ab
door abigail Jun 18, 2021 om 12:35
Vrije tijd & tuin

Grondstoffen- en Verpakkingstoeslag per pallet

Wij willen producten bestellen bij een sierbestrating bedrijf.
Producten worden verdeeld in 2 pallets. Statiegeld europallet 2st a € 15,00 vinden wij prima omdat deze kosten toch een soort borg is.
Maar, tot onze verbazing, moeten wij deze kosten ook betalen: 'Grondstoffen- en Verpakkingstoeslag per pallet' 2st a € 4,50.
Mag deze kosten doorbelast worden aan de consumenten?
Alvast dank en groet.
Abigail

3064 13 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Jun 18, 2021 om 12:40
809 Antwoorden / Vragen

U stelt de vraag in een consumentenforum. Bent u ondernemer dan graag hier:  www.higherlevel.nl

ab
door abigail Jun 18, 2021 om 12:46
6 Antwoorden / 6 Vragen

@vanlotjegetikt:

 Dank voor uw reactie. En nee ik ben geen ondernemer.

va
door vanlotjegetikt Jun 19, 2021 om 14:02
809 Antwoorden / Vragen

oke

justmeagain
door justmeagain Jun 20, 2021 om 00:40
623 Antwoorden / 8 Vragen

Beetje weinig 2 pallets voor een onderneming.
Dat vanlotjegetikt dat is vreemd.
Ligt niet aan Abigail

tijger1
door tijger1 - Jun 18, 2021 om 12:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk mogen deze kosten doorbelast worden aan u. Anders maar een zaak opzoeken die die kosten niet rekent, zijn de goederen wellicht duurder.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 18, 2021 om 12:51
2069 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat u iets fundamenteel niet begrijpt. De leverancier bepaalt de prijs en moet daar natuurlijk wel duidelijk over zijn en de afnemer kan ja of nee zeggen. Al willen ze u een "opfleurtoeslag" in rekening brengen. Als men dat netjes aangeeft en u daar ja op zegt mag dat.

ab
door abigail Jun 18, 2021 om 15:27
6 Antwoorden / 6 Vragen

@HENKDEZEVENDE
Dank voor uw reactie.

Wat is volgens u dat ik fundamenteel niet begrijp?
Ik weet dat de leverancier zelf de prijs kan bepalen. Maar het zou ook handig zijn dat een consument weet waarvoor men betaalt, niet.
Online zijn deze kosten ook niet opgenomen in de voorwaarden. Ook geen enkel uitleg :-(

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 18, 2021 om 16:15
2069 Antwoorden / Vragen

U vraagt bij uw leverancier of offerte voor de spullen die u wil hebben. U krijgt een offerte met alle kosten en toeslagen erop en dáár zegt u ja of nee op en of daar nou transpostkosten op staan of stapelkosten of afleverkosten of een opfleurtoeslag en of ze nou uitleggen wat ze daarvoor doen of niet, dat maakt niet uit. U accepteert de offerte of niet.
U kunt natuurlijk altijd een toelichting vragen en nog gaan onderhandelen maar dat doet aan het principe niets af.

sw
door swat1500 - Jun 18, 2021 om 13:10
3789 Antwoorden / 0 Vragen

De bestrating gaat niet uit zichzelf op die pallets liggen dat zal dus echt door de leverancier worden gedaan. Die mag deze kosten doorberekenen tenzij u daar vooraf andere afspraken overheeft gemaakt.
Wellicht worden deze kosten niet berekend als u de bestrating zelf komt ophalen en zelf uit de voorraad haalt.

sira
door sira - Jun 18, 2021 om 15:37
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Het Afvalfonds laten bedrijven betalen voor al het gebruikte verpakkingsmateriaal en het bedrijf rekent dat aan u door. De verpakkingsmaterialen in de supermarkt zijn ook in de prijs meeberekend.

