ca
door callous Sep 27, 2011 om 11:45
Voeding & gezondheid

Schoenen verplicht kopen

Hallo,

Helaas kon ik geen betere Categorie vinden dus ik hoop dat ik hier toch goed zit.

Ik heb een stel schoenen op internet gezien die ik graag wil aanschaffen. Er zit hier in Groningen een officiele dealer van dat merkt. Echter zij hebbend at model niet die ik graag wil. Zij kunnen hem wel bestellen maar dan ben ik verplicht om die schoenen te kopen. Als reden geven zij aan dat ze de schoenen niet meer terug kunnen sturen en 1 paar verkopen is volgens kun niet mogelijk.

Is dit wel juist? Ik vind persoonlijk dat ik schoenen moet kunnen passen voordat ik zoiets aanschaf. Als blijkt dat ze niet lekker zitten of zelfs nog erger, dan kunnen ze me toch niet dwingen?

Gr
Edgar

1372 8 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 27, 2011 om 11:52
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Als de winkel ze alleen wil bestellen voor u en dat niet kopen geen optie is zou ik ze wel op internet bestellen. Een goede internet winkel stuurt u de schoenen op, meestal na betalen (of u betaald per Ideal) en geeft u de tijd ze te passen. Bevallen ze niet dan stuurt u ze kosteloos terug. Ik wil u absoluut geen zaken op internet aanpraten maar ik heb goede ervaringen met Zalando en Omada. Daar krijgt u bij beide zaken zo snel mogelijk na terugzending uw geld weer op uw rekening. Beide zaken hebben ook geen verzendkosten. Maar er zullen er veel meer zijn; alleen met deze twee heb ik ervaring.

stacey
door stacey - Sep 27, 2011 om 11:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Als jij in een winkel koopt dan is koop-koop, (als ze het speciaal voor je gaan bestellen - neem ook aan dat ze je vooraf laten betalen) is daarmee dan een niet te annuleren koop gesloten.
Dus daar dan gewoon niet kopen zou ik zeggen.
Kon je ze niet op/via internet bestellen zodat je bedenktijd hebt ?

ca
door callous - Sep 27, 2011 om 12:43
16 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.

Het probleem is dat ik ze niet op internet kan bestellen via een Nederlandse site, alleen Amerikaans en dus heb ik problemen met de douane. Ook retour sturen wordt dan enorm lastig al dan niet duur of onmogelijk.

Dus als ik Stacey goed begrijp, is het dus wettelijk toegestaan. Dat is voor mij dan enorm jammer. Dus dan moet ik toch maar op zoek naar andere schoenen... helaas.

robtien
door robtien - Sep 27, 2011 om 14:09
269 Antwoorden / 10 Vragen

het is idd toegestaan bij de wet. als ze het speciaal voor jouw moeten bestellen en kopen. kun je idd bijna nooit terug. mits het natuurlijk kapot is binnen de tijd wat op u kassabon staat.. ik zou dan idd ook op zoek gaan naar andere schoenen. bij shopvip.nl ook al gekeken die verkkopen ook heel veel met goede voorwaardes. echter koop ik nog altijd mijn schoenen altijd in de winkel dan weet ik zeker dat ze passen.

ca
door callous - Sep 27, 2011 om 15:11
16 Antwoorden / 7 Vragen

Dat is het hem... ik wil ze niet online kopen omdat schoenen mij echt goed moeten passen voordat ik dat geld wil uitgeven.

Maar goed... allemaal bedankt voor jullie reacties.

frelco
door frelco - Sep 28, 2011 om 08:59
28 Antwoorden / 4 Vragen

Volgens mij hoef je de schoenen niet persé af te nemen, ze zijn dan wel voor jou besteld, maar zijn nog verkoopbaar, omdat ze niet op maat gemaakt zijn. Hier is een keer aandacht aan besteed bij een consumentenprogramma, weet niet meer welke, maar ik ga op zoek.

pino123
door pino123 - Sep 28, 2011 om 09:01
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik begrijp de constructie van het bedrijf wel. De schoenen worden speciaal voor jou besteld, worden ze net afgenomen zit het bedrijf met een stel schoenen in hun maag. Daarnaast waarschuwt het bedrijf je netjes van te voren, je wordt nergens toe gedwongen.

stacey
door stacey - Sep 28, 2011 om 09:41
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=frelco schreef op woensdag 28 sep 2011, 08:59]Volgens mij hoef je de schoenen niet persé af te nemen, ze zijn dan wel voor jou besteld, maar zijn nog verkoopbaar, omdat ze niet op maat gemaakt zijn. Hier is een keer aandacht aan besteed bij een consumentenprogramma, weet niet meer welke, maar ik ga op zoek.

Dan kun je lang zoeken.......
A. een bedrijf is Niet verplicht jou iets te verkopen.
B. Ze verkopen het product niet maar kunnen het wel voor je regelen/bestellen, daarbij stellen ze voorwaarde tot afname, dat mag.
Keus is dan aan jou, wel op hun voorwaarden bestellen of niet..........