Es
door Esthervhaaften Feb 9, 2021 om 20:17
Voeding & gezondheid

Productaansprakelijkheid

Mijn dochter krijgt diksap van de Kruidvat.  Hiervan heeft ze inmiddels al een halve fles op. Nu krijg ik net een mail binnen van de Kruidvat dat die fles met die datum per direct terug moet en niet meer uit gedronken mag worden ivm een mogelijke productiefout en dat er glasschilfers van de bovenkant van de fles kunnen loskomen. Nu heeft ze dus al een halve fles ervan op inmiddels. Is het mogelijk een schadevergoeding te verhalen op de Kruidvat? Aangezien het wel om de veiligheid van mijn kind gaat en het dus een productiefout is, en de Kruidvat dit laat heeft geïnformeerd dat dat kan gebeuren.

2231 15 Rapporteer

ju
door juliomariner - Feb 9, 2021 om 20:21
1330 Antwoorden / 2 Vragen

We zijn niet in Amerika.
Uw dochter heeft er toch niets aan overgehouden?

ne
door neodutchio - Feb 9, 2021 om 20:23
5165 Antwoorden / 12 Vragen

En welke schade heeft uw dochter dan gelopen? Als er in uw geval geen glasschilfers zijn losgekomen en dit geen schade heeft veroorzaakt hebt u geen schade die vergoed kan worden. En als het gaat om smartegeld, in Amerika had u miljoenen kunnen eisen. U woont echter in Nederland en daar kennen wij geen smartegeld in dergelijke gevallen.
En of Kruidvat dit laat heeft gecommuniceerd kunt u ook niet onderbouwen. U weet niet wanneer zij het bericht kregen dat er een productiefout in de fles zat en dat ze dit naar buiten gebrachte hebben.

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2021 om 20:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Afgezien daarvan is het al helemaal niet verstandig uw kind diksap te geven. Het zit barstensvol suiker.

ne
door neodutchio Feb 9, 2021 om 22:05
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Daarom heet het ook dik-sap.

sira
door sira Feb 10, 2021 om 16:57
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Tijger1 en Neodutchio +10

rj
door rjw Feb 12, 2021 om 18:45
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Maar dan is het wel handig om nu al vast een flinke schadevergoeding te krijgen zodat TS een schadevergoeding aan kind kan betalen voor als ze als obese meerderjarige haar ouders aanklaagt wegen slecht ouderschap.

marita5
door marita5 - Feb 9, 2021 om 21:06
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo EstervHaaften ,

Drogisterijketen Kruidvat roept flessen Kruidvat diksap terug. Het is mogelijk dat er bij gebruik van de flessen stukjes glas in het product terechtkomen. Dit kan gevaar opleveren voor de gezondheid.

Advertentie terugroepactie Kruidvat diksapDe terugroepactie van Kruidvat geldt voor de volgende flessen Kruidvat Diksap van 500ml:

  • Kruidvat Diksap Appel
  • Kruidvat Diksap Exotische Mix
  • Kruidvat Diksap Appel-Zwarte Bes

De terugroepactie geldt alleen voor flessen met de volgende houdbaarheidsdatums: 09-2022, 10-2022 en 01-2023.

Bij de productie van de flessen is een fout gemaakt. Het is daardoor mogelijk dat er, bij het openen van de fles, stukjes glas in de diksap terechtkomen. Als deze diksap gedronken wordt, dan kan dat leiden tot (ernstig) inwendig letsel.

Heeft u deze diksap gekocht? Gebruik het product dan niet. U kunt de flessen terugbrengen naar een filiaal van Kruidvat. Het aankoopbedrag krijgt u dan terug, de kassabon heeft u niet nodig.

Wilt u meer informatie over deze terugroepactie van Diksap door Kruidvat? Neem dan contact op met de klantenservice van Kruidvat via telefoonnummer 0800 – 12 11 (gratis).

Let op! Deze terugroepactie is onderdeel van een grotere terugroepactie van diksap. De andere terugroepacties zijn:

Bron: Kruidvat, 9 februari 2021

diumenge
door diumenge - Feb 9, 2021 om 21:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je hoort gelijk de kassa rinkelen? Vergeet dat maar. Je kan je geld terug krijgen voor de fles(sen) die je terugbrengt

getty
door getty - Feb 9, 2021 om 21:26
4179 Antwoorden / 10 Vragen

En wat is de schade?

