zonnewind
door zonnewind Jul 10, 2012 om 00:08
Voeding & gezondheid

Tandarts tarieven

Mevrouw Edith Schippers schijnt niet te beseffen dat door het verhogen van de tandarts tarieven, veel mensen besluiten een bezoek aan de tandarts maar een paar keer uit te stellen. Ze schijnt niet te beseffen dat hierdoor de gezondheids toestand van het gebit dusdanig achteruit kan gaan dat er ongewenste bacteriën groei in de mond kan ontstaan. Die bacteriën kunnen de oorzaak zijn van tal van andere lichamelijke ongemakken, zoals hartklachten, reumatische klachten etc. etc. Mevrouw E.Schippers zou zich wat meer moeten verdiepen in dit soort zaken VOORdat zij zich dit soort spielereien wil veroorloven. Waarom is zij eigenlijk bij volksgezondheid???? Ze heeft er geen ballen verstand van.

3349 20 Rapporteer

hereistom
door hereistom - Jul 10, 2012 om 00:23
741 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad is die mevr. Schippers niet goed wijs, de tarieven vrijgeven en dan denken dat ze gaan dalen! In het verleden is al gebleken dat dat niet werkt!
Helaas moeten we wachten tot na de verkiezingen voordat die trut weg is en dan maar hopen dat er mensen met verstand van zaken aan de macht komen.

Maar een tip om problemen te voorkomen, poets iedere dag goed uw tanden en spoel regelmatig met anti-bacterieel mondwater dan zullen de problemen met uw gebit wel meevallen.

stacey
door stacey - Jul 10, 2012 om 09:36
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Die Schippers heeft een tik van de molen, of is haar vent soms tandarts ?
Beetje meer geld binnentrekken in haar eigen huishouden zal ze niet laten als ze de kans krijgt natuurlijk, je wordt tenslotte niet voor niets Graaier in Den Haag als je verder geen enkele kwalificatie of verstand van zaken (b)lijkt te hebben, even goed zakkenvullen met flauwekul en dan daarna lekker bijkomen op wachtgeld..........

tdehond
door tdehond - Jul 10, 2012 om 10:23
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Uiteraard een lid van de VVD onder het motto: de rijken rijker. Gespecialiseerd in het plukken van de familie doorsnee.

het goede nieuws is:
Schippers: einde vrij tandartstarief
6 juli, 2012
Minister Schippers van Volksgezondheid stopt met het experiment van de vrije tandartstarieven. Vanaf 1 januari 2013 worden de prijzen weer vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

bron: klik

stacey
door stacey - Jul 10, 2012 om 11:08
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tdehond schreef op dinsdag 10 jul 2012, 10:23]het goede nieuws is:
Schippers: einde vrij tandartstarief
6 juli, 2012
Minister Schippers van Volksgezondheid stopt met het experiment van de vrije tandartstarieven. Vanaf 1 januari 2013 worden de prijzen weer vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

bron: klik

Reken je nog maar niet rijk, die tandartsen stappen naar de rechter .....
zo`n rechter ligt niet wakker van die tandarts kosten verwacht ik want die verdiend genoeg dus wellicht ziet die het probleem niet zo en geeft hij ze wel gelijk dat het experiment niet zomaar kan stoppen omdat ze, zoals ze beweren Kosten gemaakt hebben......die kosten hebben wij als patienten onderhand ook al wel aan ze voldaan lijkt me overigens dus ze hebben vast geen schade.

tdehond
door tdehond - Jul 10, 2012 om 11:52
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ stacey

Mijn tandarts heeft een overeenkomst met mijn zorgverzekeraar. Deze heeft dus niet de behoefte om de klanten te plukken. Het is dus gelukkig niet mijn probleem.

ha
door harryromijn - Jul 12, 2012 om 17:02
272 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon: uw "eigendommen" goed onderhouden en verzorgen = poetsen met een goede (liefst electrische) tandenborstel: een keer doen, en u voelt al, waarom uw handen daartoe niet toereikend zijn. Flossen en met tandenstoker, nog beter aanvullend zo'n waterstraat-apparaatje, geen zoete en zure etensresten tussen uw tanden laten zitten, niet als notenkraker gebruiken en uw tandarts heeft weinig anders te doen dan er een "blik in te werpen". Bij mij nu 38j, iedere keer al, nooit ene vulling.
EN mocht ooit wat gedaan moeten worden, betaal ik GRAAG wat meer om boven het minimum-verzorgingsverhaal te komen.
In de garage betaalt u per uur meer, en daar staan mensen met een beduidend kortere ( en dus goedkopere) opleiding. Doch dan klaagt niemand.

