discovery
door discovery Apr 14, 2015 om 19:41
Vrije tijd & tuin

E-Bike Aldi

Hallo, heeft iemand ervaring met de E-Bike van de Aldi wat betreft deugdelijkheid, actieradius, of de waarde van de gegevens die er bij staan voldoende zijn en hoe hij wordt geleverd?

http://www.aldi.nl/aldi_e_bike_48_5_16061_25914.html?et_cid=1&et_lid=1

Vriendelijke groet,
Discovery

30785 39 Rapporteer

discovery
door discovery - Apr 14, 2015 om 19:42
91 Antwoorden / 23 Vragen

Sorry, ik weet niet hoe ik de link direct werkend kan maken. Wordt kopiëren en plakken vrees ik.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 14, 2015 om 20:16
7840 Antwoorden / 95 Vragen

KLIK HIER

=discovery schreef op dinsdag 14 apr 2015, 19:42: Sorry, ik weet niet hoe ik de link direct werkend kan maken. Wordt kopiëren en plakken vrees ik.

edrick3
door edrick3 - Apr 14, 2015 om 20:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo discovery,

Voor die prijs heb je nog geeneens een goede gewone fiets.
Is een koopje voor een fiets met middenmotor.
En 3 jaar garantie.
Bij Stella fietsen is de aanbieding voor € 999.
Geen ervaring met e-bike bij Aldi, wel met gewone fiets. Geen slechte ervaring.

Fiets ze.

tenormin
door tenormin - Apr 14, 2015 om 21:14
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@edrick3, 10 jaar garantie. Verder weet ik er nog niets van/over: alleen dat vanavond mijn vriendin hem, na heel lang nadenken, want het is echt heel voordelig, toch is gaan kopen en nu aan het fietsen is. Gewone fiets helpt haar niet meer (long weggehaald en ouder wordend) dus ik hoop vanavond een enthousiast verhaal te krijgen.

tenormin
door tenormin - Apr 14, 2015 om 21:16
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry edrick3, 10 jaar garantie op frame, is wel wat anders. ;-)

pi
door pieterwolters - Apr 14, 2015 om 21:21
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Met een grote boog omheen lopen. Een eenvoudige fiets kan je daar nog wel kopen als je een beetje handig bent zodat je de onderdelen na een jaar kunt vervangen. Maar e-bikes is een ander verhaal. Als er wat kapot gaat is het over en uit. De kans dat een reguliere fietsenwinkel dit kan (of wil) repareren is minimaal, en Aldi heeft geen fietsenmakers in dienst.

tenormin
door tenormin - Apr 14, 2015 om 21:33
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 14 apr 2015, 21:21]Met een grote boog omheen lopen. Een eenvoudige fiets kan je daar nog wel kopen als je een beetje handig bent zodat je de onderdelen na een jaar kunt vervangen. Maar e-bikes is een ander verhaal. Als er wat kapot gaat is het over en uit. De kans dat een reguliere fietsenwinkel dit kan (of wil) repareren is minimaal, en Aldi heeft geen fietsenmakers in dienst.

Natuurlijk zijn die fietsen 3 maal zo goedkoop als bij de fietsspecialist. Maar vriendin mocht 'um van de Aldi wel uitproberen (wat ik al verbazingwekkend vind). Maar ben het in principe natuurlijk met u eens, alleen, met een karige uitkering en slechte gezondheid kan ze (misschien) iets aan deze fiets hebben. Plus ze leeft niet onder een grot: mocht er iets kapot gaan staat er wel een leger hulpdiensten paraat. Maar verwacht iedere minuut wat te horen over dit "wonder op wielen".

tenormin
door tenormin - Apr 14, 2015 om 22:20
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ze heeft hem niet gekocht. De prijs was zo mooi om waar te zijn dat ze het niet aandurft.

discovery
door discovery - Apr 14, 2015 om 22:57
91 Antwoorden / 23 Vragen

Dank u Valerius-2 voor de directe link.

