he
door helgakant Feb 21, 2006 om 16:55
Vrije tijd & tuin

Boeking annuleren?

Op een site wilde wij een reisboeken. Na alles ingevuld te hebben werd ons gemeld dat de boeking plaats zou vinden wanneer er 35% aanbetaald zou worden. Na overleg besloten we toch niet te gaan en hebben wij dit gemeld. Tot onze verbazing was de reis al geboekt, maar wij hadden nog niets aanbetaald. Kunnen wij hier onderuitkomen of moeten het totale bedrag betalen, want zij dreigen al met een incassobureau. Naar mijn mening gaat de overeenkomst pas in op het moment dat wij een aanbetaling zouden hebben gedaan!!!

567 3 Rapporteer

rooijm
door rooijm - Feb 21, 2006 om 17:14
62 Antwoorden / 6 Vragen

Helaas, een overeenkomst gaat in als u ondertekend heeft, of op internet op de knop boeken heeft gedrukt.
Waarschijnlijk zal de reisorganisatie de reis definitief inkopen na uw aanbetaling, dit om hun liquiditeit op peil te houden.
Maar u bent een overeenkomst aangegaan en dus verplicht deze te voldoen.

Dus gewoon betalen en lekker op vakantie!
Maaike

he
door helgakant - Feb 21, 2006 om 17:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

daarnaast hebben zij een fout in hun voorwaarde gemaakt: in deze voorwaarde staat als uw vertrekdatum meer dan 6 weken na uw boekingsdatum is, kunt u kiezen voor een aanbetaling van 35%.  onze boeking is 2 weken van te vorengepleegd

rooijm
door rooijm - Feb 22, 2006 om 08:57
62 Antwoorden / 6 Vragen

Mijn ervaring is dat je als je vroeg boekt (meer dan 6 weken voor de vertrekdatum), je een aanbetaling doet aan de reisorganisatie en zo'n 6 weken voor vertrek de rest van de reis voldoedt.
Wanneer je binnen 6 weken voor vertrek boekt, dan betaal je de gehele reissom ineens.

U heeft twee weken voor vertrekdatum geboekt, dus zou u waarschijnlijk de gehele reissom moeten voldoen. Op de site staat een aanbetaling van 35%. Dit kan inderdaad een fout zijn, dat ze op de site geen rekening houden met de termijn tot vertrekdatum ofzo.

Maar dat neemt nogsteeds niet weg dat jullie op de knop 'boeken' hebben geklikt. En daarmee ben je een overeenkomst aangegaan.
En voor een overeenkomst geldt (kijk maar op zo'n duizend andere vragen op deze site): KOOP = KOOP!