kr
door krist Dec 6, 2013 om 10:09
Voeding & gezondheid

Wildzwijn Medaillons gewoon varkensvlees ?

Lidl .
Bij Lidl Wildzwijn vlees Medaillons gekocht, ik ga er vanuit dat het Wildzwijnvlees is ziet er lekker uit op de verpakking etc.
ik verwacht wat meer smaak ook na aanleiding van de prijs € 7.99 per 400 gram.
kom ik thuis maakt de verpakking open wat zie ik stukjes filetlapjes haal de rodewijn marinade er van af gewoon mooi blank varkensvlees ook die smaak.
nou € 20.00 per kg hoe kan dit toch ,eerst paardenvlees in het nieuws gaan ze nu ook met wild stunten ????? marinade er over en het is wild denk ik dan wie heeft verstand daar van .Lidl reageert met een niks zeggende mail gaat niet in over mijn klacht maar heeft een verhaal we gaan nog meer controle uitvoeren maar op mijn vraag is nou gewoon varkensvlees of Wildzwijn geven ze geen antwoord. bij wie kan je dan terecht wat je koopt

18750 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 6, 2013 om 10:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo krist,

Melden bij de Voedsel- en Warenautoriteit! Klik hier.

Met vr.gr.

kr
door krist - Dec 6, 2013 om 10:51
20 Antwoorden / 5 Vragen

[De mail is er heen naar NVWA bedankt

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 6, 2013 om 10:59
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Tamme of Wilde varkens...
Soms proef je wat de dieren eten...
Maar het is moeilijk bewijsbaar en vooral rond de Kerst is er veel fraude maar hoe bewijs je dat?

Zelf normaal vlees zelf marineren is altijd goedkoper en je betaalde nu ook voor de mooie folders die ze versturen.

zoekster
door zoekster - Dec 6, 2013 om 11:11
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Maar er staat toch wel op de verpakking wat de precieze inhoud is van het vleespakket? Dat is altijd zo. Beetje voorbarig om nu al de NVWA in de schakelen.

kr
door krist - Dec 6, 2013 om 11:13
20 Antwoorden / 5 Vragen

tot15karakters

Ja dat zelf marineren is beter achteraf.

Maar gewoon vlees marineren en dan als wild verkopen mag dat wel.

Je kan toch ook geen euro`s met een laagje bladgoud verkopen als gouden munten .

kr
door krist - Dec 6, 2013 om 11:16
20 Antwoorden / 5 Vragen

zoekster

Dat is het probleem ook er staat wildzwijn vlees op de verpakking maar zit er ook wildzwijn vlees in of gewoon varkensvlees want dan betaal ik ergens voor wat ik niet krijg toch

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2013 om 11:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar weet u dan wel hoe wild zwijn er uit ziet? Misschien wel gewoon hetzelfde als een gewoon varken.

zoekster
door zoekster - Dec 6, 2013 om 11:30
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Een varken is een gedomesticeerd (tam) wild zwijn, dus de vleessmaak zal gerust op elkaar lijken.

kr
door krist - Dec 6, 2013 om 11:30
20 Antwoorden / 5 Vragen

tijger1

Ja tijger daarom dat onderzoek

pi
door pieterwolters - Dec 6, 2013 om 11:31
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Een wild zwijn is uiteindelijk ook maar gewoon een varken met een dure naam.... En vlees dat gemarineerd wordt verkocht moet je per definitie wantrouwen. Net als gepaneerde schnitzels.

kr
door krist - Dec 6, 2013 om 11:33
20 Antwoorden / 5 Vragen

Een wild zwijn is uiteindelijk ook maar gewoon een varken met een dure naam

Nou dat is echt niet zo

aurora1
door aurora1 - Dec 6, 2013 om 11:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het zou gefokt wild zwijn kunnen zijn dat heeft een minder uitgesproken smaak: klik hier.

kr
door krist - Dec 6, 2013 om 12:17
20 Antwoorden / 5 Vragen

Daar zit wat in gefokt zou kunnen wat smaakt betreft maar dan toch geen Wildzwijn aanbieden.

pi
door pieterwolters - Dec 6, 2013 om 13:24
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien de lage prijs is het inderdaad aannemelijk dat het gefokt zwijn is. Wild zwijn bij de speciaalzaak kost minimaal 50% meer.

kr
door krist - Dec 6, 2013 om 14:17
20 Antwoorden / 5 Vragen

Staat op teletekst omroep Brabant VION erkent fouten met Biologisch vlees etc .
verwerken van gewoon varkensvlees ze blijven rommelen.

Allemaal bedankt voor de info
Ik wacht af wat de NVWA me mailt.