discovery
door discovery - Apr 14, 2015 om 23:04
91 Antwoorden / 23 Vragen

@ Tenormin, dat is dus wat ik ook eigenlijk denk. Is iets te mooi om waar te zijn dan afblijven. Maar soms zijn de dingen bij de Aldi best oké.
En even proef fietsen zegt niet veel, het gaat ook om de actieradius en hoe goed is de accu. Het gaat dus meer om de recensies van gebruikers die de fiets al een tijd gebruiken.

tenormin
door tenormin - Apr 14, 2015 om 23:36
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=discovery schreef op dinsdag 14 apr 2015, 23:04]@ Tenormin, dat is dus wat ik ook eigenlijk denk. Is iets te mooi om waar te zijn dan afblijven. Maar soms zijn de dingen bij de Aldi best oké.
En even proef fietsen zegt niet veel, het gaat ook om de actieradius en hoe goed is de accu. Het gaat dus meer om de recensies van gebruikers die de fiets al een tijd gebruiken.

Dat proef fietsen heeft meer van doen met haar longaandoening. Maar ze is afgehaakt, inderdaad, op actieradius en accu. Dus meer kan ik niet vertellen dan wat zij me schreef. Sorry dat ik dan überhaupt heb gereageerd (alleen: uw vraag kwam zo snel nadat ze me schreef over de Aldi aanbieding).

ph
door philip36 - Apr 14, 2015 om 23:51
2275 Antwoorden / 4 Vragen

In de folder staan geen specificaties van de belangrijke onderdelen.
Krachtige motor zegt niet zoveel, hoeveel watt?
Accu, hoeveel wh?
Als groot display, LEDverlichting met 30 lux, Selle zadel en trelock-slot de verdere sterke punten van de e-bike zijn, zou ik hem maar laten staan.
Op de foto is het niet zo duidelijk te zien maar het lijkt erop dat op het voorwiel en het achterwiel velgremmen zitten.
Maar ja, wat wil je, de prijs is ook eenderde van de bekende e-bike merken.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 15, 2015 om 00:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=discovery schreef op dinsdag 14 apr 2015, 22:57]Dank u Valerius-2 voor de directe link.

als u mijn antwoord .quote kan u precies zien hoe men dat doet

me
door mein33 - Apr 15, 2015 om 09:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

En waar kan de koper van deze fiets terecht bij defecten aan de fiets en/of zaken nog onder de (zgn.) garantie vallen, dat zou wel eens een reisje naar China kunnen worden.
Ook zal er moeten worden gezocht naar een reparateur die genegen is het onderhoud van de fiets te gaan verzorgen, of zou de filiaalmanager, de kassamedewerker of de vakkenvuller van de Aldi dit er even terloops bij doen, ik denk van niet.

edrick3
door edrick3 - Apr 15, 2015 om 10:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@discovery,

Kijk eens hier voor gebruikerservaringen.

edrick3
door edrick3 - Apr 15, 2015 om 10:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin,

.....: alleen dat vanavond mijn vriendin hem, na heel lang nadenken, want het is echt heel voordelig, toch is gaan kopen en nu aan het fietsen is. .....
Toch knap als de fiets pas vanaf de 15e (vandaag) te verkrijgen is. ;-)

tenormin
door tenormin - Apr 15, 2015 om 12:02
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 15 apr 2015, 10:11]@tenormin,

.....: alleen dat vanavond mijn vriendin hem, na heel lang nadenken, want het is echt heel voordelig, toch is gaan kopen en nu aan het fietsen is. .....
Toch knap als de fiets pas vanaf de 15e (vandaag) te verkrijgen is. ;-)

Jaja, dat kunt u wel schrijven: mijn "bijdrage" was gisteravond ook niet voor niets zo laat; hun Aldi ging met het 'stunten' van de fiets om 8 uur gisteravond van start. 'k Heb zelfs foto waar ze aan het proberen is, wat men een selfie noemt. ;-)

discovery
door discovery - Apr 15, 2015 om 20:00
91 Antwoorden / 23 Vragen

@ Tenormin,
Ik denk dat je mijn antwoord verkeerd begrepen hebt als je reageert met "sorry dat ik antwoord". Ik bedoelde alleen dat een proefrit alleen iets zegt over het gemak en het gevoel hoe hij fietst. Ik ben me verder van geen kwaad bewust.

@philip36
Er staat bij een 36V middenmotor en Samsung SDI accu. Dit zegt mij niets en hoopte dat anderen mij dat wel konden vertellen.

@Valerius-2
Ik heb op Quote geklikt maar zegt me nog steeds niets maar wel bedankt voor de melding.

@Mein33
Dat was ook één van mijn punten waarmede mijn beslissing nog meer naar niet kopen neigde.

@Edrick3
Er staan hele oude tussen die niet zo enthousiast zijn en de laatste van 2014 waren wel wat beter. Dank je wel voor de link.

Inmiddels besloten het niet te doen. Dank aan alle meedenkers

Even iets anders, ik krijg elke melding twee keer in mijn email. Heb ik iets fout gedaan?

tenormin
door tenormin - Apr 15, 2015 om 20:20
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=discovery schreef op woensdag 15 apr 2015, 20:00]
Even iets anders, ik krijg elke melding twee keer in mijn email. Heb ik iets fout gedaan?

Nee hoor, waarschijnlijk heeft de site weer "de hik", zijn we al aan gewend. ?

edrick3
door edrick3 - Apr 15, 2015 om 20:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@discovery,

.....Even iets anders, ik krijg elke melding twee keer in mijn email. Heb ik iets fout gedaan?.....
Nee, dat gebeurt in ieder geval als je zelf een reactie plaatst. (of de site is van slag).

Met vr.gr.

discovery
door discovery - Apr 15, 2015 om 21:56
91 Antwoorden / 23 Vragen

@Tenormin en Edrick3,

Dan denk ik dat het aan de site ligt. Dank jullie voor het melden.
Bij deze is voor mij alles duidelijk en is dit topic gesloten.

me
door mein33 - Apr 16, 2015 om 09:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=discovery schreef op woensdag 15 apr 2015, 20:00]

Inmiddels besloten het niet te doen. Dank aan alle meedenkers

Graag gedaan en het lijkt mij dat u een zeer verstandig besluit heeft genomen.

vr.gr. mein33

di
door dickvans - Apr 29, 2015 om 23:58
6 Antwoorden / 0 Vragen

De laatste ebike april 2015 gekocht bij Aldi. inmiddels 350 km gereden en de fiets is voor dat geld helemaal prima.
Alle vitale onderdelen zijn van een bekend merk, shimano nexus, samsung accu, axa verlichting, trelock slot enzovoorts.
Rijdt perfect, stabiele fiets, banden van continental, velgen ook prima.
De middenmotor hoor je nauwelijks. Schakelen gaat goed maar je moet wel even stoppen met trappen. Door de middenmotor blijft de ketting altijd op spanning. Dit is ook het geval bij 2 tot 3 x zo dure versies van Gazelle. (Geldt niet voor traploze versnelling bij bosch/yamaha
Ik denk dat gezien revieuws van aldi fietsen ,geluisterd is en dat deze e bike stukken beter is.
Geen rollerbrakes zoals bij de dure fietsen. de v brakes werken overigens goed.
Je moet wel zelf wat kunnen qua afstelling en klein onderhoud.
Ik kreeg info over service. Dat is wel een gedoe. Je moet bij een defect in garantieperiode mailen naar fiets service nederland . Daarna krijg je zoals ik hoorde van een daarbij aangesloten fietsenmaker al of niet toestemming om de fiets onder garantie te laten repareren. voorafgaand aan de. Reparatie moet bij Prophete een aanvraag worden gedaan voor de benodigde onderdelen die dan opgestuurd worden naar de aangesloten fietenmaker. In elke regio in ned zijn er genoeg. Samenvattend een goede E bike voor weinig geld!

