pr
door pruuvejanus Nov 21, 2008 om 20:20
Voeding & gezondheid

Vergoeding medicijn afgelopen

Vanaf 1 januari 2009, wordt het medicijn ZOLPIDEM niet meer door het ziekenfonds vergoed! Kan dat zo maar? Bij mij wordt het voorgeschreven door een arts. Al vele jaren. Wat moet ik nu doen om het toch vergoed te krijgen. Is Kassa misschien bereidt om er landelijk (op TV) aandacht aan te besteden. Wacht op uw reactie. bvd JaHe

1369 10 Rapporteer

stacey
door stacey - Nov 21, 2008 om 21:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Helaas, ja dat kan zomaar, geldt wel voor meer medicijnen, weinig aan te doen......... je zult ze dan zelf moeten betalen.

Als je wilt dat kassa er aandacht aan besteed moet je de contactknop hier links gebruiken om ze een bericht te sturen.

Succes,

miarcos
door miarcos - Nov 22, 2008 om 13:26
7 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb de nieuwe polis ontvangen over 2009,er staat in de voorwaarden niets geschreven over medicijnen.Ik ga een contract aan voor een jaar.dan moeten ze dit duidelijk vermelden,dan hebben ze zich te houden aan de voorwaarden,als blijkt dat ik toch mijn medicijnen moet betalen.Ik zal zeggen kijk goed de polis na en anders even contact opnemen met je verzekeraar en niet met een telefoontje af laten schepen.zwart op wit laten zetten.

mariegh
door mariegh - Nov 22, 2008 om 13:44
263 Antwoorden / 13 Vragen

Zolpidem is een slaapmiddel en vanaf 2009 worden slaap- en kalmeringsmiddelen nog maar zeer beperkt vergoed. De kosten zouden dusdanig laag zijn, dat de patient die makkelijk zelf kan dragen, net als bijv. paracetamol. Dit is dus een algemene landelijke maatregel en ik ben bang dat er niets meer aan te doen is. Overigens moet je je afvragen of je dit middel lang moet blijven slikken, google voor de gein het woord eens een keer.

birdies
door birdies - Nov 22, 2008 om 13:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Niet te geloven dat een arts dit middel jarenlang voorschrijft aan een patiënt. En inderdaad, zoals al gezegd, veel kalmerings/slaapmiddelen worden niet meer vergoed.

johanpc
door johanpc - Nov 22, 2008 om 14:07
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Ja dat kan en dit is niet door de zorverzekeraar bedacht maar door de minister die daar voor verantwoordelijk is!

astoria
door astoria - Nov 22, 2008 om 14:23
362 Antwoorden / 55 Vragen

Ja Johan . en het wordt tijd dat deze CDA klinker uit het parlementaire straat beeld wordt verwijderd .fred

stacey
door stacey - Nov 22, 2008 om 14:24
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--er staat in de voorwaarden niets geschreven over medicijnen--

Benzodiazepinen: vergoeding vervalt per 1 januari 2009!

Vanaf 1 januari 2009 komt de vergoeding van slaap- en kalmeringsmiddelen (benzodiazepinen) vanuit de basisverzekering te vervallen

Medicijngebruik - oktober 2008

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Nov 22, 2008 om 15:14
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Fred, off topic:

Je weet nog niet wat je dan krijgt: het kan altijd nog gekker.
Met zijn anti-rookbelijd heeft hij mijn zegen. Of ie daar veel mee opschiet is twijfelachtig, maar ik vind het prima.

Hardware ERror MAN. (geen CDA-stemmer)

astoria
door astoria - Nov 22, 2008 om 16:43
362 Antwoorden / 55 Vragen

@ Eens met het rookbeleid maar niet voor de echte !! bruine kroegen en de controle op e.e.a doet mij denken aan de periode 40/45 .Fred

he
door henk1951 - Nov 22, 2008 om 17:15
256 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens de site medicijnkosten kost dit middel  haast net zoveel als paracetamol. Voor 365 tabletten betaal je  zo'n 60 euro per jaar. Dit valt toch ook al onder je eigen risico dus eigenlijk betaal je ze al zelf dit jaar.

gr Henk