lenyenfred
door lenyenfred Sep 21, 2022 om 14:44
Voeding & gezondheid

Zilvergrijze sticker op gezondheidsverklaring Corona prik,

Welke vaccinatie hoort bij een zilvergrijze sticker die de arts op de gezondheidsverklaring zet ?
Wie weet welke vaccinatie bij die kleur sticker hoort ?

1014 3 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 21, 2022 om 14:50
2057 Antwoorden / Vragen

Die gezondheidsverklaring die je moet invullen als een snelle check voor de vaccinatie? Daar heb ik nog nooit een sticker op gehad.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 21, 2022 om 16:09
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Kan het zo zijn dat de arts een eigen sticker heeft? Ik heb inderdaad wel tenminste 1 keer gezien dat er ook een sticker werd geplaats in mij gele boekje maar de kleur weet ik niet meer. U kunt het beste navraag doen bij de arts. Welke vaccinatie betreft het? Corona? dan kunt u ook navraag doen bij GHOR 0800 7070

Za
door Zadiniah - Sep 21, 2022 om 16:37
4 Antwoorden / Vragen

Als u de verkorte gezondheidsverklaring invult en ergens ja moet antwoorden, gaat u niet automatisch naar de vaccinatiehokjes maar eerst langs de arts. Afhankelijk van uw gezondheid krijgt u óf het gewone vaccin óf een vaccin waar die dag niet standaard mee geprikt wordt.

Per locatie variëren kleuren en methoden. Bij de locaties waar ik heb gewerkt heb ik roze, groene en oranje stickers voorbij zien komen, maar ook letters geschreven met gekleurde stiften. Er is dus geen standaard kleur voor een bepaald vaccin, het ligt er aan wat er is afgesproken bij de desbetreffende locatie.
Waar u in ieder geval van uit kunt gaan is dat er zorgvuldig wordt gekeken of het vaccin dat u krijgt ook bij uw gezondheid past.