lenyenfred
door lenyenfred Mar 8, 2012 om 08:14
Voeding & gezondheid

Parfumallergie

Hallo Allemaal,
Heb een probleem, n.l. PARFUMALLERGIE.
Nu zoek ik een poeder voor mijn gezicht, maar absoluut ZONDER parfum.
Wat ik kon vinden heb ik geprobeerde, maar zelfs Clinique, daar kan ik niet tegen.
Krijg een ROOD gezicht en dat is nu juist niet de bedoeling van poeder.
Wie kan mij helpen aan een merk, of eventueel een adres, waar een parfumvrije poeder verkrijgbaar is.
Neutral zou prima zijn, maar die maakt GEEN poeder.
Woon in de Alblasserwaard.
Bij voorbaat hartelijk dank voor uw reactie(s)
Leny

6094 17 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Mar 8, 2012 om 08:43
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Als je naar parfumvrije gezichtspoeder googelt komt er wat naar je gading te voorschijn.

tenormin
door tenormin - Mar 8, 2012 om 10:04
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Als je Googled, wat je naar ik aanneem zelf hebt gedaan, komt veelvuldig de naam Unite Cosmetics aan bod, in diverse web shops. Zowel de poeder als de foundation. Ook Real Purity komt voorbij schuiven. Heb je het trouwens al eens gevraagd aan Yves Rocher, die al jaren aan de weg timmert met zijn "naturel" producten? En het lijkt me dat ook Ici Paris een hoekje in een van de vele zaken moet hebben voor zijn allergische klanten? Succes met je zoektocht.

lenyenfred
door lenyenfred - Mar 8, 2012 om 15:37
93 Antwoorden / 8 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.
Uiteraard had ik al Gegoogled, maar ga weer aande slag met jullie tips.
Groetjes, Leny

mo
door monica - Mar 8, 2012 om 19:20
70 Antwoorden / 8 Vragen

Het is lastig om bij Yves Rocherer achter te komen waar wel en geen parfum in zit. Ik heb bij YR nog geen parfumvrije producten kunnen ontdekken.

Zou mooi zijn een parfumvrij-hoekje bij een drogist. Helaas is dat nog niet zo. Verder kunnen parfumvrije producten toch ingrediënten bevatten waar je niet tegen kunt.

stacey
door stacey - Mar 8, 2012 om 19:36
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Had je deze site al eens gezien ? Parfumvrij

mahadma
door mahadma - Mar 8, 2012 om 19:42
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Stacey,

ik weet niet of ik je dubbel, maar TS, Klik eens heir.

tenormin
door tenormin - Mar 8, 2012 om 19:52
16829 Antwoorden / 108 Vragen

monica, krijg altijd die reclame van Yves Rocher en dat alles diervriendelijk en wat al niet is en dacht dus dat....niet dat ik er koop maar hun "groene" uitstraling doet het hem dan, kennelijk. Ken alleen maar parfumvrij wasmiddel, maar ja, daar kun je je niet mee opmaken.

@leny, je weet: zoek en ge zult vinden.....(maar waar)?

sa
door saturnus - Mar 9, 2012 om 12:31
72 Antwoorden / 12 Vragen

@ lenyenfred, ik ben heel tevreden met het merk L'occitane. Ze hebben winkels in de grote steden, maar je kunt hun producten ook via internet krijgen.

lenyenfred
door lenyenfred - Mar 9, 2012 om 13:09
93 Antwoorden / 8 Vragen

Beste mensen,
Inmiddels ook al contact gehad met o.a. Yves Rocher, maar deze kunnen ook niet parfumvrij leveren.
Ook gesproken met ''De Tuinen'', maar die zeggen zelf, dat ze bekend staan om hun parfum.
Unite Cosmetics kan geen garanties geven.
Product mag WEL terug (bij niet voldoen) maar de verpakking mag niet open zijn geweest. (dat is lastig dus)
Bedank iedereen voor zijn/haar bijdrage aan mijn probleem.
Groetjes van Leny

tr
door trudieklammer - Mar 9, 2012 om 13:11
3 Antwoorden / 2 Vragen

stacey,

Toen mijn vriendin een schoonheidssalon ging openen heeft zij alle produkten goed uitgezocht en vergeleken.
En zij is toen gaan werken met de produkten van dr.Baumann. Absoluut zonder parfum en andere schadelijke stoffen.
Ik wil geen andere produkten meer en heb al bijna al mijn vrouwelijke kennissen
aan dr. Bauman gekregen.
Het is wel een salonprodukt, maar ik weet in Laren een winkel die het verkoopt.
Kijk op internet naar dr.Boumann Cosmectic.

veel groetjes en succes

tr
door tre - Mar 9, 2012 om 13:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

De make-up van Hema bevalt mij heel goed. Het meeste is parfumvrij en dit staat duidelijk vermeld op de producten.
Met verschillende producten van Clinique heb ik hetzelfde probleem als jij. Ik reageer n.l. vooral in mijn gezicht zeer allergisch op allerlei producten/cosmetica.
Een ander merk dat mij goed bevalt is La Roche Posay. Dit is verkrijgbaar bij diverse apotheken.
Succes!

muzicaro
door muzicaro - Mar 9, 2012 om 18:55
53 Antwoorden / 15 Vragen

Make-up van de Hema is prima. Ik gebruik het al jaren. Niet alles is parfumvrij, maar veel wel en daar kan je vast iets bij vinden. Ik gebruik gewoon poeder, maar ook blusher. Allebei parfumvrij verkrijgbaar.
Niet jouw vraag, maar misschien toch handig om te weten: er is ook parfumvrije make-up reiniger te koop bij de Hema.
Parfumvrije dag- en nachtcreme hebben ze bij de Etos, eigen merk. Ook prima.
Parfumvrij hoeft dus niet persé duur te zijn.

inda
door inda - Mar 10, 2012 om 00:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

De poeder van het merk Gosh die is te koop bij het Kruidvat ,en de mineraal poeder van het eigen merk Etos geven bij mij geen problemen. en ik heb ook een erge allergie voor parfum. en de foundation van maybelline 24 is ook super. succes

mi
door micheau29 - Aug 24, 2012 om 22:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

hoi hoi, neem eens contact op met een consulente van Oriflame, ze hebben echt heel goed spul, make-up en gezichtreiniger s enz, ik heb ook een best zware huidallergie en altijd heel veel moeite gehad met opmaken, dag erna, rood, opgezwollen gezicht of plekken maar met deze poeders en cremes, niks aan de hand, supergoed, anders kijk eens op facebook bij Peggy Bouten, maar zij woont in het zuiden maar kan je wel verder helpen evt met andere consulente bij je in de buurt en heeft me om uit te proberen eens opgemaakt, resultaat was super en zonder vervelende gevolgen, echt een aanrader voor iedereen ! succes ermee ! laat ff wat weten als het gelukt is aub, ben wel benieuwd.

sn
door sniddy - Mar 26, 2013 om 23:11
4 Antwoorden / 0 Vragen
dc
door dcz - Mar 26, 2013 om 23:28
439 Antwoorden / 1 Vragen

[edit - redactie]

Cookies
door Cookies - Mar 26, 2013 om 23:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[edit - redactie]