Ve
door Veronique1972 6 nov. 2018 om 19:42
Vrije tijd & tuin

Faillissement aanbieder voucher

De aanbieder travelbird is failliet, ik heb een trip geboekt voor Amsterdam Light festival. De voucher heb ik betaald aan Travelbird en de voucher direct verzilverd bij Amsterdam Boat Experience voor de tour Amsterdam Light festival. 
Nu wil Amsterdam Boat Experience extra geld van mij ontvangen voor de tour, omdat zij het geld niet hebben ontvangen van Travelbird.

Ik ben van mening dat ik geen extra geld hoef te betalen omdat het faillisement van Travelbird het risico van Amsterdam Boat Experience is.
Is dit wettelijk?

3462 8 Rapporteer
door diumenge - 6 nov. 2018 om 19:46
10545 Antwoorden / 13 Vragen
0

Het lijkt mij dat je gelijk hebt, maar of je dat ook krijgt...

door newmikey - 6 nov. 2018 om 19:48
645 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja, dit is "wettelijk" als u daarme bedoelt of dit juridisch gesproken correct is. U heeft geboekt mbv een voucher van TB. Nu deze laatste failliet is krijgt de aanbieder zijn geld niet en levert dus niets. De verzorger van de trip heeft géén relatie met u maar met TB. U kunt hoogstens achter in de rij aansluiten bij de curator van TB.

door panter22 - 6 nov. 2018 om 19:59
2983 Antwoorden / Vragen
2
door Cookies 6 nov. 2018 om 20:11
13337 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zie dat het faillissement pas over een jaar plaatsvindt. ;-))

door Cookies 6 nov. 2018 om 20:11
13337 Antwoorden / 36 Vragen

Dubbelpost.

door tenormin - 6 nov. 2018 om 20:19
14856 Antwoorden / 87 Vragen
0

@veronique,  lees de link van panter22 goed door. Hartstikke jammer voor je maar niets aan te doen.

door heremietkreeft - 6 nov. 2018 om 23:08
10033 Antwoorden / 160 Vragen
0

Dikkie pech maar doe een beroep op de AVNR waar Travelbird was aangesloten en alsdan garant staat zoals ik uiy diverse media kan afleiden.(garantiefonds reizen)
Klein foutje: ik bedoel dit : https://www.sgr.nl/ waarbij Travelbird was/is aangesloten.

door panter22 7 nov. 2018 om 08:55
2983 Antwoorden / Vragen

Welke aanbiedingen van TravelBird worden wel of niet gedekt door de SGR garantie?

Tickets (vb. voor een pretpark) en cadeaubonnen worden niet gedekt door de garantieregeling van de SGR. Reizen met enkel een hotel of pakketreizen zoals rondreizen en verre reizen worden wel vergoed door de SGR. Als u uw reis betaald hebt met een cadeaubon, dan krijgt u de volledige reissom terug. Bv. de reissom bedroeg € 300,-, u heeft met een cadeaubon van € 100,- betaald, dan krijgt u € 300,- terug.
https://help.travelbird.com/hc/nl/articles/360000545077-Veelgestelde-vragen-over-de-huidige-situatie

mo
door mof - 7 nov. 2018 om 16:21
1328 Antwoorden / 2 Vragen
1

U heeft de voucher verzilverd, dus een ticket gekregen, dan heeft u een geldig bewijs. Als de boot u niet wilt meenemen moeten zij u uw geld terug betalen. Zij hebben het voucher geaccepteerd, en moeten als schuldeiser bij de curstor van travel ird aankloppen

door heremietkreeft 7 nov. 2018 om 19:18
10033 Antwoorden / 160 Vragen

Dit lijkt mij oo zich juist maar als men weigert?

Il
door Ilse9 - 23 nov. 2018 om 16:07
1 Antwoorden / Vragen
0

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook nog een e-mail met bewijs dat Travelbird de transactie zou hebben voldaan, maar Amsterdam boat experience heeft niks ontvangen. Bij mij weigeren ze ook dat ik nog op mijn tickets mee kan. Is het bij jou inmiddels wel gelukt?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Gi
GiancarloDelft - 17 sep. 2019 om 14:30
Geldzaken & recht
Renovatie badkamer woningbouw

Renovatie badkamer woningbouw

Beste,

Afgelopen maandag 16 september is Vestia begonnen met het renoveren van onze badkamer. Een aantal wandtegels waren losgekomen en na dit aangegeven te hebben is er na controle geconstateerd dat er 3m2 tegels opnieuw  gezet moesten  worden. De planning hiervoor loopt van maandag 16 september t/m vrijdag 20 september. Tussen 8:00 en 15:00. Dit betekent dat er iemand aanwezig moet ... Lees meer

MH
MHDekker - 17 sep. 2019 om 14:16
Garantie & verzekeringen

Tele2: Nokia 7 Plus telefoon defect binnen garantie.

Mijn Nokia 7 Plus die ik bij mijn abonnement bij Tele2 kreeg, ging na 13 maanden kapot (2 jaar garantie). Ik moest 'm naar DrMobile sturen. 20-8-19 aangemeld voor reparatie. 4-9-2019 kreeg ik deze mail: "Je toestel Nokia 7 plus kan helaas niet worden gerepareerd. Dit betekent dat wij het toestel niet retour zullen versturen. De fabrikant is op zoek naar een passende oplossing voor jou. Zij zull ... Lees meer

Ka
Karel2019 - 17 sep. 2019 om 21:13
Computers & telefonie

Bel centrale contract

Ik heb per 1 Oktober een bedrijf je over genomen  ik heb hier ook een vaste lijn Bij die door geschakeld moeten worden naar mijn 06 nummer de oude eigenaar Heeft een contract bij bel centrale en betaald hier 77 euro per maand ik wilde dit op zeggen en naar goedkoopere maatschapij Wordt mij verteld contract loopt nog 1 juli  2023 uw bent verplicht dit over te nemen door bel centrale 
Nu is ... Lees meer