![mathijs_b](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/748ebbb10a58701729fde432e61865e9213a0d45fec77944c6b47f5861bef8c3.png)
![Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/4e09611b6b5f26c714f2f50b424b970b7667045b.jpg)
Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.
![Mabelle](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/53af41f9c57c985ff0a074104a524f1f859b207c39b4e71c4266c42f22fadebb.png)
Nee, de ontvanger kan geen klacht indienen want die is de klant niet. Als je toch een klacht indient, doen ze er niets mee.
Bezorgers ontvangen veel minder voor het afleveren bij een pakketpunt dan bij iemand thuis. Dus die gedachte van je klopt niet.
![sira](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0deee38decc9a787a55c3e0f44d34fc2518801875c6c5649abb1e3f640b0f3ff.png)
Ik had laatst exact hetzelfde. Het pakketje zou in de ochtend ieder moment bezorgd worden en toen werd het omgezet naar het afhaalpunt (Primera), tweede maal dat dit gebeurde.
Daar had ik best de P*** over in, want ik was net daar bij de supermarkt geweest en de volgende dag was alles gesloten.
Dus de eerst mogelijke dag naar de Primera, waar ik zei dat de bezorger er waarschijnlijk geen zin meer in had en dat hij gelijk alles naar de Primera bracht. Het bleek inderdaad dat ze daar overspoelt werden met pakketten die ze nauwelijks meer kwijt konden. Mijn gevoel was dus juist. De Primera zou een klacht gaan indienen bij Post.nl.
Alleen de verzender kan een klacht indienen bij PostNL, die vervolgens een onderzoek start waar helemaal neits uitkomt.
Aangezien de ontvanger niet de opdrachtgever is van PostNl kan deze geen klacht indienen.
![Henk De Zevende](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/ad263fb0c25a42edb7ee78adfa74dcd09ff5e618e53ae4442fe18871e4825c60.png)
U moet helemaal niet klagen bij PostNL, u moet klagen bij de webwinkel waar u de bestelling heeft geplaats en die u blijkbaar heeft beloofd dit tijdig thuis bij u te bezorgen. Ik zou beginnen met de vraag wat de webwinkel nou precies wel en niet beloofd met betrekking tot de bezorging, en wat ze niet beloven hoeven ze natuurlijk ook niet waar te (laten) maken.
![Thecla58](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/4904e3897660871c356317a8c65ce1106e81fe96a27e5d3ea286193fb0e4f006.png)
ik sta nergens meer van te kijken als het gaat om PostNL. Vorige week iets besteld en specifiek aangegeven dat het op mijn huisadres moet worden afgegeven. Guess what? Kon naar een PostNL punt en dan niet 350 m bij mij vandaan nee ik moest ergens anders heen.
Dat doen ze, staat in de app, omdat dat de groenste manier is.
![sira](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/0deee38decc9a787a55c3e0f44d34fc2518801875c6c5649abb1e3f640b0f3ff.png)
Voor Post.nl misschien de groenste manier, maar ik moet alsnog in mijn auto stappen.
Het is net als met al die kinderen die met de auto (i.p.v. met de fiets zoals vroeger) naar school worden gebracht, beter een aantal busjes met alle kinderen dan per kind een auto.
![Thecla58](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/4904e3897660871c356317a8c65ce1106e81fe96a27e5d3ea286193fb0e4f006.png)
Ik ben het volledig met je eens. Overigens kun je in de app de standaard bezorglocatie weer aanpassen naar je woonadres. Heb ik dus meteen gedaan.
![mahadma](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/549f36f863946b569a6c32f5a102ca0815222e3fcea68d8d1e313e7f94d6b1dc.png)
Met alle respect, ik ga de post nl bezorgers zeker niet heilig praten, maar het is voor ons als ontvangers wel héél gemakkelijk om te oordelen, / Mogelijk is het luceratief voor de bezorger die alles op afhaalpunt dumpt en zo dubbel zoveel pakjes kan "afhandelen" / Bedenk dat u pas weet wat een bezorger ervaart als u een dag in zijn schoenen heeft gelopen. Ik zie geregeld dat "men" besteld en vervolgens niet thuis is en de bezorger dus voor de kat zijn staart komt (en wacht voor niets), en als dat 25 tot 33% van zijn stops betekent dat dàt de geplande bezorging ook vertraagt en dat er dus ook pakketjes "elders" afgegeven worden. Waarbij het verkeer van heden ook een rol speelt.
