mizz_r
door mizz_r Dec 14, 2011 om 18:39
Vrije tijd & tuin

Fotoalbum maken

Hallo,

Ik heb een semester in Oslo gestudeerd en heb daar veel foto's gemaakt. Nu ben ik op zoek naar een goede site om een fotoalbum te maken. Ik wil hierbij het volgende:
Ik ben op zoek naar de beste kwaliteit foto's en beste kwaliteit album. Ik betaal liever iets meer als ik daarvoor een goede kwaliteit krijg. Ook maakt levertijd niet veel uit. Ik heb geen haast om het te ontvangen.

Ik heb ook erg veel foto's gemaakt, en ben dus op zoek naar een fotoservice waarbij je veel bladzijdes kan toevoegen.

Ook wil ik graag een fotoalbum maken waarbij je zelf de achtergrond mag invullen (in de vorm dus van een eigen foto). Bij veel fotoservices kan je alleen uit bestaande achtergronden kiezen, en dat wil ik liever niet.

Heeft er iemand een tip voor mij?
Groet, Rianne

5338 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 14, 2011 om 18:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mizz_r,

Kijk eens hier ter info.

Suc6

abarth
door abarth - Dec 14, 2011 om 22:05
845 Antwoorden / 19 Vragen

Denkt u ook eens na om een mooi leeg album te kopen en de foto's gewoon af te laten drukken via webshop (kruidvat oid.) en deze zelf in te plakken.

Het grote voordeel is dat je verschillende formaten kan afdrukken en je zelf je album kunt personaliseren.
De kosten zullen ongeveer gelijk zijn maar een 'echt' album is stukken mooier.

nb. Ik spreek uit eigen ervaring. Het digitaal bestelde album is meer voor erbij en kijk liever naar het origineel.

marco-t2512
door marco-t2512 - Dec 14, 2011 om 22:06
3 Antwoorden / 0 Vragen

anders dan bij webprint uit de bijlage van edrick,heb ik heel eenvoudig de fotoservice van de HEMA in de aanbieding.de pagina'sworden met foto en al tegelijk gedrukt,dit betekend dat je geen al te dik album krijgt,maar wel een mooi album.
succes

stacey
door stacey - Dec 14, 2011 om 22:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=mizz_r schreef op woensdag 14 dec 2011, 18:39]Ook wil ik graag een fotoalbum maken waarbij je zelf de achtergrond mag invullen (in de vorm dus van een eigen foto). Bij veel fotoservices kan je alleen uit bestaande achtergronden kiezen, en dat wil ik liever niet.

Dat kan bij de hierboven al genoemde Hema albums er is ook keuze voor bestaande achtergrond maar eigen foto kan ook.
Ik heb een paar keer een album via Hema gemaakt/besteld en is mij prima bevallen.
Je kunt bladzijden extra nemen maar zal wel een maximum aanzitten, weet alleen niet hoeveel.
Er is bij Hema ook mogelijkheid om losse fotobladen (voor ringband) te maken

Je kunt de software gratis downloaden/installeren en eens uitproberen of het bevalt, je kunt het (project) gewoon op je pc opslaan dus hoeft niet direct over te gaan tot bestellen en je kunt met previeuw ook bekijken hoe het er uit gaat zien.
Succes.

an
door ann-dus - Dec 16, 2011 om 11:43
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind een album zelf plakken ook altijd leuker.
Als je er ook verhalen in kwijt wil is deze nieuwe site misschien wel leuk: magazineplaza waar je je eigen magazine kunt maken. Kan trouwens ook met alleen foto's. Hij is nog niet in de lucht maar ik geloof eind van de maand wel en je kunt je nu nog inschrijven voor de nieuwsbrief voor 10% korting

an
door ann-dus - Dec 16, 2011 om 11:43
5 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry verkeerde link
Dit is de goede link

ma
door maxime - Dec 16, 2011 om 15:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Albelli!!!

di
door digioma - Dec 17, 2011 om 00:21
646 Antwoorden / 29 Vragen

Albelli... vind je zo op Internet
Ik maak hier al jarenlang foto-albums (30 x 30 cm) keuze tot 120 pagina's; alle achtergronden zelf in te vullen, dus eigen foto's, scans, maar ook uit hun voorraad op te halen. Keuze in diverse formaten en papiersoorten van mat tot glanzend) en openvallend met naad, tot helemaal plat open te vouwen bij foto's over 2 pagina's. Kaft/omslag naar keuze, ook met eigen foto en tekst. Je kunt kiezen uit diverse kaders, maar die kun je weer met "handvaten op de hoeken" zo groot of klein maken als je zelf wilt, roteren etc. Echt onbegrensde mogelijkheden. Keur en formaat aanpassen, kaders toevoegen enz. Programma wijst zich vanzelf en bovendien staat er allerlei instructievideo's op en als je het helemaal niet meer weet kun je bellen of een mailtje sturen (wordt altijd binnen een dag beantwoord).
Bij heel veel foto's wel een resolutie van max. 350 dpi aanhouden. Levertijd na betaling 4 werkdagen (nu met de Kerst een dag langer).
Sublieme kwaliteit. DOEN dus! Wordt vast heel mooi.

jo
door johannes 59 - Dec 24, 2011 om 00:40
21 Antwoorden / 0 Vragen

Media Markt, mooi programma, erg duidelijk, ook achtergrond als foto.

www.binqy.com, ook een makkelijk programma, alles aan te passen.

el
door ellobo - May 15, 2012 om 13:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo johannes 59

Ga nooit in zee met binqy.com, deze firma wil wel je geld maar leveren ho maar.
Als je een mail stuur dan reageren ze gewoon niet, telefonisch zijn ze niet te benaderen geven op de site geen nummer.

jo
door joloah - Aug 24, 2012 om 21:27
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik sluit me helemaal aan bij vorige reactie. Ik moet zeggen dat ik vorig jaar geen problemen had met dit bedrijf, mooi boek gemaakt en snel geleverd gekregen. ik ging er dit jaar daarom ook vanuit dat met ik net zoveel tevredenheid wederom een boek ging realiseren. Nou het boek is mooi geworden...op de computer! Het is doorgestuurd, betaald en toen was het stil. Geen bevestiging, geen korting (waar ik wel een vouchercode voor had ingevuld) en vanaf dat moment is er niks meer gebeurd vanuit Binqy.com. Als je een mail stuurt krijg je een algemeen mailtje terug, dat het behandeld gaat worden. Ik had na heel wat zoekwerk een telefoonnummer achterhaald, ook daar neemt niemand op en na inspreken voice-mail ook geen reactie. Toen ik verder ging zoeken bleek er wel heel veel mis te zijn daar. Er zijn dus heel veel mensen aan het wachten op hun bestelling en dat geeft weinig hoop. waarom kan dit gewoon doorgaan? er staat niks op hun stite dat er technische problemen zouden zijn of iets dergelijks en dat je langer zou moeten wachten. Kan dit zomaar? wordt het geen tijd voor actie?