he
door henkvanbox May 24, 2007 om 16:39
Voeding & gezondheid

Proefpakket op internet bestellen

Ik heb meegedaan aan een enquette op internet waar veel consumenten vragen werden gesteld. b.v. heeft u interesse in dit of dat artikel daarbij moest je dat artikel aanklikken en kreeg je een proefzending thuisgestuurd. Ik heb dit natuurlijk ook gedaan en bij verschillende producten reisbranche, lekturama en bij natupost. van al deze organisaties kreeg ik verschillende artikelen thuisgestuurd met de rekening voor het proefpakket bij natupost was dit € 2.95 voor visolie pillen voor 30 dagen. leuk toch. Nadat ik alle zendingen betaald had kreeg ik aan het einde van de maand van alle drie de organisatie een volgende serie opgestuurd. Deze heb ik per ommegaande via het postkantoor terug gestuurd. Geen van de organisatie berichte mij over het terug gestuurde paket. Tot ongeveer een maand geleden in de week van 6 mei ik telefoon kreeg van Natupost, de klanten service, met de vraag of ik gebruik wilde maken van een speciaal aanbod van hun product voor een lage prijs. Ik heb hierop geantwoord dat ik de producten te duur vond. dat was goed en de dame wenste mij een fijne dag toe. Krijg ik een week later een rekening voor een zending ik terug gemaild naar het bedrijf en daar werd mij gewezen op artikel 4 aan de achterzijde van de nota dat er automatisch volgende zendingen zouden worden gestuurd als ik bij de eerste zending niet binnen 10 dagen gereageerd had.

Volgens mij kan dit niet, ik heb nergens voor getekend en alleen een proefpakket aangevraagd.

wie kan mij helpen op een nette manier vanaf te komen

262 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 24, 2007 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

henkvanbox, u bent de zoveelste in dit zich bijna dagelijks hiervoorbij komende drama. Typ eens bij de vraag mogelijkheid LINKS boven het woord natupost of naturpost. Doe dat ook eens bij de site van Tros-radar. Probleem is dat bij de proefzendingen voorwaarden waren gevoegd die stelden dat u zonder opzegging stilzwijgend accoord bent gegaan met vervolgzendingen. Helaas mag dat momenteel nog steeds en loop u incassorisico omdat u niet voldoet aan de overeenkomst. In ons parlement is inmiddels wel wetgeving in voorbereiding die een einde moet maken aan dit soort praktijken. Weet u, als ik het oplichterspraktijken zou noemen dan zou ik kunnen worden aangeklaagd wegens laster en dat doe ik dus niet.

ve
door verwijderd - May 24, 2007 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Hier kun je meer lezen;

 ALLE NATUURPOST-ELLENDE

Succes,

ve
door verwijderd - Jul 1, 2007 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie in dit verband ook eens Geldzaken & Recht  - Overigen.

Om dit soort ellende wellicht kwijt te raken.

Doen toch?

De Vrije Vogel