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 12, 2012 om 17:42
632 Antwoorden / 58 Vragen

En ik heb ook wel een flauw vermoeden dat ze dingen gaan 'verzinnen' bij de tandarts.

Omdat mijn tandarts met pensioen ging, zijn we naar een andere tandarts gegaan, nou, dat hebben we geweten.

Mijn oude tandarts deed gebitsreiniging altijd zelf. En als je kwam en een gaatje had of andere moeilijkheden, behandelde hij dat altijd meteen.

Nu kijken ze de boel na, heb je een gaatje, moet je een nieuwe afspraak maken, plus dat je apart naar de mondhygiëniste moet.

De eerste keer dat we bij de nieuwe tandarts waren had ik 2 gaatjes en mijn man 4, in totaal moesten we 4x terugkomen, belachelijk!

De keer daarna moest ik een wortelkanaalbehandeling ondergaan. Ik had nooit last van die kies, maar sinds ze m heeft behandeld doet ie zeer.
En een vette rekening op de koop toe.

De laatste keer dat we zijn geweest begon ze te zeuren over mijn 2 verstandskiezen van mijn ondergebit. Die zijn zogenaamd rot en moeten getrokken worden.
Nou, als ze rot zijn voel je dat wel hoor. Ik heb gezegd: Laat ze maar lekker zitten, als ik er last van krijg kunnen ze er altijd nog wel uit.
Mehoela, ik ga niet dik 200 euro neertellen voor 2 kiezen waar ik geen last van heb.
Ook zei ze dat ik beter 4x per jaar naar de mondhgiëniste kan gaan, nou mij niet gezien.

We zijn nu in 3 jaar net zoveel kwijt als we in voorgaande jaren bij onze oude tandarts kwijt waren, en die hebben we zeker 30 jaar gehad.

tdehond
door tdehond - Jul 12, 2012 om 17:57
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ orgelmuts

Uw tandarts neemt letterlijk dat de tandarts meer mag verdienen ( volgens Schippers).

ma
door mario47 - Jul 12, 2012 om 19:56
56 Antwoorden / 2 Vragen

iedere verandering is vaak geen verbetering

frits
door frits - Jul 12, 2012 om 20:20
146 Antwoorden / 5 Vragen

Sinds ik niet meer naar de tandarts ga (controle) heb ik geen problemen meer met mijn tanden, eerst was het altijd cavitron enz bij tandarts en daar na had ik altijd problemen, tand(kies)pijn, gevoelige tanden ed, er wordt wat af gerotzooid in deze branche tegen hoge prijzen, ik woon in de grensstreek met Duitsland daar zijn ze beduidend "billiger". Als je toch zelf moet betalen ga daar wel heen.
Nederland prijs zich uit de markt met alles, en gezondheidszorg, zorg voor ouderen holt ook achteruit !

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 12, 2012 om 22:14
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=tdehond schreef op donderdag 12 jul 2012, 17:57]@ orgelmuts

Uw tandarts neemt letterlijk dat de tandarts meer mag verdienen ( volgens Schippers).

Ja volgens mij ook hihi, nou mijn kiezen laat ze mooi zitten! Ik ben nog nooit zo vaak bij de tandarts geweest dan de afgelopen 2 jaar.
Nu weet ik wel dat als je naar een andere tandarts gaat, je meestal bij je eerste bezoek wel het een of ander hebt, maar dit vindt ik echt zo overdreven.

zonnewind
door zonnewind - Jul 12, 2012 om 23:57
222 Antwoorden / 61 Vragen

@orgelmuts, ontstekingen hoeven niet altijd pijnklachten te geven. Dat weet ik uit diverse ervaringen. Als de ontstekingscellen namelijk een uitweg vinden via een opening, dan gaan die cellen zich lekker nestelen in de diverse organen, o.a. hart, lever, darm etc. etc. Je merkt er dus niets van, maar ze zijn er wel. Doordat ze een uitweg hebben wordt het niet een abces waar je plotseling last van krijgt. Op een goeie foto krijgt een endodontoloog die ontstekingen wél te zien. Een normale tandarts heeft meestal niet die geavanceerde apparatuur voorhanden om die ontstekingen te zien en komt meestal met zijn/haar apparatuur niet zover om een goede wortelkanaal behandeling uit te voeren. Een endodontoloog is niet goedkoop. Met een aanvullende verzekering krijg je een groot deel van de behandeling vergoed. Het voordeel is dat veel erger wordt voorkomen.

