Cashback actie Stihl
Beste forumgebruikers,
Mijn vriendin en ik wilden een kantenmaaier kopen van het merk Stihl en we belden op naar een vestiging van een grote dealer met meerdere vestigingen in het Zuiden van Nederland. De vriendelijke medewerker aan de telefoon verwees ons naar de webshop, omdat dit makkelijker zou zijn vanwege de thuislevering met de post. Bovendien zagen wij toen we op hun webshop zaten, dat men verkocht aan scherpe prijzen. Wij waren in de veronderstelling dat we met deze aanschaf mee konden doen aan de Stihl cashback actie die gold voor de gehele BeNeLux.
Het product voldeed aan de voorwaarden want deze bestond uit 1 apparaat, 2 accu's en een lader van de juiste types.
In de veronderstelling dat deze keten van Stihl-dealers meedeed hebben wij deze producten bij hun online gekocht.
Nu krijgen wij bericht van de fabrikant of importeur:
- Er is geen (geldig) aankoopbewijs aangeleverd. (Een geldig aankoopbewijs is een factuur en/of een kassabon)
- Het actieproduct is niet aangekocht in een deelnemende winkel.
Wat er mis is met de factuur die we instuurden weet ik niet, daarover ga ik morgen bellen.
In de actievoorwaarden staat m.b.t. de deelnemende winkels hetvolgende:
De actie is geldig bij zowel online als offline aankopen en uitsluitend bij aankopen in België, Nederland en Luxemburg.
Ze beschrijven niet, dat er deelnemende en niet deelnemende winkels zijn, en de fysieke winkels van onze leverancier blijken wel mee te doen en de webshop niet. Dit maakt het wel zuur.
We balen nu enorm dat we deze 2e accu nu niet cadeau krijgen, want in deze dure tijden van hyperinflatie kan iedereen wel wat korting gebruiken, toch?
Wat valt er nu te doen? Heeft er iemand tips?
Met vriendelijke groet,
Eddie W.
Het enige dat ik u kan adviseren is toch weer contact op te nemen met de fysieke winkel vaneaar 'de vriendelijke mederwerker'u verwees naar een webwinkel. Die verwijzing was kennelijk onjuist. En reivcht u dan tot de bedrijfsleider van die winkel. Het probeem is mogelijk dat u, gelet op ue opmerkinhg m.b.t. scherpe prijxen'niet nader onderzoek heeft gedaan naar die webshop c.q. de betrouwbaarheid en of die webshopbdan ook deelnemer was. En mogelijk heeft u het artikel als bedoeld ook inderdaad tegen een scherope prijs gekregen.
(Terzijde: hyperinflatie?? Zie m.b.t. de betrekenis toch ook even dit: https://nl.wikipedia.org/wiki/Hyperinflatie .... Betekenis is feotelijk, ons geld is bijna niets meer waard.)
Even een puntje, er werd niet verwezen naar een webwinkel maar hun webwinkel.
Inderdaad, het was laat dus las ik daar overheen. De servicemedwerker had dus moeten aangeven dat deze winkel dus niet meedeed aan de aktie van Still en herhaald, contact opnemen met de de bedrijfsleider en vragen hoe dat zit.
Het actievoerende bedrijf geeft meestal regels bij wie het artikel gekocht moet worden. Dus een aantal gelesecteerde bedrijven bij wie u WEL de accu krijgt daar heeft u (door toedoen van die aardige mevrouw ) nu geen recht op, simpel omdat ze NIET op de lijst staan.
Of die aardige mevrouw of haar bedrijf het een en ander toch vergoed vraag ik mij zeer af, U heeft zero bewijs. Daarnaast heeft u zelf ook niet gekeken/gevraagd bij die voordelige webshop ook deze actie bij hen van kracht was.
Wat er mis is met de factuur doet er niet toe, want je hebt toch geen recht op een cashback.
Op de site van Stihl staat duidelijk aangegeven 'Deze actie loopt van 1 september tot en met 31 december! Ga langs bij een STIHL dealer en geniet nu van onze actie!' Oftewel de cashback is alleen geldig bij aankopen in een fysieke winkel.
https://www.stihl.nl/nl/cashback
Helaas, niets aan te doen dus, voorwaarden zijn voorwaarden.
Ach, de webshop was toch al goedkoper, dus dat verzacht de pijn enigzins.
Wat jammer dat u bij het telefonisch bespreken van de aankoop dan niet heeft aangegeven van die cashback gebruik te willen maken, want met die kennis had de leverancier u correct kunnen en moeten adviseren. Wat gaf de leverancier zelf aan toen u hem met het probleem confronteerde?
Op de site van Stihl vindt u een overzicht welke winkels en webshop deelnemen aan de actie. Hier staan ook alle typen van het product vermeld. Stuur een kopie van de aankoopbon mee. Stuur een originele barcode uit de doos mee.
Stuur dit op voor de eind datum. De actie kan eventueel verlengd worden. In dit geval krijgt u hierover bericht.
Een Stihl dealer is niet zomaar elke verkoper. De acties van Opel zijn ook alleen bij een Opel dealer te krijgen en niet bij een universele garage.
De prijs was een stuk goedkoper, daarmee blijkt al dat de verkoper geen dealer is. Heeft u gekeken of de verkoper überhaupt in de lijst stond van Stihl? Als de verkoper geen officiële Stihl dealer is, dan voldoet u dus niet aan de voorwaarde.
Beste forumgebruikers,
Na contact met de organisatie van de cashbackactie, heeft men alsnog de 2e accu als cashback terugbetaald!
Mijn vriendin en ik zijn er erg blij mee.
Allen bedankt voor het antwoorden.
Fijn weekend allen!
Eddie
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag mijn tandarts mij weigeren als ik mijn tanden bij een specialist behandel
Beste Kassa,
Ik heb een vraag over de rechten van een patiënt bij het kiezen van tandheelkundige zorg.
Ik sta momenteel ingeschreven bij mijn huidige tandarts en heb een plakbrug bij mij voortanden die vervangen moet worden en een gehele restauratie van mijn kiezen.
Voor mijn inschrijving bij deze tandarts had ik al aangegeven dat ik ook gesprekken had lopen bij een
...
Lees meer
Wielerflits zoekt telefoonnummers van anonieme gebruikers op
De afgelopen dagen heeft de hoofdredacteur van Wielerflits anonieme forumleden gebeld. Dit met betrekking tot reacties onder een nieuwsbericht waarbij de website bekritiseerd werd op slechte journalistiek. De hoofdredacteur licht zijn werkwijze zelf netjes toe:
"(Gebruikers)naam intikken in de zoekmachine. Paar slimme zoektermen en je vindt vaak een adres of 06."
Zie hier bijvoorbeeld
...
Lees meer
Meer mensen problemen met huismerk PrintAbout?
7 jaar lang print ik dagelijks met 2 grootformaat Canon printers met de originele Canon cartridges.
In al deze jaren slecht 1 printkop moeten vervangen.
Na een aankoop bij PrintAbout werd ik net als velen telefonisch benaderd of ik het huismerk niet wou proberen.
Ze beloven zelfde kwaliteit en levenslange garantie en dan voor minder geld.
Te mooi om waar te zijn? Ja inderdaad!
...
Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer