eefie
door eefie Nov 9, 2005 om 00:02
Voeding & gezondheid

Sperti tegen wallen

Hallo,

Misschien krijg ik hier een antwoord op deze vraag: helpt sperti (aambeienzalf) echt tegen wallen onder je ogen?

Groetje,

81496 5 Rapporteer

je
door jessicaorl - Nov 9, 2005 om 00:28
36 Antwoorden / 3 Vragen

Absolute onzin! spertie kan een gunstig effect hebben op aambeien, maar het helpt niet tegen wallen onder de ogen.

als je het voor de wallen onder je ogen gebruikt, krijg je achertaf  alleen meer problemen onder je ogen. De huid droogt er door uit en behalve wallen krijg je last van rimpeltjes.
Niet echt een aanrader om lange tijd te gebruiken dus!

Groet, Jesse.

brynnar
door brynnar - Nov 9, 2005 om 08:46
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo Eefie,

Het schijnt echt te helpen, heb ik me laten vertellen. Ik heb het ook al eerder gelezen in deze rubriek (zie: wallen, secret de star).

Zie ook voor meer tips en ervaringen: Trendystyle.net, Oma weet raad. Als je alleen al de termen Sperti en Wallen in een willekeurige zoekmachine intikt (zoals ik gedaan heb), dan word je al overdonderd met ervaringen.

Brynnar

ijzerbroot
door ijzerbroot - Nov 9, 2005 om 14:48
460 Antwoorden / 6 Vragen

vraag dit eens na bij uw apotheek en/ of bij uw huisarts. Mogelijk werkt het wel maar zijn er andere voor deze klachten beter geeigende oplossingen.

IJzerbroot

mi
door miranda4 - Dec 9, 2005 om 18:05
9 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi,

Sperti voor de wallen, helpt inderdaad, er zit namelijk een stof in die vochtafdrijvend werkt, en eventuele ophopingen doet slinken. Echter is dit van tijdelijke aard, dus je kunt het gebruiken als je na een paar keer slecht slapen bijv. last hebt, maar niet als je wallen van jezelf hebt. Zodra je stopt stopt de werking.

Als je het niet te dicht onder de ooglid aanbrengt, dus minimaal 0.5 tot 1 cm eronder zul je geen last van je ogen hebben, was wel goed je handen na gebruik

Tip gebruik het snachts. Het is nogal vet

ai
door aina - Sep 17, 2007 om 23:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een geweldig product schijnt te zijn voor wallen onder je ogen is touche eclat van Yves Saint Laurent. De wallen zelf gaan er uiteraard niet mee weg maar het maakt een optisch verschil door de lichtere kleur. Vraag ernaar bij Douglas of een andere parfumerie. Ik heb zelf geen last van wallen onder mijn ogen maar ik heb het bij een aantal vriendinnen gezien hoeveel verschil het maakte.

(En volgens mij is het prettiger dan aambeienzalf onder je ogen smeren!)