cs
door cscheepers May 14, 2006 om 18:24
Vrije tijd & tuin

Aansprakelijkheid

Ik ben een tijdje geleden naar een popconcert geweest.De plaats was rotterdam namelijk ahoy. Na ongeveer een dik uur naar het concert geluisterd te hebben stond er ineens een hoop bewaking om me heen en werd gesommeerd om mee naar buiten te gaan. Geheel verbaasd vroeg ik waarom ik mee naar buiten moest maar ze wilden geen uitleg geven. Ik werd achter bij mijn broeksriem gepakt en door drie man naar buiten gebracht. Ongeveer 4 meter van de uitgang verwijderd werd mij verteld dat ik mijn geslachtsdeel zou hebben laten zien.Ik moest van de bewaking het pand onmiddelijk verlaten , en aangezien ik onschuldig ben verzet ik me daartegen.Vervolgens volgde er een kleine schermutseling waarbij mijn bril werd beschadigd.Ik heb daarop via een aangetekende brief ahoy aansprakelijk gesteld en ze verwijzen ons door naar de bewakings-bedrijf.Die hebben wij vervolgends ook een aangetekende brief gestuurd en kregen daarop antwoord dat hun beveiligings mensen mijn geslachtsdeel zouden hebben gezien.Vervolgens hebben wij een brief teruggestuurd dat dit onmogelijk is en hebben hun daarop aansprakelijk gesteld voor de schade die ik daardoor heb geleden.(bril plus twee toegangskaartjes)Ze hebben tot op heden niet meer gereageerd ondanks twee aangetekende brieven daarna,waarin wij een termijn hebben gesteld om te reageren.Vrienden van mij die achter bleven op het concert en ook andere getuigen die rond mij stonden zijn en willen als getuigen optreden.Wat is nu het volgende wat ik moet doen , omdat het beveiligings-bedrijf geheel niet meer reageerd.

met vriendelijke groet c.s.

326 6 Rapporteer

johandv
door johandv - May 15, 2006 om 06:41
94 Antwoorden / 4 Vragen

ze zullen toch niet zo maar iemand eruit gooien en beschuldigen? wat is er werkelijk gebeurd en waarom bent u zich gaan verzetten met een kapotte bril als gevolg?  was er mogelijk alcohol en mogelijk drugs in het spel?

cs
door cscheepers - May 15, 2006 om 06:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

nee er was totaal geen drugs in het spel, en alcohol , ik had twee glazen bier op.Het was gewoon een gezellige avond.Er is waarschijnlijk een vergissing gemaakt door mij aan te zien voor iemand anders.Als ik schuldig zou zijn dan had ik geen aangetekende brieven verstuurd en zou ik het hebben laten zitten.Maar iedereen maakt fouten ook de beveiligings-mensen maar dan moet je ook de conceqentie aanvaarden en de schade vergoeden.Ik ben een man van 48 jaar en gebruik GEEN drugs en soms een biertje met uitgaan.Het gaat er mij om dat ze totaal niet reageren op mijn aangetekende brieven en dat is op zijn zachts gezegt een beetje raar.Ik wil weten wat ik nu nog kan doen om mij schadeloos te stellen.

user123
door user123 - May 15, 2006 om 08:15
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Lullig voor je ;-)

Maar het lijkt mij ook erg vreemd wanneer bewaking er "zomaar" iemand uitgooit. Overigens heeft u voor die bril geen "poot" om op te staan: u bent degene die zich heeft verzet. Had u dat niet gedaan, dan was er ook niets gebeurt met uw bril.

Overigens : fijne vrienden wanneer ze u buiten het hek laten smijten en zelf vervolgens het concert blijven bijwonen.

tonnieboy
door tonnieboy - May 15, 2006 om 09:01
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Als de bril bij de schermutseling gesneuveld is dan lijkt me dat Ahoy jegens u voor die schade aansprakelijk is, welke aansprakelijkheid kan worden verminderd door omstandigheden die u zelf te verwijten zijn zoals verzet tijdens de gedwongen uitzetting. Veelal zal men degene die door de beveiligingsmedewerkers wordt uitgezet niet in de gelegenheid willen stellen om in discussie te gaan, zodat een gesprek met de klerekasten onmogelijk is.
Vreemd is dat op het moment dat ze de verkeerde oppakken tussen het publiek verder geen mensen protesteren en de juiste persoon aanwijzen en zeer waarschijnlijk beschikt Ahoy over de videobanden / DVD van de beveiligingscamera's. Misschien vragen om die te mogen controleren of een gesprek bij Ahoy over de handelwijze van het door hun ingehuurde beveiligingsbedrijf. Ga niet in op een verwijzing naar dat bedrijf. Ahoy is aansprakelijk voor de door hen ingeschakelde hulppersonen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 15, 2006 om 09:40
16883 Antwoorden / 202 Vragen

csscheepers: Allereeerst, als u het beste antwoord aanklikt, let dan svp op of het wel een antwoord is in plaats van: het zal wel aan u zelf liggen. De site wordt overigens in deze binnekort aangepast.

Met een antwoord als ahet zal wel aan u zelf liggen schiet u uiteraard niets op en diegenen die zulks stellen hebben niet goed door wat het doel is van deze site. U heeft een vraag en verwacht een serieus antwoord zoals van tboy.

Aanvullend op tonnieboy: wat is er op tegen om hiervan aangifte te doen wegens laster/smaad. Ga voor een eventueel kort advies bij een advocaat langs die een eerste korte gesprek gratis doet. Mogelijk ziet die nog andere kansen. Met betrtekking toit het doen van aangifte staat u redelijk sterk nu u getuigen heeft.

Eventueel voorafgaande aan de aangifte: een aangetrekend schrijven met bericht van ontvangstbevestiging waarmee u hen aansprakelijk stelt wegens smaad/laster en u verzoekt thans dringend, zonodig sommeert u de gevraagde kostenvergoeding op uw bankrekening te verwachten binnen 10 dagen. Indien daaraan geen gehoor wordt gegeven behoudt u zich alle wettelijke middelen voor die u ter beschikking staan (dat laatste in de brief stellen).

Succes en houd opns svp op de hoogte.

holstein
door holstein - May 17, 2006 om 08:27
922 Antwoorden / 16 Vragen

U zou aangifte kunnen doen en laat ze dan maar met die bewakingsbeelden op de proppen komen, want als u zeker van u zaak bent dat u het niet was dan hebt u volgens mij wel een zaak.