mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben?

Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.

2552 15 Rapporteer
tenormin
door tenormin - May 23, 2024 om 11:58
16871 Antwoorden / 108 Vragen

wat is de grootte van uw beeldscherm? Dat nauwkeurig uitgemeten voor aanschaf computerbril?

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 May 23, 2024 om 12:00
35 Antwoorden / 53 Vragen

15 inch

Topantwoord

Ja
door JannyBoe - May 23, 2024 om 12:02
534 Antwoorden / Vragen

Hallo, ik heb een 'leesbril' laten maken met een leesafstand van 60 cm. Dat is 1,5 keer de afstand van een gewone leesbril.
Exact de afstand oog-computerscherm. Helemaal perfect.

mahadma
door mahadma - May 23, 2024 om 12:21
11606 Antwoorden / 51 Vragen

Ga naar een opticien en en vraag een computerbril op sterkte. En ja, goede ervaring, mijn pc bril is nog net goed voor buiten en mijn nieuwe bril is goed voor lezen en verweg, maar geen goede pc bril.

Topantwoord

sw
door swat1500 - May 23, 2024 om 12:48
3805 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan een beeldschermbril ook als dubbelfocus uitvoeren zodat je en op het scherm kan kijken en kan lezen.

Mabelle
door Mabelle - May 23, 2024 om 13:00
493 Antwoorden / 1 Vragen

Als de sterkte links/rechts niet of nauwelijks verschillen, kun je ook een goedkope, kant en klare leesbril van de Action, Hema e.d. proberen voor achter het beeldscherm.

Je zou ook de lettergrootte kunnen aanpassen bij de beeldscherminstellingen. Is misschien voldoende voor je.

sjjoppy
door sjjoppy - May 23, 2024 om 14:59
7245 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn gewone brillen te koop die tot +3 gaan bij Hema enzovoort
Succes.

1paul
door 1paul - May 23, 2024 om 16:49
3201 Antwoorden / 0 Vragen

heb er een maar heb hem nooit op, vind het beter zonder..

zeg erbij dat mijn zicht op zich oke is..

daanv
door daanv - May 24, 2024 om 12:04
14 Antwoorden / 3 Vragen

Een computerbril is niets anders dan een leesbril met een stapje kleinere sterkte. Ga naar een winkel waar ze brillen op sterkte verkopen bijvoorbeeld Action, Hema  Kruitvat. Neem een bril die een stapje minder sterk is dan gewoon gebruikt. Neem een tekst en hou die met gestrekte armen voor u en kijk of u de tekst scherp leest. Probeer met een aantal sterktes. Neem de sterkte die het scherpste beeld heeft. Veel succes.

pr
door prikker May 24, 2024 om 13:37
18 Antwoorden / 1 Vragen

Da's leuk als je beide ogen dezelfde sterkte hebben, maar als de ogen verschillende sterkten hebben gaat dat niet op.

Pe
door PetraKassa - May 24, 2024 om 12:44
1 Antwoorden / Vragen

Ik werk ook veel op de computer. Vorig jaar heb ik na een staaroperatie nieuwe glazen (multifocaal) aangeschaft. Toen ik ook mijn comuterbril wilde laten aanpassen heeft mijn opticien mij een overzetbril aangeraden. Ook mijn dochter kan met die bril beter op die tussenafstand lezen en een vriendin heeft de bril ook aangeschaft tot volle tevredenheid.
Die zet je over je gewone bril heen en kost veeeeeel minder dan de aanschaf van een computerbril. Blijft bovendien werken als mijn bril weer aangepast moet worden.

Topantwoord

pr
door prikker - May 24, 2024 om 13:35
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb specifiek een computerbril laten aanmeten, wat wel een gedoe om de juiste instellingen uit te vinden, voor mij was het uiteindelijk een half punt verschil... de opticien maakte hem in eerste instantie veel zwakker aan zodat alles vaag bleef en herstelde de bril toen de verkeerde kant op (nog zwakker) maar uiteindelijk heb ik nu een aangenaam zittende bril waar ik veel leesgemak op de pc van heb... absoluut de moeite waard !!!

Ik gebruikte voorheen een oudere bril maar die gaf me dagelijks hoofdpijn, dus nu is het echt -zonder dagelijkse hoofdpijn- een verlichting van jewelste !!!

Jon K
door Jon K - May 24, 2024 om 21:56
8 Antwoorden / Vragen

Ik heb er sinds jaren een. Het is een soort leesbril maar voor een oets grotere afastand. Ik vindt het prettig.  Er zijn wel dagen dat ik liever zonder wil. Mijn zicht wisselt.

cr
door crazyritten - May 25, 2024 om 13:05
7 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb een beeldscherm bril maar heb die zelden op.
Ik mag er niet mee autorijden omdat het alleen duidelijk te lezen is als je op een beeldscherm kijkt. Daarbuiten lijkt het vager te zijn.

Mijn bril met leesgedeelte is hou ik dus op. Wel moet ik vaker mijn ogen druppelen of meeer knipperen ivm de traan huizen die niet goed hun werk doen. Vandaar mijn prikkende, droge en soms brandende ogen als ik de druppels vergeet of niet voldoende knipper.
Als je last hebt van droge en pijnlijke ogen, ga eerst na of je traanbuizen nog oké zijn.

Niet iedereen kan met een beeldschermbril werken.
Ik vond het vreselijk. Steeds bij het opkijken moest ik vrij snel mijn gewone bril opzetten. Werd er misselijk van en kreeg koppijn.
De afstand die word bepaald is armlengte van je beeldscherm af.

br
door brui0929 - May 25, 2024 om 16:33
639 Antwoorden / 10 Vragen

Het nadeel is dat het zicht minder is als u niet voor de monitor zit.

rj
door rjw May 25, 2024 om 21:09
3298 Antwoorden / 5 Vragen

Je draagt m ook alleen maar als je met een beeldscherm werkt. Net zoals je geen leesbril draagt als je niet leest.

Topantwoord

rj
door rjw - May 25, 2024 om 21:11
3298 Antwoorden / 5 Vragen

Als ik wat vermoeid ben heb ik eens moeite met focussen. Ik zoom het beeld dan iets in, dat werkt bij mij beter dan een extra bril. En met de huidige hoge schermresoluties kan dat makkelijk.

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Jun 1, 2024 om 12:50
35 Antwoorden / 53 Vragen

inzoomen doe ik ook : )