Fr
door Francoise144 Sep 2, 2023 om 23:00
Voeding & gezondheid

Weet iemand waarom de paracetol liquid caps niet meer verkrijgbaar zijn?

Ik zoek ze maar echt nergens zijn ze meer te koop.... kan de andere niet slikken ivm het feit dat ik sommige van de hulpstoffen niet verdraag... vraag me gewoon af waarom ze nergens meer te koop zijn!

5711 12 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Sep 2, 2023 om 23:22
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Wat zegt uw drogist/apotheker? Wellicht via internet nog wel via buitenland te bestellen? Google is uw grote vriend en weet heel veel.

tenormin
door tenormin - Sep 2, 2023 om 23:47
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Bedoelt U Paracetamol liquid caps? Wat ik op Google zie: ze zijn gewoon te koop. Kunt u de exacte naam noemen wat u zoekt? En welke u niet verdraagt? Los van dit alles: uw arts is natuurlijk uw eerste hulp in kennis en advies. Wij zijn, voor zo ik weeten, allemaal leken. Kon Paracetol niet vinden, sorry.

Mabelle
door Mabelle - Sep 3, 2023 om 03:15
427 Antwoorden / 1 Vragen

Ze zijn nog steeds te koop. O.a. van Roter bij het Kruidvat https://www.kruidvat.nl/roter-paracetamol-500mg-smelttabletten/p/740237 en AH heeft ze van eigen merk https://www.ah.nl/producten/product/wi485200/ah-paracetamol-500mg-liquid-caps

En verder nog bij diverse online winkels en apotheken.

koekeloer
door koekeloer Sep 4, 2023 om 16:47
562 Antwoorden / 18 Vragen

liquid caps is niet hetzelfde als smelttabletten (kruidvat).

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 3, 2023 om 04:37
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Onderaan de link staan adressen waar u informatie kunt inwinnen.

https://db.cbg-meb.nl/bijsluiters/h116359.pdf

sira
door sira - Sep 3, 2023 om 09:24
2347 Antwoorden / 24 Vragen
koekeloer
door koekeloer Sep 4, 2023 om 16:49
562 Antwoorden / 18 Vragen

Helaas niet te koop, al staan ze op de lijst (kruidvat)

sira
door sira Sep 4, 2023 om 17:52
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Op de verpakking staat de naam van het pharmaceutisch bedrijf die het geneesmiddel distribueert, zoek aan de hand van die naam het telefoonnummer op en vraag waarom het middel zo moeilijk te krijgen is.
Een mogelijkheid is dat het momenteel herkeurd wordt door het CBG en dan mag het (vóór goedkeuring) niet in de handel zijn. Van het CBG zul je geen antwoord krijgen.

Je kunt nog wel deze pagina raaplegen om te kijken welk merk een alternatief is:
https://farmanco.knmp.nl/search/pacetamol%20liquid%20caps of anders bel je Farmanco, maar dat gaat allemaal met formulieren.

Thijs12
door Thijs12 - Sep 3, 2023 om 09:53
541 Antwoorden / Vragen

Let bij het zoeken naar medicamenten via het internet altijd op de juiste schrijfwijze.
Er zijn zoveel verschillende benamingen met maar een klein verschil in de schrijfwijze.
Het is heel gevaarlijk als je niet correct bent.
Neem de tekst over van het originele doosje of bijsluiter. Lees het na voordat je op versturen klikt.

borg queen
door borg queen - Sep 3, 2023 om 10:49
127 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zie ze nog steeds te koop staan bij de online drogist.

https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/roter-paracetamol-500mg-liquid-caps.htm?channable=01f22b6964003738333939a7&cross=0&dtext=0&dtag=0&dmenu=0&dpath=0&dafval=0&dvraag=0&drel=0&ingr=0&etk=0&gclid=CjwKCAjw3dCnBhBCEiwAVvLcu4FB6WLqceTbGhWDBKdI5deRNXJR8W86t8U4uldswdGHBFbh8u9BIBoCt0UQAvD_BwE

ro
door ronny530 - Sep 3, 2023 om 10:54
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Het antwoord is vrij simpel als er geen vraag naar is gaan producten uit het assortiment en zijn wellicht online wel verkrijgbaar.
Als u paracetamol bedoeld dan is dat een pijnstillend middel maar lost de oorspronkelijke oorzaak van de pijn niet op en is het toch aan te raden dat u bij aanhoudende pijn uw huisarts gaat raadplegen.

ma
door marleenvanh - Sep 4, 2023 om 13:27
451 Antwoorden / 1 Vragen

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-paracetamol-liquid-caps-500mg/p/3902697 Tijdelijk niet op voorraad dus. Even mailen naar het hoofdkantoor wanneer weer wel?  Succes.

gerbera
door gerbera - Sep 7, 2023 om 14:18
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Het merendeel heeft het over paracetamol maar de TS heeft het echt over paracetol een middel tegen hoofdpijn en/of migraine. Deze worden geleverd door ADVIL dus informeer daar eens waarom ze niet verkrijgbaar zijn. En gaat het over  veelvuldige hoofdpijn en/of migraine wip dan eens bij uw huisarts langs.

rj
door rjw Sep 7, 2023 om 15:00
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Paracetol is een handelsnaam voor paracetamol.