ju
door jufm Jun 17, 2007 om 10:06
Voeding & gezondheid

Shampoo tegen psoriasis

Hallo,

Ik heb al jaren last van psoriasis, maar alleen op de hoofdhuid. Als het heel erg is gebruik ik een lotion. Verder heb ik al een aantal soorten shampoo tegen psoriasis gebruikt, maar niet een werkt echt goed. Wie kent een goede shampoo?

Alvast bedankt!
jufM

50064 25 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 17, 2007 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jun 17, 2007 om 11:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

milde shampoo met dode zeezout ,van de gezondheidswinkel , en je kan naar de huisarts gaan voor een goede creme of zalf .

ve
door verwijderd - Jun 17, 2007 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

De lotion is tegen de psoriasis, en u kunt het beste uw haar wassen met een teershampo omdat deze het beste is psoriasis.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2007 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn moeder heeft hier ook last van en ook alleen maar op haar hoofd, zij gebruikt de shampoo van de Tuinen, die hebben een hele lijn van shampoo, bodylotion e.d. speciaal voor mensen met Psoriasis, met inderdaad zeezout, ik weet niet precies meer hoe het heet maar de flessen zijn wit met in het blauw en rood de naam erop, verder kan de zon wonderen doen en hoofdhuidmassages en hebben ze in bijv. Ede een instituut wat zich richt op psoriasis

groetjes,

Kukkuk

ve
door verwijderd - Jun 17, 2007 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jufm,

Het kan zijn dat je nog geen vraag hierover gesteld hebt bij:

http://www.psori-ver.nl/

Via deze weg kun je ook in contact komen met lotgenoten.

Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2007 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Denorex Rx werkt bij mij prima en wordt vergoed door zorgverzekeraar.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies hetzelfde als U. Ik gebruik de champoo purifying ant dandruff champoo van DAVINES. Ik koop hem bij mijn kapper, maar onder Davines zul je zéker meerdere adressen tegenkomen. Dit is de enige champoo die bij mij helpt. Wél duur ca. 15 euro, maar écht goed. Binnen enkele weken heb ik een "schoon" hoofd. Probeer echter na een possje wel eens n gewone champoo maar dan komt het helaas terug.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb er ook regelmatig last van

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik had vroeger goede resultaten met Resdan RX, wat zelfs op recept te verkrijgen was. Dus wie weet, is dat een idee.

Succes!

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

denorex helpt mij tegen de jeuk, het stinkt wel, krijgt het inderdaad vergoed van zf

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

LET OP!@!, wat er voor ingredienten in de shampo (en andere producten zoals zalfjes,lotions e.d.) zit. Want  psoriasis is een allergie. In veel zalfen e.d. van de huisarts zitten cortisonen, die in de bloedbaan komen en de huid dunner maken. Het is alleen symptomen zoals jeuk en ontsteking eventjes weg  te houden. Later komt het toch weer terug en kun je steeds weer opnieuw beginnen.

Kijk eens op de sites: www.allergieplein,nl en www.HeelNatuurlijk.nl.

En probeer gezond te eten en veel water te drinken en als het kan wat minder stress want dat kan mogelijk ook verlichting brengen .

Ouderwetse groene zeep zonder glycerine is ook eens te proberen om je haar mee te wassen. Prikt misschien wat maar schijnt ook te helpen.

succes.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hier ook al jaren last van maar dank zij mijn huisarts kreeg ik Ketoconazol voorgeschreven. Dit is een shampoo die je naast je gewone shampoo gebruikt. Dit werkt bij mij heel goed. Meestal gebruik ik Dove shampoo, die hebben nl. een shampoo die kalmerend werkt.
Succes

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Psoriasis is zeker geen allergie!!

