dl
door dln Oct 26, 2020 om 15:28
Voeding & gezondheid

Zit er verschil tussen zelfde product uit groothandel en supermarkt?

Beste lezer,

Is het zo dat sommige (precies dezelfde) producten in de supermarkt een andere standaard hebben dan in de groothandel? Bijvoorbeeld chips dat net wat sterker gekruid is in de groothandel of bier met een rijkere smaak, zodat het in de horeca beter smaakt en men vaker terugkomt (in tijden zonder coronacrisis ;)).

Groet,
Dylan

3499 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 26, 2020 om 15:36
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Nee, dat zou m.i. niet mogen en kunnen aangezien iedere detailhandel/supermarkt de producten ook normaliter van de groothandel betreft. Ik koop zelf met enige regelmaat producten zoals u noemt bij een groothandel en heb nog nooit verschil bemerkt bij aankoop van hetzelfde bij een supermarkt.

(Daarbij geldt ook nog m.b.t. uw vraag dat normaliter aankoop van producten zoals u noemt uitsluiten kan indien u een pas heeft als ondernemer met inschijving bij KvK).

rj
door rjw Oct 26, 2020 om 17:17
3281 Antwoorden / 5 Vragen

Als het exact hetzelfde product is zal het inderdaad niet anders zijn. Maar de groothandel verkoopt heel veel producten die alleen voor de horeca bedoeld zijn en niet voor de retail. En veel producten in de supermarkt gaan buiten de groothandel om en worden direct door de fabrikant aan de supermarkt geleverd.

gerbera
door gerbera Oct 26, 2020 om 21:49
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Om de Nederlandse voedselvoorziening op peil te houden, gaan zelfbedieningsgroothandels als Makro, Hanos en Sligro ook open voor de gewone consument.

Sinds 19 maart j.l kun je daar als consument ook je boodschappen doen.

gerbera
door gerbera - Oct 26, 2020 om 16:05
7374 Antwoorden / 14 Vragen

zodat het in de horeca beter smaakt en men vaker terugkomt

Dat het in de horeca beter smaakt heeft alles te maken met uw stemming, u bent in een andere omgeving en dan smaakt alles beter dan thuis. En wat dezelfde producten betreft, de groothandel betrekt zijn producten van de fabrikant en levert ze vervolgens af aan de super. Dus als een product anders smaakt dan is het ook een ander product.

lo
door lovewinnie - Oct 26, 2020 om 16:21
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet dat dit met snacks voor frituur wel zo in. Andere ingrediënten maar ook ander formaat.  Haal mijn snacks bij Sligro en smaken heel anders dan winkel. Na vergelijken klopt dat ook. Bijde merk Mora. Andere merken geen idee maar zou me niet verbazen
Maar dit komt ook omdat er vaak voor consumenten andere regels zijn dan horeca verkoop. Dus ja het is mogelijk. Maar dat was dan altijd al zo

rj
door rjw Oct 26, 2020 om 17:20
3281 Antwoorden / 5 Vragen

Uit de tijd dat ik nog de keuken van de voetbalkantine deed haalde ik ook veel bij de Sligro en hun concullega's en dat waren vaak hele andere producten dan in de winkel. Heel vaak spotgoedkope whitelabel met een dubieuzere kwaliteit dan wat je in de supermarkt kan kopen. Wat weer helemaal geen probleem is, want als die jongens anderhalf uur op het veld hebben gelopen eten ze alles :-). Goede friet was ook zonde van het geld. Als het druk was werd het te kort gebakken en als er wat over was ging dat gewoon nog een keer de frituur in.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 26, 2020 om 19:34
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Sligro is nota bene de leverancier aan veel supermarkten. Het zal dan inderdaad ook m.i. meer een kwestie van smaakbeleving zijn.

lo
door lovewinnie Oct 29, 2020 om 10:51
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Sligro verkoopt ook gewoon Mora hoor. Staat ook gewoon Mora op. Alleen producten in deze doos zijn anders dan producten in de winkel . En dat is geen smaak beleving. Dan is een feit. Hele andere ingrediënten . Zelfde fabriek, zelfde product.

lo
door lovewinnie Oct 29, 2020 om 10:58
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ff frikandellen van Mora er bij gepakt.
Groothandel . Mora frikandelen
Ingrienten
47% mechanisch gesepareerd varkensvlees (46% supermarkt frikandel) 16% varkensvlees ( supermarkt 20%)  smaakversterker e621 ( zit niet in supermarkt frikandel) . En zo nog paar verschillen. Zo is dan met meer producten

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 26, 2020 om 18:54
2098 Antwoorden / Vragen

Hetzelfde product zal niet afwijken maar de Horeca groothandel verkoopt zeker producten die je niet ziet in de supermarkt. Maar goed dat is dus iets anders.

ol
door olivier1996 - Feb 3, 2021 om 17:08
2 Antwoorden / Vragen

Hoi DLN, een kort antwoord op je vraag is nee. Producten in de groothandel worden namelijk ook in de detailhandel verhandeld. De chips, borrelgarnituur en kaas [edit link - redactie] die je bij de groothandel koopt smaakt dus hetzelfde als die je bij de supermarkt koopt!

ne
door neodutchio Feb 3, 2021 om 17:11
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom antwoord geven op een oude vraag en meteen reclame maken voor kaas?

hutch
door hutch Feb 3, 2021 om 18:38
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ja hoor, daar hebben we weer een SPAMMER.

@Olivier1996 registreert zich vandaag en geeft (tot nu toe) twee antwoorden/reacties met als doel een verwijzing naar een kaashandeltje.
'Heer Olivier', dit is wel héél erg goedkoop. Gaat het zo slecht met dat bedrijfje?
Heeft u wel in de gaten dat dit alleen maar negatieve reclame is jegens dat kaasbedrijfje?

Tjonge, jonge, jonge...............

(@Neodutchio +10 !)

gerbera
door gerbera Feb 3, 2021 om 21:50
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik naar dit kaasboertje kijk staan zijn koeien er maar magertjes bij. Ach natuurlijk, dom, dom, dom, die leveren alleen "magere" melk.