ha
door hahannie Feb 27, 2006 om 15:49
Vrije tijd & tuin

Abonnement Leesmap

Wij hebben al zo'n drie jaar een abonnement op  de leesmap van de "leeskring" . Wij wilden deze vorig jaar opzeggen en moesten dat doen  vier weken voor het verstrijken van een kalenderkwartaal. Dus hebben wij dat gedaan in November 2005. Wij dachten er in januari 2006 vanaf te zijn en hebben er ook een bevestiging van gekregen. Maar nu is "de leeskring" overgegaan naar leesland met ingang van Januari 2006. Wij hebben nogmaals gemeld dat we geen leesmap meer wilden ontvangen maar zij zeggen dat er bij hun niets bekend is van een opzegging van onze kant. Nu hebben wij ook nog de pech dat wij die bevestiging kwijt zijn geraakt. En zij zeggen dat wij nog tot september 2006 verplicht zijn om die leesmap te betalen. Nu is mijn vraag: Zijn wij dit inderdaad verplicht of kunnen we er eerder vanaf???

378 1 Rapporteer

am
door ampie - Mar 3, 2006 om 01:22
27 Antwoorden / 1 Vragen

Jammer dat u die bevestiging niet bewaard heeft, want nu heeft u geen bewijs meer van uw opzegging. Er was misschien ook nog een andere mogelijkheid om per direct onder het abonnement uit te komen. U schrijft dat u geen leesmap van de leeskring meer krijgt, maar van leesland. Als de map van leesland andere bladen bevat of een andere prijs heeft dan die van de leeskring, dan had u om die reden per direct onder het abonnement uit gekund. U had met zo'n wijziging n.l. geen genoegen hoeven te nemen. Helaas heeft u ook hier niets meer aan want dan had u in januari al aan leesland moeten laten weten dat u hier geen genoegen mee nam.

M.i. kunt u leesland nog wel houden aan de overeengekomen opzeggingsvoorwaarde zoals die gold bij het aangaan van het abonnement bij de leeskring. U hoeft dus niet akkoord te gaan met de opzeggingsvoorwaarde die leesland hanteert, want daar heeft u immers niet voor getekend. U zou dus het abonnement gewoon op moeten kunnen zeggen vier weken voor het eerstvolgende kalenderkwartaal. Tenzij u van leesland al de kans heeft gehad om binnen een bepaalde termijn na de overname door leesland uw abonnement op te zeggen op grond van gewijzigde voorwaarden. In dat geval heeft u uw kans voorbij laten gaan.