door 1953 - Apr 30, 2015 om 00:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zou het zeker daar niet kopen, daar bij ALDI de wettelijke garantie van 2 jaar bij ALDI na 30 dagen eindigt en de klant met een kluitje het riet wordt ingestuurd naar de fabrikant/importeur.

gompy2
door gompy2 - Apr 30, 2015 om 08:00
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dickvans schreef op woensdag 29 apr 2015, 23:58]De laatste ebike april 2015 gekocht bij Aldi. inmiddels 350 km gereden en de fiets is voor dat geld helemaal prima.
Alle vitale onderdelen zijn van een bekend merk, shimano nexus, samsung accu, axa verlichting, trelock slot enzovoorts.
Dank voor je relaas.
In de advertentie stond 10 jaar garantie op het frame en 3 jaar garantie op, naar wat ik er uit begrijp, alle andere onderdelen van de fiets.
Staat dat ook zo expliciet beschreven in de papieren die je er bij gekregen hebt?

di
door dickvans - Apr 30, 2015 om 11:24
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gompy2 schreef op donderdag 30 apr 2015, 08:00][quote=dickvans schreef op woensdag 29 apr 2015, 23:58]De laatste ebike april 2015 gekocht bij Aldi. inmiddels 350 km gereden en de fiets is voor dat geld helemaal prima.
Alle vitale onderdelen zijn van een bekend merk, shimano nexus, samsung accu, axa verlichting, trelock slot enzovoorts.
Dank voor je relaas.
In de advertentie stond 10 jaar garantie op het frame en 3 jaar garantie op, naar wat ik er uit begrijp, alle andere onderdelen van de fiets.
Staat dat ook zo expliciet beschreven in de papieren die je er bij gekregen hebt?

di
door dickvans - Apr 30, 2015 om 11:31
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gompy2 schreef op donderdag 30 apr 2015, 08:00][quote=dickvans schreef op woensdag 29 apr 2015, 23:58]De laatste ebike april 2015 gekocht bij Aldi. inmiddels 350 km gereden en de fiets is voor dat geld helemaal prima.
Alle vitale onderdelen zijn van een bekend merk, shimano nexus, samsung accu, axa verlichting, trelock slot enzovoorts.
Dank voor je relaas.
In de advertentie stond 10 jaar garantie op het frame en 3 jaar garantie op, naar wat ik er uit begrijp, alle andere onderdelen van de fiets.
Staat dat ook zo expliciet beschreven in de papieren die je er bij gekregen hebt?
10 jaar op frame, 3 jaar op onderdelen, behalve normale slijtage en 1 jaar op accu
p.s. de actieradius van 80 km bereik je waarschijnlijk alleen bij weinig wind en geringe ondersteuning.
Met forse ondersteuning zeg maar 4 en af en toe 5 is het zo'n 40 km.
Ik heb nog wat navraag gedaan naar de kwaliteit van de middenmotor. Een online mountainbike verkoper vertelt dat hij het laatste half jaar 8 fietsen met deze motor heeft verkocht en nog geen klachten heeft gehad.Weliswaar is dit niet een erg onafhankelijke bron.

gompy2
door gompy2 - Apr 30, 2015 om 11:55
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@dickvans.

Bedankt voor je antwoord.

door 1953 - Apr 30, 2015 om 12:22
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=dickvans schreef op donderdag 30 apr 2015, 11:31][quote=gompy2 schreef op donderdag 30 apr 2015, 08:00][quote=dickvans schreef op woensdag 29 apr 2015, 23:58]De laatste ebike april 2015 gekocht bij Aldi. inmiddels 350 km gereden en de fiets is voor dat geld helemaal prima.
Alle vitale onderdelen zijn van een bekend merk, shimano nexus, samsung accu, axa verlichting, trelock slot enzovoorts.
Dank voor je relaas.
In de advertentie stond 10 jaar garantie op het frame en 3 jaar garantie op, naar wat ik er uit begrijp, alle andere onderdelen van de fiets.
Staat dat ook zo expliciet beschreven in de papieren die je er bij gekregen hebt?
10 jaar op frame, 3 jaar op onderdelen, behalve normale slijtage en 1 jaar op accu
p.s. de actieradius van 80 km bereik je waarschijnlijk alleen bij weinig wind en geringe ondersteuning.
Met forse ondersteuning zeg maar 4 en af en toe 5 is het zo'n 40 km.
Ik heb nog wat navraag gedaan naar de kwaliteit van de middenmotor. Een online mountainbike verkoper vertelt dat hij het laatste half jaar 8 fietsen met deze motor heeft verkocht en nog geen klachten heeft gehad.Weliswaar is dit niet een erg onafhankelijke bron.

