ko
door koraalzwam Oct 21, 2004 om 13:12
Voeding & gezondheid

Tel sell / ab king pro

Ik heb een ab king pro besteld bij tel sell en deze ook mogen ontvangen.

Nu heeft dat ding een fabricagefout.

Heb verzocht om deze om te ruilen, door nieuwe te leveren en oude dan mee retour te nemen.

Ze houden zich echter aan een procedure dat ik zelf moet betalen voor retourzending  het liefst verzekerd.

Klopt dit, heeft iemand ook ervaring met retourzending naar tel sell?

626 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 21, 2004 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste koraalzwam,

ik heb even de voorwaarden van tel sell opgezocht, hierin wordt inderdaad vermeld, dat u zelf de kosten voor retourzendingen draagt of te wel letterlijk.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2004 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag koraalzwam,

Wettelijk is het zo dat de verzendkosten van een nieuw produkt met fabricagefout door de verkoper betaald moet worden. De verkoper is in dit geval verplicht kosteloos het kapotte produkt te vervangen, te repareren of als dat niet kan, de aankoopsom te retourneren. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2004 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag koraalzwam,

quote

Ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde retourzendingen, dan wel retourzendingen onder rembours worden niet geaccepteerd

einde quote

Tel sell hanteert dus een voorwaarde die strijdig is met de wet. Ton.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2004 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb inmiddels weer contact gehad met tel sell.

Ze vergoeden de verzendkosten indien in het pakketje voor morgen 17:00 uur heb aangeboden bij TGP.

Is het echt zo dat het wettelijk verboden is om pakketjes te weigeren die ongefrankeerd verzonden worden?

ve
door verwijderd - Oct 21, 2004 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag koraalzwam,

Op zich is het niet wettelijk verboden om pakketjes te weigeren die ongefrankeerd verzonden worden. Maar het is wél verboden om bij een koopovereenkomst een voorwaarde te hanteren die strijdig is met de wetgeving rond koopovereenkomsten. Zie BW.boek 7.

quote:

1.
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:

a.
aflevering van het ontbrekende;
b.
herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c.
vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.

2.
De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.

einde quote.

Vaak is het zo dat ondernemers proberen hieronder uit te komen en de koper verplichten bijvoorbeeld portokosten te laten betalen, maar het staat toch echt in de wet dat kosten van nakoming niet aan de koper in rekening mogen worden gebracht. En tot de kosten van nakoming behoren ook portokosten. Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2004 om 23:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tip voor de volgende keer: bestel dat ding gewoon bij Wehkamp, daar kun je het altijd kosteloos en zonder gezeur terugsturen. De prijs is trouwens hetzelfde als bij Tel Sell