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 9, 2021 om 21:32
7210 Antwoorden / 3 Vragen

De terugroepactie geldt alleen voor flessen met de volgende houdbaarheidsdatums: 09-2022, 10-2022 en 01-2023.
https://www.productwaarschuwing.nl/2021/02/terugroepactie-kruidvat-diksap/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 9, 2021 om 21:39
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Als uw kind hier werkelijk schade van ondervindt en bezoek aan een arts noodzakelijk blijkt kan het uiteraard verhaald is het zaak om dit te melden aan uw ziektekostenverzekeraar. Die kan dan verhalen en het kan dan ook via een letselschadeadvocaat. Maar er moet dan echt aantoonbaar schade zijn door glassplinters.

U geeft aan: kunnen loskomen.

gerbera
door gerbera - Feb 9, 2021 om 21:40
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Er kunnen mogelijk glassplinters loslaten en zijn er bij u glassplinters van de fles af. Als dat zo zou zijn met het u toch wel opgevallen zijn of uw dochter vreemde dingen in de mond gevoeld hebben. En wat had u gedacht aan schadevergoeding te vangen u zal best uw geld wel terug krijgen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 9, 2021 om 21:51
2094 Antwoorden / Vragen

Absoluut, als u schade heeft kunt u die zeker claimen. Ik lees niets over verwondingen agv glas dus ik neem aan dat u uw dochter vertelt heeft wat er aan de hand is en deze nu een emotioneel trauma heeft?

mi
door miennaamishaaz - Feb 9, 2021 om 21:56
725 Antwoorden / 1 Vragen

Wat u het beste kan doen is de bovenkant van de fles controleren of deze schade heeft.
Indien deze schade heeft, mischien bij de huisarts langs gaan om te kijken wat er mogelijk is.
-----
maar helaas is er van schadevergoeding weinig sprake.

Donuts
door Donuts - Feb 9, 2021 om 21:59
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Is ze daardoor met loeiende sirene naar de SEH gebracht? Dan zult u best het eea kunnen claimen. Maar ik vermoed dat er met haar niets aan de hand is, want dan denkt geen ouder aan geld.

tenormin
door tenormin - Feb 9, 2021 om 23:10
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@esthervanhaaften, pas vandaag is dit euvel bij alle Supers en het Kruidvat naar buiten gekomen. U weet nu nog niet of uw dochter daadwerkelijk lichamelijke schade gaat ondervinden. Het is zo dat, als er al iets verkeerd gevonden is in product wordt alles teruggeroepen. Dus op dit moment kun u er zelf ook nog totaal geen conclusies aan verbinden. Mocht uw dochter klachten krijgen gaat dat niet van vandaag op morgen. Wel, zonder haar te blijven pushen "of ze ergens pijn heeft" het gewoon in de gaten houden. Afgelopen Oktober had ik iets geconsumeerd wat direct erna uit de handel is gehaald. Ik hield er een geperforeerde dunne darm aan over en ben, uiteraard, in het ziekenhuis terechtgekomen. Een schadevergoeding heb ik niet gehad; ik was al blij dat ik tijdens de drukte van alle Covid 19 opnames toch opgenomen en behandeld ben. Wel een prachtig boeket bloemen gekregen. Heb eigenlijk niet eens aan schadevergoeding gedacht. (De bloemen kwamen nadat mijn huisarts een mail had gestuurd aan de fabrikant) nota bene.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Feb 10, 2021 om 11:49
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Is de rand na openen schadevrij en geen hakjes eruit?

Als die beschadigd is  kan een scherfje  reeds uitgepoept zijn.
Een gevonden  foute  en ze halen hele partij terug voor de zekerheid.

Maar meestal is 99,9% foutloos.

rj
door rjw - Feb 12, 2021 om 18:47
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Als er slecht bij een miniem aantal producten een probleem is worden dit soort acties al in gang gezet. De kans dat je daadwerkelijk een probleem hiermee ervaart is heel erg klein. Maar stel dat er iets was gebeurd met je kind dan vraag ik me af hoe geld dat probleem kan verminderen. Het zou geeneens in me opkomen om aan een schadevergoeding te denken als mij dat zou overkomen. Dan ben ik alleen maar bezig met mijn kind en hoop dat het niet al te ernstig is.