Schoenen verplicht kopen
Hallo,
Helaas kon ik geen betere Categorie vinden dus ik hoop dat ik hier toch goed zit.
Ik heb een stel schoenen op internet gezien die ik graag wil aanschaffen. Er zit hier in Groningen een officiele dealer van dat merkt. Echter zij hebbend at model niet die ik graag wil. Zij kunnen hem wel bestellen maar dan ben ik verplicht om die schoenen te kopen. Als reden geven zij aan dat ze de schoenen niet meer terug kunnen sturen en 1 paar verkopen is volgens kun niet mogelijk.
Is dit wel juist? Ik vind persoonlijk dat ik schoenen moet kunnen passen voordat ik zoiets aanschaf. Als blijkt dat ze niet lekker zitten of zelfs nog erger, dan kunnen ze me toch niet dwingen?
Gr
Edgar
Als de winkel ze alleen wil bestellen voor u en dat niet kopen geen optie is zou ik ze wel op internet bestellen. Een goede internet winkel stuurt u de schoenen op, meestal na betalen (of u betaald per Ideal) en geeft u de tijd ze te passen. Bevallen ze niet dan stuurt u ze kosteloos terug. Ik wil u absoluut geen zaken op internet aanpraten maar ik heb goede ervaringen met Zalando en Omada. Daar krijgt u bij beide zaken zo snel mogelijk na terugzending uw geld weer op uw rekening. Beide zaken hebben ook geen verzendkosten. Maar er zullen er veel meer zijn; alleen met deze twee heb ik ervaring.
Als jij in een winkel koopt dan is koop-koop, (als ze het speciaal voor je gaan bestellen - neem ook aan dat ze je vooraf laten betalen) is daarmee dan een niet te annuleren koop gesloten.
Dus daar dan gewoon niet kopen zou ik zeggen.
Kon je ze niet op/via internet bestellen zodat je bedenktijd hebt ?
Bedankt voor jullie reacties.
Het probleem is dat ik ze niet op internet kan bestellen via een Nederlandse site, alleen Amerikaans en dus heb ik problemen met de douane. Ook retour sturen wordt dan enorm lastig al dan niet duur of onmogelijk.
Dus als ik Stacey goed begrijp, is het dus wettelijk toegestaan. Dat is voor mij dan enorm jammer. Dus dan moet ik toch maar op zoek naar andere schoenen... helaas.
het is idd toegestaan bij de wet. als ze het speciaal voor jouw moeten bestellen en kopen. kun je idd bijna nooit terug. mits het natuurlijk kapot is binnen de tijd wat op u kassabon staat.. ik zou dan idd ook op zoek gaan naar andere schoenen. bij shopvip.nl ook al gekeken die verkkopen ook heel veel met goede voorwaardes. echter koop ik nog altijd mijn schoenen altijd in de winkel dan weet ik zeker dat ze passen.
Dat is het hem... ik wil ze niet online kopen omdat schoenen mij echt goed moeten passen voordat ik dat geld wil uitgeven.
Maar goed... allemaal bedankt voor jullie reacties.
Volgens mij hoef je de schoenen niet persé af te nemen, ze zijn dan wel voor jou besteld, maar zijn nog verkoopbaar, omdat ze niet op maat gemaakt zijn. Hier is een keer aandacht aan besteed bij een consumentenprogramma, weet niet meer welke, maar ik ga op zoek.
Ik begrijp de constructie van het bedrijf wel. De schoenen worden speciaal voor jou besteld, worden ze net afgenomen zit het bedrijf met een stel schoenen in hun maag. Daarnaast waarschuwt het bedrijf je netjes van te voren, je wordt nergens toe gedwongen.
[quote=frelco schreef op woensdag 28 sep 2011, 08:59]Volgens mij hoef je de schoenen niet persé af te nemen, ze zijn dan wel voor jou besteld, maar zijn nog verkoopbaar, omdat ze niet op maat gemaakt zijn. Hier is een keer aandacht aan besteed bij een consumentenprogramma, weet niet meer welke, maar ik ga op zoek.
Dan kun je lang zoeken.......
A. een bedrijf is Niet verplicht jou iets te verkopen.
B. Ze verkopen het product niet maar kunnen het wel voor je regelen/bestellen, daarbij stellen ze voorwaarde tot afname, dat mag.
Keus is dan aan jou, wel op hun voorwaarden bestellen of niet..........
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer