ev
door eva10 May 25, 2008 om 18:41
Voeding & gezondheid

Zweten

ik heb zelf nogal last van zweten. het is niet zo erg dat ik een operatie overweeg, maar heb er wel erg veel last van. ik moet opletten bij wat voor kleren ik koop en wat ik wanneer aankan en neem vaak ook een extra t-shirt of vestje ergens mee naartoe. ik vind het ook lastig om bijvb een weekend baantje te nemen want ik vind het lastig en durf niet goed in een werk outfit omdat je in de horeca vaak bloesjes of een polo aanmoet. het heeft dus wel veel effect op mijn leven. ik douche (bijna) elke dag, gebruik odorex en ook gewone deodorant (en dan wel een goede, alcohol vrije van Rexona of Revlon of Vichy ofzo) maar ik blijf last houden. Botox overweeg ik eigenlijk ook niet omdat je dat moet blijven herhalen en ik weet niet wat het op lange termijn met je doet, je spuit toch gif in je lachaam. ik zag laatst in een flits iets op tv over pillen ofzo? weet iemand daar meer over of kan iemand mij iets aanraden dat echt helpt?!

ps. de deodorant van Revlon is ook zeeeer effectief maar bijna nergens te krijgen! was verkrijgbaar bij DA maar ze leveren nu niet meer (DA weet zelf ook niet waarom en het is jammer want er is zeer veel vraag naar) ik ga dus kijken of ik die via internet kan bestellen maar als iemand weet waar dat kan en/of de deo toch ergens te koop is zou dat heel fijn zijn!

bij voorbaat dank.

3654 11 Rapporteer

kiran
door kiran - May 25, 2008 om 19:31
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo eva10

Lastig probleem! Maar zomaar pillen e.d. gaan slikken? Zou toch liever eerst advies aan de huisarts vragen. Van al die middeltjes kan je ook weer extra irritatie krijgen ....

Deo van Revlon: kijk eens bij Etos of Douglas

Succes, groet, kiran

ev
door eva10 - May 25, 2008 om 20:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor je reactie. ik ga idd niet zomaar pillen slikken, daarom vraag ik het juist; of iemand meer weet. idd wel handig om langs de dokter te gaan, had er wel eens aan gedacht maar vind het toch een beetje moeilijk. slaat natuurlijk nergens op, moet idd maar eens gaan ;) en helaas hebben ze revlon niet bij etos etc. alleen bij DA maar nu dus niet meer door leveringsproblemen...ik ga nu even op internet zoeken of ik m kan bestellen.

kiran
door kiran - May 25, 2008 om 21:03
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@eva10

Ben je mal !!  Zijn 'gekkere' dingen om voor naar een huisarts te gaan. Zou het gewoon doen. Denk je nu echt dat je de enige 'zweterik' bent? Stel: hij/zij heeft een zeer probaat middeltje of advies. De zomer komt eraan ..... wellicht dan wat zorgen minder.

Wens je succes, en een beetje lef!

Dag, kiran

so
door sonja56245j - Jun 22, 2008 om 23:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer je PH van de huid normaal te houden. Door het vele douchen, (te heet water) en wassen (met zeep) wordt de zuurgraad van de huid aangetast.

Zweten is een afweer van je lichaam. Te veel zweten zorgt dat er bacterien ontstaan en die veroorzaken een zweetlucht.

Gebruik geen of een neutrale zeep (ph5) of 'seba med' dat is een zeepvrije waslotion.

José

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 23, 2008 om 00:53
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Eva,

Is het probleem inmiddels aangepakt? Zo niet, wil ik ook graag nog een duit in het zakje doen.

Als zweet gaat stinken is het oud zweet, waarin bacteriën de door velen als vies ervaren zweetlucht veroorzaken. Je kunt er zelf hoofdpijn van krijgen.
Het dragen van 100% katoen op je lichaam kan wat helpen. Geen mengsel met kunstvezel of volledig kunstvezel dragen.