U kunt ook de stenen zelf gaan halen met een aanhanger. U verwijdert dan het verpakkingsmateraal, haalt de stenen van de pallets en vervoert ze los (uiteraard wel met een dekzeil of net) in de aanhanger.

aurora1
door aurora1 - Jun 18, 2021 om 15:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja natuurlijk, ze werken niet voor niets; u vast ook niet. Anders een bedrijf zoeken dat voordeliger is?

1paul
door 1paul - Jun 18, 2021 om 15:51
3156 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat mag, sterker, bij de meeste bedrijven zit dit al in de prijs verrekend....

diumenge
door diumenge - Jun 18, 2021 om 15:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe weet je dan dat je ze moet betalen?

DOOR ABIGAIL 18 JUN. 2021 OM 15:27
5 ANTWOORDEN / 6 VRAGEN

@HENKDEZEVENDE
Dank voor uw reactie.

Wat is volgens u dat ik fundamenteel niet begrijp?
Ik weet dat de leverancier zelf de prijs kan bepalen. Maar het zou ook handig zijn dat een consument weet waarvoor men betaalt, niet.
Online zijn deze kosten ook niet opgenomen in de voorwaarden. Ook geen enkel uitleg :-(

Topantwoord

rj
door rjw - Jun 18, 2021 om 16:18
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Transparantie blijkt weer lastig te zijn. Leveranciers moeten gewoon alles versleutelen in de prijs veel makkelijker. Maar dan willen we weer weten hoe de prijs is opgebouwd.....

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 18, 2021 om 18:15
2069 Antwoorden / Vragen

Een waar woord.

panter22
door panter22 - Jun 18, 2021 om 16:30
6599 Antwoorden / Vragen

Bel of mail het bedrijf en vraag  wat ze met deze kosten bedoelen  en  waarom je die kosten moet betalen.
Er is niet overal een wet voor.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 18, 2021 om 18:16
2069 Antwoorden / Vragen

En er is ook niet overal een wet voor nodig. Dit is de prijs, wilt u het ervoor hebben of niet, hoe simpel kan het zijn?

sira
door sira Jun 18, 2021 om 23:44
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Het bedrijf rekent het gewoon door aan de klant, zoals ieder bedrijf doet.

Mijn bedrijf is ook diverse malen benaderd door het Afvalfonds, maar ik kan aantonen dat ik geen verpakkingsmaterialen heb, omdat de fabriek waar mijn producten gefabriceerd worden en reeds betaald heeft, de goederen rechtstreeks bij mijn klant of montagebedrijf levert. Anders zou ik (of mijn klant) dubbel betalen, de fabriek heeft het al in de prijs verwerkt en het Afvalfonds wil dat ik ook nog een keer betaal.

Zie ook Afvalfonds

pe
door peentjes - Jun 19, 2021 om 10:22
421 Antwoorden / 0 Vragen

Een tegenvraag: Wilt u die tegels of niet?

Iv
door Ivo W - Jun 19, 2021 om 22:13
729 Antwoorden / Vragen

Ja, dat mag. Maar bij verkoop aan de consument moeten deze bijkomende kosten wel vooraf al duidelijk zijn.

De kosten die u noemt zijn gebruikelijk wanneer u geen volledige pallets afneemt. Het zijn de kosten om de door u bestelde hoeveelheid van een volle pallet af te halen en op een lege pallet te stapelen + verpakken.

ab
door abigail - Jun 21, 2021 om 10:03
6 Antwoorden / 6 Vragen

Goedemorgen forumleden,

Dank voor jullie reactie.

Ter info: ik heb het bedrijf gemaild en zie hun reactie:

'Goedemiddag,

Wij hebben van al onze fabrikanten van sierbestrating een prijsverhoging doorberekend gekregen van 3%.

Momenteel hebben wij helaas niet de tijd om de prijzen aan te passen in de winkel, vandaar dat we het volgende hebben bedacht:

Op elke pallet rekenen we een toeslag a €4,50. Op deze manier proberen we op een transparante manier de prijsverhoging door te rekenen naar de consument.

Met vriendelijke groet,

Best Regards,'