Psoriasis is het versneld wisselen van de opperhuid, en zo ontstaan

die schilfers.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die Ketoconazol is inderdaad heel goed, heb m voor mijn dochter gekregen, die had er ook last van en de reguliere producten bij de drogist hielpen niet. In het begin had ze m elke keer bij t haren wassen nodig, nu nog maar heel af en toe. Stinkt niet en wordt volledig vergoed door t ziekenfonds.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

denk er om dat je alle bonnetjes bewaard voor de belasting.want

het valt onder ziektekosten al die shampoo.was gewoon even een tip

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na jarenlang problemen te hebben gehad met een korstige hoofdhuid, dus steeds een zoeken naar een zo goed mogelijke shampoo, heeft een huidarts mij het volgende voorgeschreven: Denorex Rx Shampoo (75% mg/g koolteeroplossing en 15 mg/g menthol). Het wordt verkocht in plastic 'flesjes' van 200 ml e. Elk jaar laat ik dit opnieuw voorschrijven want, sindsdien geen enkel probleem met korstjes dan wel 'jeuk'.Misschien kun jer ook iets mee!?

Lolmaros, 18.06.07.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag uw huisarts of Dermatoloog om een recept.
Voor Denorex Rx shampoo het wordt door de verzekering vergoed.

Twee maal in de week wassen hiermee en succes verzekert.
bij het wassen op passen voor de ogen,
ik gebruik dit ruim 20 jaar.
De gebruiks aan wijzing goed lezen.

Groetjes, Bob

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weleda heeft erg goede, natuurlijke producten.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2007 om 09:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het probleem van binnenuit aangepakt door mijn voeding aan te vullen met voedingssupplementen. Zodoende is mijn zodanig hersteld dat ik e nu geen last meer van heb

ve
door verwijderd - Jun 19, 2007 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Want  psoriasis is een allergie."

Hoe komt u hier nou weer bij? Het is zeker geen allergie!!!!!!

Het is een chronisch ziekte!!

ve
door verwijderd - Jun 19, 2007 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Heeft U het middel SebaMed al geprobeerd, Er zijn allerlei artikelen van deze merk te koop gewoon bij de drogist of apotheek. Het heeft een lage ph waarde.

Groetjes 3 wheelmobile

ve
door verwijderd - Jun 19, 2007 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Met een goed voedingsupplement en de shampoo van hetzelfde merk zijn heel goede resultaten bereikt.Ik mag hiervoor via dit forum  geen reclame voor maken maar  als je hierin interesse hebt kan mij wel mailen op:l.a.international@home.nl

ve
door verwijderd - Jun 19, 2007 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een interessante reacties, ik ga zeker een paar genoemde merken uitproberen.

Ik hou zelf het probleem in de hand door een milde champoo te gebruiken en s'morgens en s'avonds m'n hoofdhuid te masseren met Uiercreme van het Kruidvat of Dode Zee Bodylotion van de Hema. Gelukkig heb ik erg droog haar maar moet het wel twee of drie keer in de week wassen.

Door mijn hoofdhuid vet te houden heb ik geen sneeuwbuien meer op m'n schouders en dat is me veel waard.

Groetjes, Helma.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2007 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

mijn zoon heeft al al van af zijn 10e jaar last van psoriasis  hij heeft het nu al 12 jaar niets holp tot dat ik voor een paar maanden terug  een tip kreeg van de DA drogist  hij moest maar eens louis widmer remederm shampoo gaan gebruiken en ik moet zeggen hij heeft helemaal geen jeuk meer op zijn hoofd het is een klein wit flesje  kost 18€ je hebt er maar een beetje van nodig je doet er best lang mee en het stinkt niet probeer dat eens wandt jeuk is erger dan pijn en hij heeft er helemaal geen last meer van succes

ve
door verwijderd - Jul 12, 2007 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb het zelfde probleem een gebruik sinds een jaar of 5 Daivonex Lotión. De lotión kan je makkelijk op de hoofdhuid aanbrengen. Ze is geur en kleur vrij en ik heb ze van mijn huisarts. Het haar niet te vaak wassen, de huid ziet het als irritatie en antwoord met psoriasis. Daivinex Lotión en het stinkende Daivonex shampoo bestaat niet meer:-)