Van de site van de Rijksoverheid:
Klachtenregeling postvervoerbedrijf
Alle postbedrijven moeten een klachtenregeling hebben voor ontvangers en verzenders van post. Dit staat in de Postwet 2009. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op de regels.
In tijden van onderbezetting kan het zomaar zijn dat er, al dan niet tijdelijk, geen bezorger is. Echter zal het systeem de normale zaken aangeven en pas op het moment dat de pakketjes niet de juiste bus in gaan word het aangepast.
Als u gekocht hebt bij een grotere webwinkel, dan kunt u daar klagen. Zij hebben vaak een vast contactpersoon bij de bezorgbedrijven om direct te kunnen schakelen. Echter zal dat de personele problemen niet oplossen.
![Geboren Amsterdammer](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8c51103cff6daeb87c514108e8dff9261eb6b035db3ca7ca85998fb1088086c9.png)
Geachte Mathijs,
Het enige wat u kunt doen is stemmen op een partij, die de marktwerking bij de Post wilt terugdraaien.
Lees de volgende link, waarin wordt uitgelegd wat marktwerking doet met de samenleving :
https://www.intermediair.nl/archief/werken-bij-de-overheid/marktwerking-maakt-meer-kapot-dan-je-lief-is
Want zonder marktwerking is er wel ineens personeel genoeg?
![Geboren Amsterdammer](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8c51103cff6daeb87c514108e8dff9261eb6b035db3ca7ca85998fb1088086c9.png)
Geachte Neodutchio,
Wij zijn ongeveer van dezelfde leeftijd?
Herinnert u zich nog de tijd, dat de PTT postbode 6 dagen per week langs kwam ?
En dat je moest tekenen en jezelf moest legitimeren als je een pakket kreeg overhandigd?
En wat zou dat in deze tijd kosten? En waar ga je het personeel vandaan halen?
![Geboren Amsterdammer](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8c51103cff6daeb87c514108e8dff9261eb6b035db3ca7ca85998fb1088086c9.png)
Geachte Neodutchio,
Ik ga niet weer die discussie met u aan.
Maar ik wens natuurlijk terugkeer naar de staatsbedrijven.
De postbode was toen nog echt een beroep van aanzien : netjes in uniform met pet en stropdas.....
En nu ?....chaos ; pakketten worden op balkons gesmeten, aangetekende stukken in je brievenbus gefrommeld ,enz.......
En zo heeft u veel meer wensen naar een tijd waarvan toen al bleek dat er flink geld bij moest. En ook in die tijd gingen er echt zaken niet zoals waar u van droomt.
U hebt een hoop wilde fantasien, maar krijgt het maar niet voor elkaar om na te denken of het uberhaupt wel mogelijk is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Scootmobiel ellende
21-06-2024 Goede morgen Wij mijn man en ik rijden beide een scootmobiel vanuit de gemeente Heiloo WMO op zich zijn wij er blij mee dat die mogelijkheid bestaat . Ik rijd al 26 jaar en mijn man 11 jaar in het verleden bij Hulpmiddelencentrum ook het een en ander meegemaakt 3x een wiel verloren onder het rijden (3 wieler) en dat de scootmobiel of bij het sturen naar links of naa ... Lees meer
![Garantie en recht](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/4d7c5cbb8e7c2090fc8f740c3f32fdd84ede2719.jpg)
Garantie en recht
In juli 2020 kocht ik een Arco eettafel Extenso II voor 3950,- De tafel is uitklapbaar tot bijna 3 meter. De uitklapbladen bestaan uit een onderblad met daaroverheen een fineerlaag. Deze fineerlaag steekt 2,5 cm uit ten opzichte van het onderblad. Na 3 jaar bemerkte ik scheuren op de plaats waar de fineerlaag uitsteekt. De tafel wordt niet intensief gebruikt en is goed onderhouden.
De dealer
...
Lees meer
Hoe kan ik Post nl bewegen om mijn post te leveren
Sinds 25 november 2023 krijg ik al bijna geen post meer van Postnl, terwijl volgens hun app wel post onderweg is en er zijn belangrijke poststukken bij zoals een sim kaart. Heb bij Lebara al 3 keer een sim kaart aangevraagd en terwijl ze op de app van Post nl staan worden ze maar niet geleverd. Het commentaar is dat ze er weinig aan kunnen doen en ik maar gewoon moet afwachten of dat ik teveel vri ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer