we
door wendyiven Mar 6, 2009 om 20:20
Voeding & gezondheid

Uiteten met een maagverkleining

Hallo allemaal,

ik heb een maagverkleining gehad. nu bestel ik als we een keer gaan uit eten kleinere porties.

deze krijg ik ook alleen betaal ik wel de volle mep. is dit normaal??

4780 5 Rapporteer

waterlelie82
door waterlelie82 - Mar 6, 2009 om 20:34
71 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas wel, anders neemt iedereen kleinere porties en maken ze geen winst. Waarom besteld u niet een normale portie en neem het restant mee of 1 portie voor 2 personen???

we
door wendyiven - Mar 6, 2009 om 20:36
2 Antwoorden / 2 Vragen

hoi,

bedankt voor je reactie.

ben benieuwd hoe ze gaan reageren op het meenemen van een restant.

ik vindt het gewoon belachelijk dat als ik iplv 2 stukjes vlees 1 stuk krijg ik wel voor 2 moet betalen.

kiran
door kiran - Mar 6, 2009 om 20:59
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@wendyive

Bij logische benadering zou ik zeggen dat de volle mep betalen, normaal is. De maaltijden hebben een bepaald volume, juist omdat de één meer eet dan de ander.

Als je bv méér zou bestellen, moet je doorgaans ook extra betalen.

Neem een lekker kinder menuutje!  :-)  Of de ober eens lief aankijken??  ;-)

Aan de andere kant zou het me ook niet verbazen als er zaken zijn, die daar wel rekening mee houden, maar die zul je dan eerst moeten zien te vinden.

stacey
door stacey - Mar 6, 2009 om 21:44
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--ben benieuwd hoe ze gaan reageren op het meenemen van een restant.--

Wat je betaald hebt is van jou dus als jij het mee wilt nemen kunnen ze daar weinig van zeggen, alleen zijn ze niet verplicht het voor jou te gaan verpakken, het is tenslotte geen afhaal, zijn ze wellicht ook niet op berekend en zou ook extra gaan kosten al die meegeef-bakkies dan ;-)

Zijn restaurants die dat wel gewend zijn wellicht, maar als je dat wilt doen neem dan zelf een bakkie of stuk alufolie ervoor mee zou ik zeggen ;-)

olijfbomen
door olijfbomen - Mar 10, 2009 om 20:47
22 Antwoorden / 0 Vragen

Weet niet in welke plaats je woont, maar er zijn wel degelijk restaurants met een keuze in normale of halve porties of senioren porties en daarvoor óók minder in rekening brengen. Zelf ben ik ook een kleine eter en neem vaak een visgerecht. Die zijn sowieso lichter verteerbaar. Als je op Google de zoekterm "halve porties"intikt, kan je misschien ook een adres vinden. Bekijk ook eens de www.dinnersite.nl