De Odorex roller heeft een stof welke de zweetproductie plaatselijk remt. Aluminium hydroxide. Zit wel in meerdere deodorants, vooral rollers, doch niet in de Sanex stick.

Waar Revlon te koop is, weet ik niet. Stuur eens een e-mail naar de importeur of fabrikant met de vraag aan wie bij jou in de buurt ze leveren. Dat kan een groothandel zijn, doch daar kom je dan met dezelfde vraag wel verder mee.

Of kijk op internet bij:www.importers.com en dan bij: dry skin lotion.

Succes ermee.

Hardware ERror MAN.

fe
door feeny - Jun 29, 2008 om 21:10
35 Antwoorden / 0 Vragen

even langs de dokter gaan of langs de apotheek. Dat is echt niet raar, huisarts kan advies geven over wat je het beste kan doen of gebruiken.

succes ermee!

isah
door isah - Jul 3, 2008 om 12:05
11 Antwoorden / 2 Vragen

Dag Eva

Ik gebruik zelf altijd SyNeo 5. Dit is een antitranspirant met een werking van gegarandeerd 5 dagen. De kosten zijn ongeveer € 19.95 en verkrijgbaar bij de betere drogist (DA bijvoorbeeld).

Bij erg warm weer kun je het ook om de 3 dagen gebruiken en op de andere dagen bv je gewone deodorant. De Syneo is nl geurloos.

Veel succes ermee

Gr. Isah

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 3, 2008 om 17:57
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Eva en Isah:

Zie voor syNeo:

syNeo: Kan het kwaad? Wat zit er in?
http://www.probeernu.nl/item.php?syneo5&aanbiedingen

Aluminium chloride risks:
http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/007259.htm

Aluminium chlorohydrate:
http://hpd.nlm.nih.gov/faq.htm#7

H.

pe
door petra2110 - Jul 11, 2009 om 09:13
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Eva10,

Ik zit je stukje te lezen en ook alle antwoorden en ik moet even reageren. Ik heb hetzelfde probleem gehad, je schaamt je dood en het ziet er voor een ander vies uit, al was je je nog 10x per dag.

Het is een zeer late reactie, maar misschien heb je er wat aan.

Ikzelf heb een tijdje ook van alles geprobeert, van goedkope tot hele dure middeltjes. Toen kreeg ik van een hele oude oma (97 jaar) een tip. Was je oksels met alleen water, dep ze droog en dep daarna met een watje met kampferspiritus. En doe dit alleen in de ochtend en avond.

in het begin prikte het best wel, want ik scheer mn oksels altijd, maar dat is alleen de eerste 2 weken en een dag nadat  je je geschoren hebt. Ik heb er zoveel baat bij. Kan weer alles aan zonder na te denken, heb meer zelfvertrouwen en voel mezelf schoner (ofschoon ik me nu minder was dan vroeger, hahahaha).

Het duurt ongeveer een week of 2 voordat het goed gaat werken, maar na 3 dagen merk je al resultaat.

Wat kost kampferspiritus?? 1,50 bij de etos en ik doe al ruim 6 maanden met het flesje en is nog maar half leeg.

Heel veel succes!!!!

johanpc
door johanpc - Jul 11, 2009 om 09:55
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo petra deze vraag is van mei 2008 en de vragen steller heeft nooit meer gereqageerd dus zal het probleem nu een jaar later dus wel opgelost zijn.

ps bij elke vraag staat rechts boven de datum, en oude vragen beantwoorden is meestal zinloos.

edwardus
door edwardus - Jul 11, 2009 om 12:15
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Lijkt me juist een goede bijdrage, vooral omdat het effectief en ook nog eens voordelig blijkt te zijn. Petra begint zelf al met opmerken dat het een oudere vraag is en eva10 heeft wel degelijk meermaals gereageerd, ik snap dus niet helemaal waar deze reactie vandaan komt.