jipenjanneke
door jipenjanneke Sep 14, 2009 om 21:57
Vrije tijd & tuin

Hazelaar

Hallo, bij ons in de tuin staat een mooie en redelijk grote hazelaar (geen kronkel, maar gewoon). Het vreemde is dat er de laatste twee weken zowel katjes als noten aanhangen. Horen die katjes niet op z'n vroegst in januari te verschijnen? Dit is bloem en vrucht tegelijkertijd aan de boom. Is dat normaal???

groetjes,

Marjan

459 5 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Sep 15, 2009 om 03:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag Marjan, het onderstaande vond ik via Google, maar helaas is deze site niet meer aan te klikken:

  • Gemeente Zoetermeer

  • De gewone hazelaar is een struik die wel 5 m. hoog kan worden en al in februari bloeit met hangende gele katjes. De noten groeien in een groen bladomhulsel en zijn zeer decoratief. .... Omdat de bloei lang doorloopt, zijn vaak zowel bloemen als vruchten tegelijk aan de plant te vinden. Rijpe bramen kunt u plukken ...
    www.zoetermeer.nl/index.php?...18... -

  • vr.gr.

    jipenjanneke
    door jipenjanneke - Sep 15, 2009 om 03:26
    143 Antwoorden / 78 Vragen

    Bedankt Aurora, dit antwoord had ik zelf dus nergens kunnen terugvinden. Weer wat wijzer geworden.

    groetjes,

    Marjan

    aurora1
    door aurora1 - Sep 15, 2009 om 11:08
    15645 Antwoorden / 6 Vragen

    Dank voor het terugmelden Marjan; ik kon verder ook niets anders dan dat vinden m.b.t. je vraag. Zoetermeer heeft over dat tegelijk groeien verder ook niets meer op de site staan.

    vr.gr.

    co
    door coudrier - Sep 16, 2009 om 14:12
    3 Antwoorden / 0 Vragen

    Google is op    corylus  of corylus avelana dan vindt je een overvloed aan informatie.

    Groet Corylus

    co
    door coudrier - Sep 16, 2009 om 14:27
    3 Antwoorden / 0 Vragen

    http://www.stemderbomen.nl/pages/artikelen/art_hazelaar.htm

    Kijk hier eens het zit hem in de mannelijke en de vrouwelijke katjes.

    Februarie/Augustus