen ze twee uurtjes van te voren nee sorry
foutje, dat kan toch niet zomaar..ja dus zo blijkt
Tja, vergissen is menselijk. Het kan dus wél dat ze er achterkomen dat er een planningsfout is gemaakt. Natuulijk is de toon waarop een en ander gezegd wordt van belang, wellicht dat daarin iets fout is gegaan.
Het crematorium is nu eenmaal gebonden aan de wet.
Ik weet niet hoe de crematie bij u is geregeld, maar als een uitvaartondernemer voor u het grootste deel van de crematie heeft geregeld, dan lijkt het mij dat die u afdoende had moeten informeren.
In de meeste gevallen heeft het crematorium geen direct contact met de nabestaanden al kun je de uitvaart natuurlijk geheel zelf regelen (dat raad ik zelfs aan!).
Het ware netjes geweest als u op tijd hierover was geïnformeerd, al ontslaat dat u niet van de plicht zelf informatie te verzamelen. Het is de wet en iedereen wordt geacht de wet te kennen ...
Omdat vele families in meerdere landen wonen moeten ze achteraf later de as van hun ouders verdelen en meenemen op vakantie.
Dit is zeer pijnlijk en soms is het daarom beter de crematie in een ander land te laten uitvoeren.
Helaas zijn er wetten en elders in Europa gelden nu eenmaal andere regels.
Voor U te laat maar meestal kom je er pas achteraf achter en de as versturen doe je ook niet zomaar via Post NL gezien het aantal klachten.
*allereerst mijn medeleven met het verlies van uw vrouw
*feitelijk en zakelijk (dat valt niet mee in uw omstandigheden) is er niets anders gebeurd dan het verschuiven van een afspraak met 1 week
Dat is nu eenmaal de wet in Neserland, en die geldt dan ook voor u, U kunt daar niets aan veranderen.
[quote=1joop schreef op vrijdag 28 jun 2013, 16:10]allemaal goed en wel,maar mag men dan zo met de nabestaande om gaan
ik keek er zo naar uit naar deze dag en dan komen ze twee uurtjes van te voren nee sorry
foutje, dat kan toch niet zomaar..ja dus zo blijkt
Gecondoleerd met het overlijden van uw vrouw.
Het is heel jammer en vervelend dat u een paar uur voordat u de urn wilde komen halen, te horen heeft gekregen dat de afspraak wordt verzet.
U weet nu hoe het wettelijk zit, maar emotioneel is zoiets natuurlijk moeilijk te verteren, dat begrijp ik.
Veel sterkte de komende tijd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Refund mails alitalia???
Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben?
Lees meer
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer