hilfe
door hilfe Apr 14, 2011 om 22:53
Voeding & gezondheid

Wat is het beste wasmiddel om honden of kattenharen te verwijderen ?

Beste adviseurs, het is weer de tijd dat honden en katten behoorlijk verharen en dat je kleding daar ook weer vol mee zit, bijvoorbeeld met kammen van de huisdieren. Bestaat er een wasmiddel dat deze haren aanpakt in de wasmachine zodat je je kleren aan kunt trekken zonder deze huisdierharen ? Ik hoor het graag. groet, Xandra

71291 35 Rapporteer

birgit67
door birgit67 - Apr 14, 2011 om 23:57
83 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ben benieuwd, mijn kat is ook weer erg aan het verharen.
Ik heb nog geen wasmiddel gevonden die de haren aanpakt.
Bestaat niet vrees ik.

gijsvogel
door gijsvogel - Apr 15, 2011 om 00:22
230 Antwoorden / 0 Vragen

Nee dat bestaat niet.

Wel allerlei borsteltjes, plakkende rollers of van die ouderwetse kleding borstels (van die rode die je rond kon draaien)

En anders dan toch maar deze

;)

tdehond
door tdehond - Apr 15, 2011 om 08:57
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Met een goede kledingborstel met rode stof erop is het behoorlijk goed van kleding te verwijderen.

Het wasmiddel maakt niet uit.

raydep
door raydep - Apr 15, 2011 om 12:54
100 Antwoorden / 1 Vragen

Haren zijn vrij goed te verwijderen met een vochtige spons.

ne
door nellygwyn - Apr 15, 2011 om 12:57
8 Antwoorden / 0 Vragen

Bij o.a. het Kruitvat zijn heel goedkope maar zeer doeltreffende rollers met kleefband te koop. Kleding vooraf even rollen en de kattenharen zijn weg. Weet ik uit ondervinding.

di
door dijkstrah - Apr 15, 2011 om 13:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt ook in de wasmachine een panty erbij mee wassen, de katten/hondenharen worden daar naartoe getrokken en komen zo los van je kleding.

ma
door maron - Apr 15, 2011 om 13:07
31 Antwoorden / 8 Vragen

een droogtommel verwijderd de haren heel goed. je vind ze als een deken terug op het filter.

lindawouter
door lindawouter - Apr 15, 2011 om 13:14
6 Antwoorden / 0 Vragen

in de droogtrommel alleen is niet altijd voldoende, doe er 2 tennisballen bij en en je kleding komt er haarloos uit! Het maakt de kleding anti-statisch....

ch
door chevyrolf - Apr 15, 2011 om 13:16
60 Antwoorden / 12 Vragen

wasverzachter gebruiken zo dat de was wat zachter word en de haren iets makelijke los raken een panty er bij stoppen, in de droogtrommel en statische doekjes er bij halen, en kruitvat die plakrollers en nat washandje doet goed werk,en de dieren goed borstellen, en vaak stofzuigen pffffffffffffff ik denk dat ik maar een goudvis neem

tr
door tresia1962 - Apr 15, 2011 om 13:22
3 Antwoorden / 0 Vragen

Halo,wat ook goed helpt is je katten regelmatig borstelen dat scheelt de helft van de haren en is ook goed voor de kat en het is een mens kat moment gelijk even,je zult zien dat ze na een paar keer er om vragen gaan :)

caesar
door caesar - Apr 15, 2011 om 13:22
14 Antwoorden / 3 Vragen

Gelukkig bestaat zo'n wasmiddel niet, je filter in wasmachine zou constant verstopt raken. De speciale kledngborstels zijn perfect.

di
door dini48 - Apr 15, 2011 om 13:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het kledingstuk in de droger en daarbij `n natte baddoek, daar gaan dan de haren inzitten

be
door bettyg - Apr 15, 2011 om 13:27
14 Antwoorden / 0 Vragen

ik doe van het brede plakband om mijn hand en dan kun je heel gemakkelijk daarmee de haren verwijderen

mi
door miepje1 - Apr 15, 2011 om 13:47
15 Antwoorden / 1 Vragen

Ik haal de haren eerst van kleding (en banken/stoelen) af met een rubber huishoudhandschoen. Gewoon vegen. Kost niks, lekker makkelijk.

audb
door audb - Apr 15, 2011 om 14:17
1668 Antwoorden / 5 Vragen

zoek via Google maar eens op antistatisch wasmiddel .

Helaas zal niet alle haren er mee afgaan maar de meesten toch wel.

tenormin
door tenormin - Apr 15, 2011 om 14:18
16841 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=lindawouter schreef op vrijdag 15 apr 2011, 13:14]in de droogtrommel alleen is niet altijd voldoende, doe er 2 tennisballen bij en en je kleding komt er haarloos uit! Het maakt de kleding anti-statisch....

Leuke tip maar kleding, behalve spijkerbroek en t-shirts zullen niet dankbaar zijn dat ze de droger ingaan. Ik doe het (stom natuurlijk) omgekeerd: vóór ik was doe ik de harige kleding in de droger 20 minuten op koud; aan het filter zie je de haren hangen; pas dan was ik het want een wasmiddel tegen het verwijderen van katten en/of hondenharen bestaat niet.

mo
door monica haze - Apr 15, 2011 om 15:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wasmiddelen tegen haren van huisdieren bestaat niet. Alle al eerder genoemde tips helpen wel. En voor het dagelijks stofzuigen i.v.m. de vele kattenharen, heb ik een paar dagen geleden een Roomba gekocht. Een stofzuiger robot die alle haren en stofdeeltjes grandioos opzuigt. Een geweldige uitvinding. Hoef nu nooit meer met de "gewone stofzuiger" aan de slag te gaan. De Roomba doet het allemaal automatisch voor mij en hij is ook nog betaalbaar.

traporgel
door traporgel - Apr 15, 2011 om 15:40
191 Antwoorden / 4 Vragen

Een prijs van 350 tot 800 betaalbaar noemen voor een stofzuiger, wat je met een gewone (normale) stofzuiger zelf in een kwartiertje ook kan. Ik noem dat bepaald niet betaalbaar. ( Heb twee herdershonden).

dorogaja
door dorogaja - Apr 15, 2011 om 16:23
4 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt ook je huisdieren twee keer per dag eens borstellen.

tdehond
door tdehond - Apr 15, 2011 om 16:31
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=dorogaja schreef op vrijdag 15 apr 2011, 16:23]Je kunt ook je huisdieren twee keer per dag eens borstellen.

Zou ik niet doen als hond of kat niet in de rui is, omdat het teveel borstelen de rui juist aanzet.

1 x per dag grondig borstelen als hond of kat in de rui is, is voldoende.

Hond in de rui

Honden met een dubbele vacht zijn prima te borstelen met een z.g. herderharkje. Daar wordt goed ondervacht mee verwijderd.

Daarna hond in bad ( minstens drie minuten de shampoo in laten werken) laten drogen en dan weer goed doorborstelen. De rui zet dan goed door en verloopt vlot.

Ideaal vind ik het om na douche of bad de hond droog te föhnen met een z.g. water blazer. De hele tuin ligt erna onder de honden haren. ( Dit dus niet in huis doen)

Vervolgens dagelijks borstelen tot rui over is.

jansje
door jansje - Apr 15, 2011 om 16:41
131 Antwoorden / 14 Vragen

Hond 1x per week of 1x per 2 weken borstelen is zat, hoe meer je borstelt, hoe meer haren hij/zij verliest

ba
door bassie16 - Apr 15, 2011 om 17:02
43 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dijkstrah schreef op vrijdag 15 apr 2011, 13:04]Je kunt ook in de wasmachine een panty erbij mee wassen, de katten/hondenharen worden daar naartoe getrokken en komen zo los van je kleding.

KLOPT ALS EEN BUS!!!!!!!! De panty wordt namelijk enorm statisch in de wasautomaat en trekt alle haren naar zich toen. Werkt ook perfect bij achtergebleven papieren zakdoekjes in broekzakken trouwens, waar je je niet altijd bewust van bent natuurlijk, ik doe daarom altijd voor de zekerheid een panty bij mijn was. Baat het niet, dan schaadt het niet!

datzalzeleren
door datzalzeleren - Apr 15, 2011 om 17:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik aai nog weleens met een huishoudschoen losjes over de vacht van onze kat. Daar blijven dan flink wat haren aan plakken. Meer dan met een borsteltje of kam.

spooky01
door spooky01 - Apr 15, 2011 om 17:59
418 Antwoorden / 56 Vragen

[quote=bassie16 schreef op vrijdag 15 apr 2011, 17:02][quote=dijkstrah schreef op vrijdag 15 apr 2011, 13:04]Je kunt ook in de wasmachine een panty erbij mee wassen, de katten/hondenharen worden daar naartoe getrokken en komen zo los van je kleding.

KLOPT ALS EEN BUS!!!!!!!! De panty wordt namelijk enorm statisch in de wasautomaat en trekt alle haren naar zich toen. Werkt ook perfect bij achtergebleven papieren zakdoekjes in broekzakken trouwens, waar je je niet altijd bewust van bent natuurlijk, ik doe daarom altijd voor de zekerheid een panty bij mijn was. Baat het niet, dan schaadt het niet!

Vraagje, moet je elke x een nieuwe panty bij je was doen en maakt de kwaliteit nog wat uit.

mo
door mowocos - Apr 15, 2011 om 20:55
19 Antwoorden / 0 Vragen

Jazeker !

WASbenzine: goed inwrijven / inweken en daarna aansteken. Gegarandeerd, alle katten- en hondenharen zijn verdwenen.

Natuurlijk bestaat er geen WASmiddel.
Gewoon lekker 'tobben' met de hand, etc.

me
door mepi - Apr 16, 2011 om 08:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=miepje1 schreef op vrijdag 15 apr 2011, 13:47]Ik haal de haren eerst van kleding (en banken/stoelen) af met een rubber huishoudhandschoen. Gewoon vegen. Kost niks, lekker makkelijk.

SUBLIEM WERKT DIT MIEPJE1 ; HÉÉL ERG BEDANKT DAT JE DEZE TIP WILDE PLAATSEN, WANT.... na talloze jaren aanrommelen met (zwarte) fleecevesten en witte kattenharen van onze kat.....!!!!

en inderdaad: zo'n rubberen huishoud handschoen gaat natuurlijk lekker lang mee!

Vriendelijke, dankbare groet,

Meta en Pieter.

an
door annasophia - Apr 16, 2011 om 10:43
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, die haren!!!! wat ik altijd heb gedaan is een oude dunne leren handschoen,of een zeemleren lap..
Iedere dag de hand of kat hiermee z.g. mee masseren van kop naar staart...

En de kleding , voor dat je het in de wasmachine stopt flink uitkloppen...
Ja als je een hond of kat hebt hebt ,moet je de lusten en lasten er maar bij nemen,je ontvangt zoveel liefde er voor terug!!!!!!
succes !!!!!
nog vergeten!! ook de meubels met een zeemleren lap...

th
door theodorusme - Apr 16, 2011 om 13:31
111 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=bettyg schreef op vrijdag 15 apr 2011, 13:27]ik doe van het brede plakband om mijn hand en dan kun je heel gemakkelijk daarmee de haren verwijderen
Dat klopt! Bij mij waren zo ook alle haren van mijn handen getrokken. Er bestaan ook wax strips. (grapje)

pr
door proben - Apr 16, 2011 om 15:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe meer je een huisdier borstelt, hoe sneller hij weer nieuwe haren krijgt, en weer gaat verharen..cirkel is sneller rond, dus alleen borstelen als ie in de rui is (behalve langharige dieren natuurlijk)
Met rubber handschoen over kleding (schoenzool over kleden) dat helpt als een tierelier, daarna wassen en in de droger...klaar(ja, óf kaal scheren natuurlijk).
De Hondenkapper

tenormin
door tenormin - Apr 16, 2011 om 16:12
16841 Antwoorden / 108 Vragen

Het is een "lullig" advies, maar koop een Malteser, die verharen niet.

gy
door gys - Apr 18, 2011 om 23:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik breng mijn kat altijd naar een goede kattentrimsalon in almere en heb haast nooit haren in huis. Dat kan dus ook voor jouw een oplossing voor je zijn.

tenormin
door tenormin - Apr 19, 2011 om 00:05
16841 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=gys schreef op maandag 18 apr 2011, 23:34]Ik breng mijn kat altijd naar een goede kattentrimsalon in almere en heb haast nooit haren in huis. Dat kan dus ook voor jouw een oplossing voor je zijn.

Dat lijkt me een verdraaid dure oplossing voor Hilfe en denk ik ook niet dat katten trimmen (tenzij je wedstrijden doet) de oplossing is voor wat zij vraagt.
Ik heb eigenlijk nooit erop gelet of er getrimde katten rondlopen. Wel sommige honden, zoals ik mijn Malteser altijd iedere 8 weken liet doen, maar niet van harte want € 33.00 vondt ik wel duur!

nb
door nbw - Apr 19, 2011 om 02:49
521 Antwoorden / 24 Vragen

Hihihi dit nou exact waarom deze site zo leuk is. 3 pagina's met tips van middelen/manieren die een hond of kattenhaar kan verwijderen zonder moeite. We hebben ze wel maar in de wisseling van de vacht is het vervelend consumentenprobleem.

Heb zelf niet zo veel haar. Mijn dochter heeft lange haren. En ze verliest er per maand heel veel. Dus zo af en toe raken putjes/was en drogers verstopt. Zelfs de stofzuiger heeft lange slierten hangend in het zuigsysteem. En stel je hebt 4 langharigen in je gezin!

Daarbij komt nog iets. Een harige hobby waarbij vachtwisseling in het groot plaats vind. de 2 wekelijkse gang naar de manege met borstelen. Je zit er helemaal onder. Ergo heb je haarprobleem maak het gewoon zelf schoon.

gy
door gys - Apr 19, 2011 om 09:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=brigden schreef op dinsdag 19 apr 2011, 00:05][quote=gys schreef op maandag 18 apr 2011, 23:34]Ik breng mijn kat altijd naar een goede kattentrimsalon in almere en heb haast nooit haren in huis. Dat kan dus ook voor jouw een oplossing voor je zijn.

Dat lijkt me een verdraaid dure oplossing voor Hilfe en denk ik ook niet dat katten trimmen (tenzij je wedstrijden doet) de oplossing is voor wat zij vraagt.
Ik heb eigenlijk nooit erop gelet of er getrimde katten rondlopen. Wel sommige honden, zoals ik mijn Malteser altijd iedere 8 weken liet doen, maar niet van harte want € 33.00 vondt ik wel duur!

Huisdieren kosten nou eenmaal geld! Ik vind het niet duur hoor, betaald 45 euro voor 1x in de 3 maanden. Hoef bijna niet te kammen en heb geen haren in huis. Een super oplossing :)

chris74
door chris74 - Apr 19, 2011 om 13:31
564 Antwoorden / 44 Vragen

Niet iedereen heeft dat, ik gebruik al jaren zo'n tupperware lapje, waar je normaal de potten of flessen mee opent. Ik gebruik ze alleen voor de kattenharen op kleding en bank en stoelen.