Ca
door Carolina2018 Nov 18, 2018 om 22:03
Vrije tijd & tuin

Broederliefde

In juni 2018 gaf Broederliefde een concert in het Kasteel in Rotterdam. Deze is afgelast. Wij hebben de kaarten gekocht via Ticketmaster en MIM productions was de organisator. Nu hebben wij het geld niet retour gekregen en zegt Ticketmaster dat we bij MIM moeten zijn en MIM zegt dat Ticketmaster het geld heeft. Hoe kunnen wij ons geld terug krijgen?

3914 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Ca
door Carolina2018 - Nov 18, 2018 om 22:04
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

We worden door beide partijen van kastje naar de muur gestuurd

marita5
door marita5 - Nov 18, 2018 om 22:37
11553 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Carolina2018 , 

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel . 

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/concert-gaat-niet-door-bij-wie-moet-je-aankloppen/ 
 

Voorbeeldbrief geld terug bij afgelast concert

 

[Aan – naam verkoper -]

[Adres]

[Postcode en plaats]

 

Aantekenen

 

Betreft: Geld terug vanwege afgelast concert

 

[Woonplaats. Datum]

 

Geachte heer, mevrouw,

 

Op d.d. (datum) heb ik bij u (aantal) kaarten gekocht voor het concert van (naam artiest) dat gehouden zou worden op (datum) in (locatie). Voor de kaarten heb ik totaal € (bedrag) betaald.

 

Onlangs heb ik vernomen dat het concert is afgelast. Helaas moet ik daarmee vaststellen dat u de met mij gesloten overeenkomst niet kunt nakomen. Omdat dat nu al vaststaat, roep ik hierbij de ontbinding van de overeenkomst in.

 

[Indien van toepassing]

Voor de goede orde merk ik op dat ik verhinderd ben om het concert op (alternatieve datum) bij te wonen.

 

Ik verzoek u de kosten van mijn kaarten te vergoeden door binnen 3 weken na dagtekening van deze brief de door mij betaalde prijs over te maken op bankrekeningnummer (nummer invullen) t.n.v. (naam) te (woonplaats).

 

Als bijlage treft u een kopie van mijn ticket(s) en van mijn betalingsbewijs aan.

 

Deze brief ontvangt u zowel per aangetekende post als per gewone post.

 

Met vriendelijke groet,

 

[Je naam en handtekening]

 

 

[Adres]

[Postcode en woonplaats]

[Evt. e-mailadres]

[Evt. telefoonnummer]

 

Bijlagen: Kopie ticket(s) en betalingsbewijs.

diumenge
door diumenge - Nov 18, 2018 om 22:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen
2

Volgens dit nieuwsbericht (klik) uit juli dit jaar ben je je geld kwijt. Als MIM productions inmiddels daadwerkelijk failliet is, dan kan Ticketmaster ook weinig doen.

Pi
door PimJoris Nov 26, 2018 om 23:35
78 Antwoorden / Vragen

Als MIM failliet is, kunt u Ticketmaster vragen namens u een vordering in te dienen bij de curator. Meestal moet dit binnen een paar weken na de faillietverklaring. Dus waarschijnlijk bent u al te laat. Overigens maakt u bij zo'n vordering weinig kans een cent te zien: u staat met alle andere concertbezoekers helemaal achteraan in de rij van schuldeisers. En kenmerkend voor failliet zijn, is dat er niet genoeg geld is om alle schulden te betalen. Ik zou nog maar een keertje flink slikken en dan aan leukere dingen gaan denken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 19, 2018 om 11:02
16888 Antwoorden / 202 Vragen
0

Naar mijn mening bent u uw geld kwijt maar u kunt natuurlijk altijd gebruik maken van het briefvoorbeeld dat @MARITA5 geeft. Met aanpasing omdat het niet meer geheel recent was.

Strikt gesproken is naar mijn mening Ticketmaster de door u aan te spreken partij omdat u met hen zaken heeft gedaan. Als Ticketmaster geld van MIM tegoed heeft is dat hun probleem en zijn zijn bij een failisswement schuldeiser. Als dat voor hen negatief uitvalt is en blijft dat een probleem van Ticketmaster omdat die wettelijk niet voldoen aan het naleven van een overeenkomst. Zie : http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html  schade bij niet nakomen.

Begin dus wel met een brief als genoemd, aangetekend verzenden en stel daar ook in dat u de kosten van de brief ook vordert.

Maar als men blijft weigeren zal de enige resterende maniet het procederen zijn en dat zal waarschijnlijk ook u meer kosten dan de waarde van de tickets. Helaas.

mo
door mof - Nov 19, 2018 om 13:50
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ticketmasterheeft u de kasrtjes toch verkocht?

dan zullen zij achter uw geld aan moeten bij mim!

Ca
door Carolina2018 - Nov 19, 2018 om 17:51
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

MIM is niet failliet. MIM geeft aan dat Ticketmaster het geld niet geeft gestort naar MIM en MIM productions geeft Aan dat ticketmaster het geld heeft. Ik heb mail bewijs genoeg. Ze beloofde mijn geld maar kreeg het niet. Elke keer gaven ze een smoes door. Zoveel betalingen gedaan dat u er niet doorheen gekomen bent. Ja dag nu nog steeds niks en krijg ook geen antwoord meer.

Ik ben bang dat ik gewoon mijn geld kwijt ben maar is niet eerlijk dat Ticketmaster en MIM productions zo doen tegenover de kant.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

het rooie draakje
het rooie draakje - Jun 14, 2024 om 14:52
Geldzaken & recht

Aflossing lening bij Vesting Finance van NN

Onlangs hebben wij een aflosnota bij Vesting Finance opgevraagd om onze lening ( die ze ovegekocht hebben van Nationale Nederlanden ) vervroegd te kunnen aflossen.
Deze is netjes opgestuurd en door ons betaald. We hebben hier verder geen bewijs van gekregen.
Na gebeld te hebben was hun antwoord : Kijk maar op BKR... ( en daar staat hij een maand na inlossen nog steeds op "lopend")
... Lees meer

Sk
Skyrider - Jun 10, 2024 om 17:20
Auto & vervoer

Auto verzekeren bij FBTO.

Ik wil mijn nieuwe elektrische auto verzekeren bij FBTO. Krijg ik het volgende antwoord van FBTO terug. 

Op basis van je leeftijd en het vermogen van je auto kunnen we de auto niet verzekeren. 

Lees meer

mathijs_b
mathijs_b - Jun 14, 2024 om 14:47
Geldzaken & recht
Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.

Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.

Vlak voor afgesproken bezorgmoment verandert postNL van bezorgtijd 14:10-16:10 naar 'zelf afhalen' bij afhaalpunt. Bij het afhaalpunt vertelden ze dat dit héél veel gebeurt. PostNL doet er niets aan.   Mogelijk is het luceratief voor de bezorger die alles op afhaalpunt dumpt en zo dubbel zoveel pakjes kan "afhandelen".   De verzender kan er niets aan doen en voor post NL wil er n.m.m. nie ... Lees meer