Voor de garantie, zoals al eerder werd vermeld, moet u niet bij ALDI zijn, tot 30 kalenderdagen oké! Dan wijst ALDI naar chilichap voor de garantieaanspraak. Met uw fiets helemaal naar Juinen! Moet er niet aan denken.

di
door dickvans - Apr 30, 2015 om 12:54
6 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad niet bij de Aldi maar bij de fabrikant Prophete in Duisland.
Reparaties kunnen worden gedaan door fietsenmakers aangesloten bij Fiets Service Nederland.In elke (middel) grote plaats in Nederland zit er wel 1
Voor reparatie moet eerst Fiets Service Nederlandworden gemaild en vervolgens moeten zij toestemming geven. Benodigde onderdelen worden onder de garantie geleverd door Prophete.
Inderdaad wel een gedoe maar het kan.
Je kunt kijken op prophete.nl of prophete.de

hansje klein
door hansje klein - Apr 30, 2015 om 13:17
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Al eerder hebben medewerkers van de Consumentenbond een Aldi-e-fiets gebruikt voor thuis/werkverkeer en kwamen tot de conclusie dat je voor dat geld beter een goede gewone fiets kunt kopen......er 'rammelde' van alles!!

gompy2
door gompy2 - Apr 30, 2015 om 14:19
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op donderdag 30 apr 2015, 13:17]Al eerder hebben medewerkers van de Consumentenbond een Aldi-e-fiets gebruikt voor thuis/werkverkeer en kwamen tot de conclusie dat je voor dat geld beter een goede gewone fiets kunt kopen......er 'rammelde' van alles!!
Dat ging over een ander merk fiets, juni 2013.

Klik-> e-Cult e-bike (Aldi): eerste indruk

Dickvans kan beoordelen of er dingen overeenkomen met de huidige fiets en met hetgeen de conclusie van de Consumentenbond was en of de fiets ook onafgemonteerd geleverd is geworden.
Dus Dickvans, kom der maar in ;-)

di
door dickvans - Apr 30, 2015 om 18:04
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niets van de 2013 fiets.
De 2015 versie rammelt nergens, alleen de Axa koplamp,hiervoor een stukje tape in de sluitrand gezet.
Samsung SDI accu, dezelfde als bij de dure e bikes 36volt 10.4 a.
Afmonteren moet je dus zelf (laten) doen. Spatborden liepen aan tegen de band maar dat was een kwestie van afstellen.
Banden van Continental anti lek.Vrij breed
Verlichting is heel goed, met de shimano naafdynamo. Blijft branden als je stilstaat en gaat na een minuutje of wat uit als je de fiets weg zet.
De acculader fietszijde de draad is erg kort zodat je de lader het beste op de bagagedrager kan zetten.
Ik ga nog een verlengkabel maken (3 polige Microfoon stekkers)

gompy2
door gompy2 - Apr 30, 2015 om 19:50
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de verdere info dickvans.

door 1953 - Apr 30, 2015 om 20:22
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=dickvans schreef op donderdag 30 apr 2015, 12:54]Inderdaad niet bij de Aldi maar bij de fabrikant Prophete in Duisland.
Reparaties kunnen worden gedaan door fietsenmakers aangesloten bij Fiets Service Nederland.In elke (middel) grote plaats in Nederland zit er wel 1
Voor reparatie moet eerst Fiets Service Nederlandworden gemaild en vervolgens moeten zij toestemming geven. Benodigde onderdelen worden onder de garantie geleverd door Prophete.
Inderdaad wel een gedoe maar het kan.
Je kunt kijken op prophete.nl of prophete.de

U bedoelde Prophete in Duitsland natuurlijk.

