Ho
door Hoofie Oct 19, 2020 om 12:00
Voeding & gezondheid

Slaaptrainer

Mijn kinderen worden elke ochtend veel te vroeg wakker waarna ze direct aan mijn bed staan. Op zich niet erg maar wel erg vervelend als het nog maar half 5 's nachts is. Nu lees ik op internet dat men gebruik maakt van een slaaptrainer om de kinderen te leren wanneer ze wel en niet uit bed mogen.
Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, welke slaaptrainer gebruik jij?

3943 12 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 19, 2020 om 12:09
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Kent u deze? https://slaaptrainer.net/ maar ik teken hierbij onmiddelijk aan dat ik er niet in geloof. Het is m.i. meer een kwestie van zelf uw kinderen trainen dat ze dit niet meer doen en schakel eventuel een kinderpsychologe in. (Ga na of u hiervoor mogelijkheden heeft in uw zietekostenpolis).

pino123
door pino123 - Oct 19, 2020 om 12:47
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Slaaptrainer is gewoon een wekker met een maantje en een zonnetje, het kind moet dan wel begrijpen dat bij het maantje hij/zij in bed moet blijven, ook dat vraagt training. Vraag mij alleen af of je daar echt zo'n wekker voor nodig hebt, of dat je dit gewoon zelf met de kinderen kan afspreken.

sira
door sira - Oct 19, 2020 om 14:59
2344 Antwoorden / 24 Vragen

U moet uw kinderen dat gewoon verbieden. Leg een paar boeken op hun kamer en zolang u nog slaapt, mogen ze niet naar uw slaapkamer komen en gaan ze maar lezen.
Dit is de ouderwetse opvoedmethode, in ieder geval de methode die gehanteerd werd in de vorige eeuw.

gerbera
door gerbera - Oct 19, 2020 om 15:04
7365 Antwoorden / 14 Vragen

Slaaptrainer eigen fabrikaat.
Koop een grote wekker met wijzers, teken daar met een viltstift de tijd op waarbij ze bij u langs mogen komen. Pak uw kind op breng hem of haar naar de eigen kamer en vertel ze dat als de wijzers gelijk staan met uw tekening zij langs mogen komen. Suc6 verzekerd. Oh ja let er wel op dat u de wektijd niet insteld, kind schrikt zich anders te pletter van de bel.☺

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 19, 2020 om 15:40
7193 Antwoorden / 3 Vragen

Begrijp uit uw verhaal dat de kinderen nog erg jong zijn en kunt u het middagslaapje wat vroeger instellen of overslaan.
Het zal niet zo lang meer duren dat u met weemoed aan deze tijd terug denkt als ze niet wakker te krijgen zijn wanneer ze op tijd naar school moeten.

karcsi-bacsi
door karcsi-bacsi - Oct 21, 2020 om 11:11
30 Antwoorden / Vragen

Als je nu je kinderen 2,3,4 uur later te slapen legt, worden ze dan niet 2,3,4 uur later wakker?

gerbera
door gerbera Oct 21, 2020 om 11:17
7365 Antwoorden / 14 Vragen

Kleine kinderen dan al die tijd wakker houden voor het in bed stoppen, dat geloofd u zelf toch niet.

Topantwoord

mi
door miekewaas - Oct 21, 2020 om 12:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn dochter heeft de pinguïn, mijn kleinzoon van 2 begreep het vanaf dag 1.
oranje nog even blijven liggen en bij groen mag hij er uit. Hij roept dan dat hij wakker is.
bij prenatal

J.
door J.v.H - Oct 21, 2020 om 12:55
1 Antwoorden / Vragen

Hoi, erg deskundige ondersteuning kun je , gratis, inroepen bij de ggd..afd.Jgz.
Erg  zinvol en effectief. Succes...en slaapproblemen oplossen moet je overdag mee starten! Gr.

Ho
door Hoofie Dec 5, 2020 om 19:05
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel voor de tip!

Ho
door Hoofie - Oct 30, 2020 om 10:05
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nu de Zazu slaaptrainer aangeschaft en sinds een week in gebruik. Ik was skeptisch maar het werkt dus wel degelijk :)

sjjoppy
door sjjoppy Oct 30, 2020 om 10:41
7193 Antwoorden / 3 Vragen

Fijn dat de slaaptrainer de oplossing is, dank voor het melden.

Analoog
door Analoog - Dec 5, 2020 om 20:36
137 Antwoorden / Vragen

We hebben bijna allemaal kleine kinderen (gehad) en soms moet je een paar keer op je strepen staan, denk dat dat uiteindelijk meer helpt.

Ho
door Hoofie - Dec 6, 2020 om 12:13
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb erg veel gehad aan de volgende artikelen.. misschien zijn er meer mensen bij gebaat

Slaaptrainers voor peuters

Last van wakkere peuters?
Slaaptrainer test

gerbera
door gerbera Dec 6, 2020 om 14:51
7365 Antwoorden / 14 Vragen

Was mijn tip zo slecht nog niet;-))

mr
door mrmoto - Dec 7, 2020 om 09:45
167 Antwoorden / 4 Vragen

Hebben jouw kinderen geen Pappa die naast jou ligt in bed , zoja ,laat hem dan eens zijn bakkes opentrekken of heeft hij soms ook een slaaptrainer?