lo
door loess Jul 5, 2011 om 09:27
Voeding & gezondheid

Zijn er ook water/frisdrankflesjes zonder het giftige BPA te koop?

Hoewel niet iedereen het eens is over de risico’s en gevaren van BPA, lijkt het verstandig er om ze te vermijden. (Verschillende studies hebben aangetoond dat BPA hormoonverstorend kan zijn én dat er verbanden bestaan tussen BPA en prostaat- en borstkanker, obesitas, suikerziekte, afwijkingen van de schildklier evenals gedrags- en voortplantingsproblemen. Vooral als opgroeiende kinderen eraan blootgesteld worden.)
Elke tip is welkom, wat verpakkingen betreft.

9815 7 Rapporteer

laaglander
door laaglander - Jul 5, 2011 om 10:23
473 Antwoorden / 1 Vragen

hallo,

en de vraag is?

laaglander
door laaglander - Jul 5, 2011 om 10:25
473 Antwoorden / 1 Vragen

hallo,

sorry had de vraag in de koptekst gemist.

Er zijn gewoon drinkflesjes bij bijvoorbeeld de Etos te koop. Maar dat had je vast ook wel gevonden via google?

Laaglander

tdehond
door tdehond - Jul 5, 2011 om 11:30
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Op de volgende site staan tips om te voorkomen dat u met deze stof in aanraking komt.

klik hier

Er is auteursrecht op, dus copieer ik niet.

Er zijn bpa vrije flesjes voor babies te koop. Verder las ik als aanrader: drinken uit RVS of metalen fles en voeding uit glazen schalen gebruiken.

rj
door rjw - Jul 5, 2011 om 13:07
3276 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tdehond schreef op dinsdag 5 jul 2011, 11:30]Op de volgende site staan tips om te voorkomen dat u met deze stof in aanraking komt.

klik hier

Tip 1 is wel komisch: de meeste conservenblikken hebben tegenwoordig een kunststof coating waar deze stof ongetwijfeld ook in zit...

bosbess
door bosbess - Jul 5, 2011 om 16:04
354 Antwoorden / 40 Vragen

rjw, als je het artikel van tdehond had gelezen dan had je gezien dat conservenblikken daarin ook worden genoemd.

Angstaanjagend artikel trouwens. Er wordt in gemeld dat BPA langzaam van het plastic in drank of voedsel sijpelt. En ze waarschuwen ook al tegen bier uit blik. Moet ik dan weer met zware kratten gaan sjouwen? Komisch is wel dat de eerste Google advertentie onder het artikel er een is voor plastic tassen! Ik weet wel dat daarin geen eten wordt verpakt, maar ik leg wel eens bv. een stuk kaas in een klein plastic tasje in de koelkast. Zou dat ook kwaad kunnen?

Bestaat er geen plastic zonder BPA? Of is dat net zoiets als vragen naar een boom zonder hout?

f.weele
door f.weele - Jul 6, 2011 om 09:35
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste loess, je kunt even naar deze site gaan: klik hier.
Zijn niet goedkoop, maar van topkwaliteit.
m.vr.gr.

druifje01
door druifje01 - Jul 6, 2011 om 10:10
1712 Antwoorden / 140 Vragen

bosbess, Ik kan mij voorstellen dat je een beetje schrikt van deze wetenschap. Vermoedelijk zul je naar ik aanneem echter geen nadelige gevolgen vann BPA ondervinden zolang je het niet in grote hoeveelheden binnenkrijgt. Toch doe je er zeker goed aan om verpakkingen waar BPA in zit te vermijden. Het kan allemaal zo gauw geen kwaad, maar voor je eigen zielerust kun je kiezen voor de SIGG flessen die f.weele hier introduceert.