ma
door mario robbe Jan 26, 2014 om 11:02
Voeding & gezondheid

Wasmachine

Geachte heer mevrouw

Dit heb ik naar neckerman gestuurd ivm klacht wasmachine.
En ik heb ook extra garantie gekocht.

Bij deze dien ik een klacht in ivm wasmachine.
En ik word zeer slecht behandeld. Ik heb 3dec 2013 een wasmachine gekocht
Whirlpool Nevada 1400 wasmachine
Art.nr.: 48232600000. heb geen schade of iets raars aan de machine gezien aan de buiten kant. anders had ik natuurlijk meteen gebeld. ik wil geen beschadigde spullen.7 januari staat de keuken blank met water wat uit de machine komt. ik bel meteen de volgende dag op naar jullie met de klacht dat er water uit het machine naar buiten komt. geen probleem komt een monteur langs duurt bijna 2 weken voor iemand komt 2 weken niet kunnen wassen. monteur van whirlpool komt kijken naar de wasmachine ivm de klacht. monteur ziet ook niets raars aan het machine dus maakt de machine open. en de monteur ziet een scheur in de kuip zitten. en monteur ziet dan ook ineens een heel licht deuk en de zijkant en zegt meteen tegen ons. bel neckerman maar. want het is een transportschade. en monteur zegt je heb zeker recht op een nieuwe. ik bel naar necherman . en krijg te horen van een van jullie medewerkers. word nikt betaald en geen garantie bent te laat met reageren met klacht. maar ja ik had ook geen klacht tot 7 januari dan kan ik ook niet aan de lijn hangen voor een klacht.dus hopende door jullie met dit schrijven nog een nieuwe wasmachine te krijgen. zo niet wacht ik met het voort zetten van de maandelijkse betaaling . en schakel ik mij rechtsbijstand in. want ik laat het hier niet bij zitten hopen uw genoeg te hebben geinfromeerd groeten peters

Dit is hun antwoord

Beste mevrouw Peters,

Vervelend dat u problemen heeft met uw wasmachine.
We hebben navraag gedaan bij Whirlpool, zij geven aan dat de reparatiekosten ongeveer EUR.400.- zullen zijn.
Hieronder vind u de bevindingen van de monteur in het reparatierapport:
scheur in kuip door transportschade slang gescheurd

Uw wasmachine is geleverd op 3 december, u heeft getekend voor onbeschadigde ontvangst.
U heeft geen melding gedaan binnen de zichttermijn van 14 dagen van een beschadiging/ en of scheur.
Neckermann.com is niet verantwoordlijk voor schade die later ontstaan kan zijn.

De kosten voor reparatie zijn hoger als het aankoopbedrag. Wij willen u daarom tegemoetkomen door 15 procent korting aan te bieden
op de aankoop van een nieuwe wasmachine bij Neckermann.com. Wellicht kunt u uw eigen verzekering inschakelen voor schade.

Niet normaal toch wat kan ik nu verder doen.
Met vriendelijke groet fam peters

2034 11 Rapporteer

ma
door mario robbe - Jan 26, 2014 om 11:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mario robbe schreef op zondag 26 jan 2014, 11:02]Geachte heer mevrouw

Dit heb ik naar neckerman gestuurd ivm klacht wasmachine.
En ik heb ook extra garantie gekocht.

Bij deze dien ik een klacht in ivm wasmachine.
En ik word zeer slecht behandeld. Ik heb 3dec 2013 een wasmachine gekocht
Whirlpool Nevada 1400 wasmachine
Art.nr.: 48232600000. heb geen schade of iets raars aan de machine gezien aan de buiten kant. anders had ik natuurlijk meteen gebeld. ik wil geen beschadigde spullen.7 januari staat de keuken blank met water wat uit de machine komt. ik bel meteen de volgende dag op naar jullie met de klacht dat er water uit het machine naar buiten komt. geen probleem komt een monteur langs duurt bijna 2 weken voor iemand komt 2 weken niet kunnen wassen. monteur van whirlpool komt kijken naar de wasmachine ivm de klacht. monteur ziet ook niets raars aan het machine dus maakt de machine open. en de monteur ziet een scheur in de kuip zitten. en monteur ziet dan ook ineens een heel licht deuk en de zijkant en zegt meteen tegen ons. bel neckerman maar. want het is een transportschade. en monteur zegt je heb zeker recht op een nieuwe. ik bel naar necherman . en krijg te horen van een van jullie medewerkers. word nikt betaald en geen garantie bent te laat met reageren met klacht. maar ja ik had ook geen klacht tot 7 januari dan kan ik ook niet aan de lijn hangen voor een klacht.dus hopende door jullie met dit schrijven nog een nieuwe wasmachine te krijgen. zo niet wacht ik met het voort zetten van de maandelijkse betaaling . en schakel ik mij rechtsbijstand in. want ik laat het hier niet bij zitten hopen uw genoeg te hebben geinfromeerd groeten peters

Dit is hun antwoord

Beste mevrouw Peters,

Vervelend dat u problemen heeft met uw wasmachine.
We hebben navraag gedaan bij Whirlpool, zij geven aan dat de reparatiekosten ongeveer EUR.400.- zullen zijn.
Hieronder vind u de bevindingen van de monteur in het reparatierapport:
scheur in kuip door transportschade slang gescheurd

Uw wasmachine is geleverd op 3 december, u heeft getekend voor onbeschadigde ontvangst.
U heeft geen melding gedaan binnen de zichttermijn van 14 dagen van een beschadiging/ en of scheur.
Neckermann.com is niet verantwoordlijk voor schade die later ontstaan kan zijn.