Prophete Deutschland

Fietsservice Nederland

tenormin
door tenormin - Apr 30, 2015 om 20:49
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 30 apr 2015, 20:22]
U bedoelde Prophete in Duitsland natuurlijk.

prophete.de IS Duitsland (net als .nl Nederland is). ?

ji
door jilles - May 3, 2015 om 09:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=discovery schreef op dinsdag 14 apr 2015, 19:41]Hallo, heeft iemand ervaring met de E-Bike van de Aldi wat betreft deugdelijkheid, actieradius, of de waarde van de gegevens die er bij staan voldoende zijn en hoe hij wordt geleverd?

http://www.aldi.nl/aldi_e_bike_48_5_16061_25914.html?et_cid=1&et_lid=1

Vriendelijke groet,
Discovery

di
door dickvans - May 13, 2015 om 21:53
6 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels 550 km gereden onder verschillende omstandigheden. Rustig weer en bijna storm tegen.
Prima E bike rijdt goed en is stabiel. Er rammelt eigenlijk niets, behalve bij heel slecht wegdek maar dat heb je volgens mij bij elke fiets. De E Novation middenmotor geeft een lichte trilling bij zware belasting maar niet hinderlijk. De motor is een Bafang middenmotor, misschien niet helemaal zo goed als de peperdure Bosch maar beslist niet verkeerd. Ligfietsers die deze motor op 40-45 km hebben gebruikt (misbruikt)geven aan dat deze goed is maar dat deze na 5000 km kapot ging door overbelasting en te weinig koeling (motor zat ingebouwd in de ligfietscabine.
Bij normaal e bikegebruik tot 26km/u zal deze probleemloos zijn volgens de ligfietsexperts.
Al met al zeer tevreden voor een E bike met middenmotor die 2,5x zo goedkoop is bij b.v. Stella zeg 899 tegen 2300 euro. De actieradius is sowieso bij volledige belasting 40 km en loopt op afhankelijk van de trapondersteuning. . Je moet wel heel veel mazzel hebben als je de aangegeven 80km haalt. Dit geldt ook voor dure e bikes. De accu van Samsung is 36Volt 10.4 ampère. Niet de sterkste maar voldoende. We hebben 2 van deze fietsen zodat we indien alleen op pad dus een reserveaccu kunnen meenemen bij afstanden meer dan 40 km.
Een rustige tocht met een snelheid van rond de 19-20km/u geeft een actieradius van rond de 50-60 km afhankelijk van wind/klimmen/trappen.
Kleine details b.v geen rollerbrakes, geen verende zadelpen verraden de lagere prijs maar alle onderdelen zijn verder van bekende merken. Verlichting is helemaal top, met Nexus naafdynamo, Blijft ook branden als je even stil staat,
Als je zelf kan zorgen voor goed afstellen, rijklaar maken,af en toe de ketting kan spannen etc dan zit je goed.
Als je alle mogelijke service wilt hebben ga dan naar een dealer.

wi
door willemx5 - Aug 21, 2015 om 12:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Jonges, dit is wel wat laat..(fiets niet gekocht zie ik..), maar wil toch even iets positiefs zeggen over Aldi E-Bike van MIFA (grootste Duitse fietsenfabriek) Ik rij al drie jaar met heel veel plezier (inmiddels meer dan 4000km) met mijn Aldi Cult en pas kort geleden, door ernstige regenbuien, een kortsluiting in het systeem.. Mag niet gebeuren, maar fietsenmaker van de fabriek rijdt voor en repareerd ter plekke.. No problem, en totaal geschikt en vriendelijk.. Wou ik maar zeggen.. Willem