ellenellen
door ellenellen Aug 31, 2006 om 18:43
Vrije tijd & tuin

C-quad 3.2

Mijn zoon van 12 wil erg graag een c-quad 3.2 kopen. Nu hoor ik verschillende geluiden. De een zegt dat hij hier prima mee uit de weg zal kunnen en dat door de verstelbare lijnen de trekkracht geregeld kan worden. Iemand anders raadt het af, en zegt dat het gevaarlijk is. Wat is wijsheid? Graag advies

Bedankt alvast, Ellen

1553 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 31, 2006 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Lees eens wat op vliegerforums, dan krijg je misschien een beter beeld.

Las dat de 3.2 met hardere wind wel moeilijker te houden is,

dus als je zoon niet zoveel weegt, dan vliegt ie er zo mee weg wellicht ;-).

Ga mee als hij er een gekocht heeft en gaat vliegeren en beoordeel dan wat je er van denkt, (staan er hoop 2e hands te koop - goedkope om te kijken of het wat is ?! misschien idee )

Succes,

ve
door verwijderd - Aug 31, 2006 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt de foto van Uw hondje beter vervangen door Uw zoon, want ik dan niet zien of het net zo als mijn zoon van 10 een mager dun,,,,, of zijn vriend die.... bijde 10 en 28 om 73 KG en dat is dus op school de Dikke en de Dunne!

Bij 12 jaar kan het verschil hetzelfde zijn, maar ik vind dat bij plotselinge rukwinden het wel eens  fout kan gaan, maar het  is wel stoer, zon grote vlieger, maar hou krijg je het in de lucht?

Ook als je al moe bent en eindelijk, dan speel je niet meer met  plezier en zonder ouders moet het ook kunnen..

ve
door verwijderd - Sep 25, 2006 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste ellen,

Dit is idd een vraag die erg moeilijk te stellen is op een forum als deze.

Ik zal je proberen als redelijk fervent powerkiter je te helpen,MAAR ik raad je absoluut aan om naar een speciaalzaak in je buurt te gaan(enja die zijn er).

Ik ben zelf volwassen en weeg een kilo of 70 en heb lichamenlijk redelijk zwaar werk,ik heb met een kleine windkracht 4  best al een hoop kracht nodig om dit in toom te houden.

je moet er vanuitgaan dat je ongeveer 3keer je gewicht nodig hebt in trekkracht om de lucht in te gaanen echt groote sprongen te maken.en de 3.2 waar jij het over hebt ontwikkelt ongeveer zo'n 300kilo trek/lift kracht.dit is niet aleen om je voor te laten slepen maar ook om echt de lucht in te gaan.

De c-quad serie is een redelijke heftige zware powerkite die zich na een goede afstelling wel goed laat besturen,maar je kan niet je lijnen zo afstellen dat ie minder trekkracht krijgt.

als je zoontje nog geen ervaring heeft met vliegeren ,dan lijkt mij dit absoluut geen aanrader.

begin eerst een met een leuk 2 lijns matrasje, van een bescheiden afmeting ,en is mischien qua prijs ook echt veel leuker!!!!!

ik heb zelf ook nog een maatje groter een 4.2 en daar ben ik mee op het strand regelmatig te vinden (ook met de 3.2) en op een lekker dagje met windkracht 5 met hier en daar een uitlopertje had ik een vriend van mij om mijn nek hangen (gewicht van hem zo'n 100kg, en ik 70kg) en met de start van de kite hebben we samen een sprong gemaakt van ongeveer 12 meter ver en een meter on 1 1/2 hoo met onze voeten.dit ff ter verduidelijking van de trekkracht.

denk ook hierbij nog even aan je verzekering!! dit word standaard NIET gedekt en valt onder de xtreme sports.

ik hoop dat je iets wijzer hiervan bent geworden,maar ga AUB naar een goeie shop,daar kunnen ze je goed adviseren enja het blijft een dure hobby.

gr milko