De kosten voor reparatie zijn hoger als het aankoopbedrag. Wij willen u daarom tegemoetkomen door 15 procent korting aan te bieden
op de aankoop van een nieuwe wasmachine bij Neckermann.com. Wellicht kunt u uw eigen verzekering inschakelen voor schade.

Niet normaal toch wat kan ik nu verder doen.
Met vriendelijke groet fam peters

zoekster
door zoekster - Jan 26, 2014 om 11:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Echt niet normaal, een belachelijke gang van zaken. De monteur heeft aangegeven dat er transportschade is door Neckermann, bovendien is dit defect al in de eerste 6 maanden na aflevering geconstateerd en daarmee is er een wettelijk bewijsvermoeden dat het product een defect had bij aankoop.

Dit is wat men noemt een non-conform product (een product dat niet voldoet aan wat men er van zou mogen verwachten, gezien de overeenkomst) en nu moet Neckermann (staat in de wet!) kosteloos vervangen of herstellen. Herstel is volgens de monteur niet mogelijk en nu moet Neckermann voor kosteloze vervanging zorgen. Lukt dat niet binnen redelijke termijn en zonder u veel overlast te bezorgen, dan heeft u recht op geld terug.

Dat u dit niet heeft gezien bij aflevering doet er niet toe. Dit is een verborgen gebrek dat na een tijdje letterlijk boven water is gekomen.
U heeft het tijdig gemeld, nl binnen 2 maanden na constatering van het gebrek. Dat is wettelijk wel belangrijk.

Kostte die machine ook nog eens 400 euro bij Neckermann, dus ze proberen u echt een pootje te lichten. Die 15 % korting is gewoon de inkoopsprijs van Neckermann. Ze hebben hem trouwens niet meer te koop, was eens een prijspakker van 398 euro met nog een gratis ontkalker erbij ook.

Ik vermoed dat er de komende dagen wel een webcare van Neckermann hier op de site verschijnt, daar zou u nog even op kunnen wachten.

Ze zijn overigens aangesloten bij thuiswinkel.org daar zou u ook een klacht kunnen neerleggen en als daar ook niets mee wordt gedaan kunt u naar de Geschillencommissie Thuiswinkel.
Nog beter als u een rechtsbijstandverzekering heeft.

Maar laat eerst Neckermann maar eens de wet naleven voordat de klant zoveel toeren moet uithalen om zijn recht te behalen.

mahadma
door mahadma - Jan 26, 2014 om 11:37
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Een transportschade aan een slang mopet je deskundig voor zijn en het apparaat voor openen. Hoe durft Neckermann zo'n onzinnge conclusie te stellen door te zeggen je hebt schadevrije ontvangst erkent. Moet je als je bij dit bedrijf wil kopen dan wasmachine monteur zijn?

Stuur ze een mail met een link naar je vraag hier en of bel ze daarover maandag! Dit is te zot voor woorden.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 26, 2014 om 14:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Amateurisme ten top van Neckermann. Daar moeten ze maar eens 'n voorbeeld gaan nemen aan de monteur, die wel precies weet hoe het zit.

neckermann.com
door neckermann.com - Jan 27, 2014 om 12:53
12 Antwoorden / 0 Vragen

Beste 'mario robbe'

Het spijt me te lezen dat je deze slechte ervaring hebt. Graag wil ik hierover met je in contact komen.

Wil je mij per e-mail, je adresgegevens doorsturen? Dat kan naar onlineservice@necknet.com. Zodra ik je gegevens ontvang, neem ik contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Françoise

Webcare, neckermann,com

mahadma
door mahadma - Jan 27, 2014 om 13:11
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Ik ben benieuwd of Francoise wèl tot een normale oplossing komt.

ro
door ron530 - Jan 27, 2014 om 13:58
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een wasmachine wordt in de fabriek beveiligd met transportbeugels, de kuip wordt zodanig vastgezet dat die het kabinet niet kan raken. De fatale schade moet dus al in de fabriek ontstaan zijn. U heeft de machine optisch gecontroleerd en geen schade kunnen ontdekken dan mag u er van uit gaan dat er geen transportschade is en de machine in gebruik nemen. M.i. heeft u recht op een nieuwe wasmachine want Neckermann kan niet van u verwachten dat u een expert op wasmachine gebied bent.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 28, 2014 om 20:02
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=neckermann.com schreef op maandag 27 jan 2014, 12:53]*knip* Webcare, neckermann.com
Een bedankje kon er niet af om jullie op dit topic te wijzen?

En TS ondertussen al een nieuwe machine ontvangen van Neckermann?

bremi13
door bremi13 - Jan 28, 2014 om 21:37
33 Antwoorden / 17 Vragen

Hoe kan een klein deukje en na een maand wassen opeens een scheur ontstaan? Ik denk dat de transport beugels er niet zijn uitgehaald.

neckermann.com
door neckermann.com - Jan 30, 2014 om 11:36
12 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ’Mario Robbe’, Ik heb de klacht opnieuw bekeken. Het blijkt inderdaad dat de schade is ontstaan door transportschade. Je klacht is dus terecht! Vandaag heb ik telefonisch een afspraak met je gemaakt om je wasmachine om te ruilen. We betreuren het ten zeerste dat je klacht in eerste instantie niet erkend is. Met vriendelijke groet, Marianne Webcareteam, http://bit.ly/1dzoyqu

zoekster
door zoekster - Jan 30, 2014 om 11:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Mooi bericht voor de familie Peters.

Wel jammer dat dit niet via de normale weg kon.