edigital
door edigital Apr 22, 2004 om 17:06
Voeding & gezondheid

Pariculier/ziekenfonds verzekering

In 2002 moest ik mij particulier laten verzekeren. Geen probleem, heb ik geregeld bij FBTO. In 2003 moest ik mij weer ziekenfondsverzekeren, omdat mijn loon bevroren was en de ziekenfondsgrens weer wat was opgetrokken. Dit weer geregeld bij FBTO, geen probleem. Nu boden zij aan om een sluimerverzekering af te sluiten, zodat mijn part. verz. polis gehandhaaft zou blijven, zodat ik onder dezelfde voorwaarden zo weer in kon stappen.Deze sluimerverzekering kost mij dus bijna 36 eur. per maand. Ik kan er geen rechten aan ontleden, totdat ik weer part. moet verzekeren. Nu in 2004 ben ik nog steeds ziekenfonds verzekerd en heb nu al 15 maanden deze sluimerverzekering betaald naast mijn ziekenfondspremie. Dat is dus al 540 euro extra.

Mijn vraag is: Is dit een normaal bedrag voor een sluimerverzekering?  Bij FBTO zeggen ze dat dit komt omdat ik zonder voorwaarden zo weer op de oude polis kan instappen en deze dus nog op mijn naam blijft staan.

Ik heb dus wel meer als een jaar lang de prijs van een ziekenfonds basis pakket extra betaald en ik denk niet dat dit in mindering gebracht zal worden als ik misschien toch weer particulier moet verzekeren.

Wat moet ik doen ? De sluimerverzekering opzeggen en er op gokken dat ik gezond blijf en zonder problemen weer pariculier kan verzekeren als dit nodig is, of de verzekering aanhouden (Is wel veel geld)

320 1 Rapporteer

re
door relaxmocro - Nov 20, 2004 om 16:22
2 Antwoorden / 3 Vragen

Ik kan u niet vertellen of u wel of niet de sluimerverzekering moet opheffen. Maar indien u nu gezond bent en nog lang in het ziekenfonds zult blijven . Zal het bedrag dat u kwijt bent aan de sluimerverzekering alleen maar groeien. Het klopt dat een verzekering u kan weigeren op grond van u medische dossier.

Maar de overheid heeft een particuliere verzekering die iutgevoerd wordt door alle zorgverzekeraars . Waar niemand gewijgerd mag worden. Natuurlijk is deze verzekering duurder dan de gewone verzekering

de standaardpakketpolis kost wat meer maar dan weet u dat er altijd een verzekering voor zal zijn.

Daarnaast zal er heel waarschijnlijk in 2006 een herziening zijn van de ziektekosten wetgeving. Er zal heel waarschijnlijk een basisverzekering komen met een wijgeringsverbod

ik hoop u iets verder geholpen te hebben