orgelmuts
door orgelmuts - Jul 13, 2012 om 00:27
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=zonnewind schreef op donderdag 12 jul 2012, 23:57]@orgelmuts, ontstekingen hoeven niet altijd pijnklachten te geven. Dat weet ik uit diverse ervaringen. Als de ontstekingscellen namelijk een uitweg vinden via een opening, dan gaan die cellen zich lekker nestelen in de diverse organen, o.a. hart, lever, darm etc. etc. Je merkt er dus niets van, maar ze zijn er wel. Doordat ze een uitweg hebben wordt het niet een abces waar je plotseling last van krijgt. Op een goeie foto krijgt een endodontoloog die ontstekingen wél te zien. Een normale tandarts heeft meestal niet die geavanceerde apparatuur voorhanden om die ontstekingen te zien en komt meestal met zijn/haar apparatuur niet zover om een goede wortelkanaal behandeling uit te voeren. Een endodontoloog is niet goedkoop. Met een aanvullende verzekering krijg je een groot deel van de behandeling vergoed. Het voordeel is dat veel erger wordt voorkomen.

ze zijn (nog) niet ontstoken en ik heb gezegd als ze er met de volgende controle veel erger zijn dat ik ze dan wel laat trekken, maar voorlopig maar even niet hoor, ik heb net 4 vette rekeningen moeten betalen, van die prijzen vallen je kiezen er spontaan al uit ;-)

zonnewind
door zonnewind - Jul 13, 2012 om 08:38
222 Antwoorden / 61 Vragen

Trekken is toch een laatste optie? Kiezen heb je hard nodig. Als ze gespaard kunnen blijven door een goede wortelkanaal behandeling zou dat mijn voorkeur hebben. Duur, ja. Nee, ik ben geen wortelkanaal deskundige/endodontoloog. Maar ik heb er wel ervaring mee en ben erg blij met mijn geredde kiesjes.

tdehond
door tdehond - Jul 13, 2012 om 10:01
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als u geen last heeft van verstandskiezen dan zitten zij daar best.
Mijn tandarts heeft mij ooit kosten bespaard door mij naar de kaakchirurg te sturen om een ontsteking boven een kroon in te snijden, pus af te laten vloeien en vervolgens boven de kroon te sealen. Door deze ingreep hoefde de kroon niet verwijderd te worden.

Met dank aan zowel tandarts als kaakchirurg.

=orgelmuts schreef op donderdag 12 jul 2012, 22:14:
=tdehond schreef op donderdag 12 jul 2012, 17:57: @ orgelmuts

Uw tandarts neemt letterlijk dat de tandarts meer mag verdienen ( volgens Schippers).

Ja volgens mij ook hihi, nou mijn kiezen laat ze mooi zitten! Ik ben nog nooit zo vaak bij de tandarts geweest dan de afgelopen 2 jaar.
Nu weet ik wel dat als je naar een andere tandarts gaat, je meestal bij je eerste bezoek wel het een of ander hebt, maar dit vindt ik echt zo overdreven.

ma
door manwijf - Jul 20, 2012 om 10:59
574 Antwoorden / 1 Vragen

Voor iedereen die flink wat kosten moet maken bij de tandarts: Je kunt ook nog naar het buitenland uitwijken! Is misschien niet de eerste optie, maar ik ken bv iemand die naar Bulgarije (of all places!) ging voor een totale gebitsrenovatie. Was jaren niet naar de tandarts geweest en moest hier in NL daarom behoorlijke kosten maken. In Bulgarije was hij slechts een fractie kwijt ook al moest hij er een ticket bij kopen en een hotelletje nemen. Dat kost de wereld niet.
Het was keurig geregeld. Je hoeft echt geen Bulgaars te spreken en er werken echt niet allemaal slagers. Hij werd keurig verdoofd en dat was wel nodig ook bij 6 wortelkanaalbehandelingen. Hij was dik tevreden in ieder geval.

tdehond
door tdehond - Jul 20, 2012 om 12:04
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Turkse tandartsen schijnen nu ook populair te zijn volgens een krant.

marjada
door marjada - Jul 25, 2012 om 22:59
3 Antwoorden / 2 Vragen

daarom ga ik er pas heen als ik last heb...

kamphuysen
door kamphuysen - Jul 26, 2012 om 13:00
252 Antwoorden / 68 Vragen

Je kunt gewoon een jaar geen tandarts verzekering nemen, en het andere jaar weer wel.

dobby
door dobby - Jul 26, 2012 om 19:32
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kamphuysen schreef op donderdag 26 jul 2012, 13:00]Je kunt gewoon een jaar geen tandarts verzekering nemen, en het andere jaar weer wel.Vergeet alleen niet dat je dan voor veel (dure) dingen een wachttijd hebt.. of zelfs helemaal gesaneerd moet zijn...

"Verwacht u dit jaar ..." (zowel eigen verklaring als ook tandarts rapport) enz zijn bij de hogere verzekeringen geen uitzondering..