Da
door Daya Dec 24, 2017 om 12:20
Voeding & gezondheid

Valdispert. Echt zo onschuldig?

Is valdispert echt zo onschuldig? Wellicht ben ik wat naïef en dacht dat het geen kwaad kon. Er staan geen bijwerkingen in de bijsluiter dus nietsvermoedend ingenomen. Na een nacht vol helse pijnen van maagpijn, darmkrampen, hartkloppingen, wazig zicht en het idee dat ik elk moment dood neer kon vallen. Vraag ik mij af waarom al die syptomen niet in de bijsluiter staan. ( wel te vinden op internet onder bijwerkingen valeriaan) Ben benieuwd of meerdere mensen hier last van hebben gehad.

100288 9 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 24, 2017 om 12:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bijwerkingen als maag/darmklachten kunnen bij gebruik van welk middeltje/medicijn dan ook in het begin voor komen, daar zal echt geen mens aan overlijden. Beste is om je lichaam er aan te laten wennen door te starten met minimale hoeveelheid en dat langzaam op te voeren.

Da
door Daya Dec 24, 2017 om 13:04
Antwoorden / 1 Vragen

salute.com/gezondheid/kruiden/bijwerkingen-van-valeriaan.php

Cookies
door Cookies Dec 24, 2017 om 13:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dergelijke sites neem ik echt niet serieus. Lijkt mij eerder dat je teveel hebt ingenomen. Als er staat dat je er 4 p.d. mag, betekent dat 4 in 24 uur, niet 4 in 12 uur. Zoals ik al schreef: voer het langzaam op door met minimale inname te beginnen.

Da
door Daya Dec 24, 2017 om 16:44
Antwoorden / 1 Vragen

Het was ten alle tijden mijn intentie om eventuele tips binnen te krijgen. Dat u meteen aanneemt dat ik meer dan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid heb ingenomen vind ik zeer kwetsend en jammer. Wens u een fijne dag.

aurora1
door aurora1 Dec 24, 2017 om 17:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@DAYA, Wonderlijke reactie van u. Voor medische tips en medische problemen moet u niet op forums zijn maar bij uw huisarts.
Zie ook de reactie van @V1126.

Cookies
door Cookies Dec 24, 2017 om 23:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Dat u meteen aanneemt dat ik meer dan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid heb ingenomen...... Dat schrijf ik helemaal niet.  De ingenomen hoeveelheid kan voor JOU teveel zijn.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 24, 2017 om 13:06
7214 Antwoorden / 3 Vragen

De symptomen van overdosering (in geval u meer tabletten inneemt dan u mocht) zijn vermoeidheid, buikkrampen, benauwdheid op de borstkas, licht in het hoofd, beven van de handen en verwijde pupillen (mydriase).
Link:  https://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h110616.pdf

Grunnen.
door Grunnen. - Dec 24, 2017 om 13:17
509 Antwoorden / Vragen

Valdispert is een natuurprodukt die zeker niet de symtomen behalve de darmklachten veroorzaken de je opsomt en is als jaren verkrijgbaar. Ik vermoed dat het andere oorzaak gehad heeft bv verkeerd eten of gebruik. De bijwerking melding van valeriaan : De meeste mensen verdragen dit kruidenmiddel goed. Maagdarmklachten kunnen voorkomen, zoals misselijkheid en buikpijn, en slaperigheid. Van valeriaan zijn verder geen bijwerkingen bekend. Misschien is een bezoek aan een dokter wenselijk met zulke klachten.

costnix
door costnix Dec 24, 2017 om 16:10
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een natuurproduct kan ook giftig zijn! Doornappel, vingerhoedskruid, groene knolanamiet,............. Allemaal natuur.

Grunnen.
door Grunnen. Dec 24, 2017 om 16:37
509 Antwoorden / Vragen

Wat een onzin. Valeriaan is dus niet giftig en daar gaat hier om.Als je een kilo kersen of aardbeien opeet kun je ook darmklachten krijgen.Bladeren van de rabarber en de aardappel en tomatentplant zijn ook giftig. Dat de reden dat we dat net als vingerhoedskruid etc niet eten tenzij je levensmoe bent.

costnix
door costnix - Dec 24, 2017 om 16:07
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Philippus Aureolus Theophrastus Bombastus von Hohenheim, beter bekend onder de naam Paracelsus Zei het al eeuwen geleden:
Alle dingen zijn vergif en niets is zonder gif. De hoeveelheid alleen maakt dat iets niet giftig is.”

Grunnen.
door Grunnen. Dec 24, 2017 om 16:41
509 Antwoorden / Vragen

Vroeger werd er wat afgezwamd. De letters mogen wat kleiner in vervolg.

costnix
door costnix Dec 24, 2017 om 17:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het was een KnipEndePlak werkje. Deze webstek kan daar niet tegen.
Ook wordt er heden ten dage ook wat afgezwamd (vooral door u)

tijger1
door tijger1 Dec 24, 2017 om 23:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@costnix. +10

panter22
door panter22 - Dec 24, 2017 om 17:22
6599 Antwoorden / Vragen

Van 1 pilletje? Misschien ben je allergisch voor een hulpstof die er in zit?
Of heb je de sterkste soort genomen.
Als je daar zulke klachten van krijgt, dan zul iets anders moeten proberen.
Sint-janskruid is misschien een optie,
http://www.apotheek.nl/medicijnen/sint-janskruid#onder-welke-namen-is-sint-janskruid-verkrijgbaar
En als je erge maagpijp hebt, een plak ontbijtkoek eten of een pepermuntje.

latevogel
door latevogel - Dec 24, 2017 om 17:49
86 Antwoorden / 0 Vragen

Zo het echt zo onschuldig zijn als de fabrikant stelt? Ik heb er naar gezocht en ben niet op het antwoord gekomen waar ik voor 100% achtersta. Dus je zult de voors en tegens tegen elkaar af moeten wegen.

aurora1
door aurora1 - Dec 24, 2017 om 17:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat die klachten aan (een normale dosering) van Valdispert liggen.
U kunt anders in de plaats van pillen misschien beter doseren met druppels in een glas water.
Beter is naar de dokter te gaan als u klachten heeft zoals u omschrijft. Zoals u vast wel weet, voor medische problemen moet u bij uw huisarts zijn en niet op forums.

kassiere
door kassiere - Dec 24, 2017 om 18:10
2 Antwoorden / 1 Vragen

Valdispert? ik heb wèl eens 'n poos Valeriaan van Het Kruidvat en dan de sterkere versie geslikt. volgens mij 'n zuiver product en nooit ergens last van gehad! ik ben allergisch voor veel medicijnen zèlf, maar met zóveel bijwerkingen en ook best ernstig, was ik allang gestopt met die pillen, althans middels eerst voorzichtig afbouwen. jij kunt wel allergisch zijn voor de bijvoegingen van dat middel................................ ik denk erover ze wéér te gaan gebruiken, maar ze moeten wèl matchen met mijn medicijnen, die ik toen nog niet had. vandaar dat ik eerst reviews check alvorens mijn huisarts voor advies te consulteren!

tijger1
door tijger1 - Dec 24, 2017 om 18:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach ja, waarom zou je eigenlijk je huisarts consulteren bij medische problemen? Wat weet die vent of vrouw daar nu van af. :-((