mathijs_b
door mathijs_b Jun 14, 2024 om 14:47
Geldzaken & recht
Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.

Vlak voor afgesproken bezorgmoment verandert postNL van bezorgtijd 14:10-16:10 naar 'zelf afhalen' bij afhaalpunt.

Bij het afhaalpunt vertelden ze dat dit héél veel gebeurt. PostNL doet er niets aan.

Mogelijk is het luceratief voor de bezorger die alles op afhaalpunt dumpt en zo dubbel zoveel pakjes kan "afhandelen".

De verzender kan er niets aan doen en voor post NL wil er n.m.m. niets aan doen.

Wat kan ik hiertegen doen? Hoe dien ik een officiele klacht in tegen postNL?

805 9 Rapporteer
Mabelle
door Mabelle - Jun 14, 2024 om 14:51
498 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, de ontvanger kan geen klacht indienen want die is de klant niet. Als je toch een klacht indient, doen ze er niets mee.

Bezorgers ontvangen veel minder voor het afleveren bij een pakketpunt dan bij iemand thuis. Dus die gedachte van je klopt niet.

sira
door sira - Jun 14, 2024 om 15:03
2418 Antwoorden / 24 Vragen

Ik had laatst exact hetzelfde. Het pakketje zou in de ochtend ieder moment bezorgd worden en toen werd het omgezet naar het afhaalpunt (Primera), tweede maal dat dit gebeurde.
Daar had ik best de P*** over in, want ik was net daar bij de supermarkt geweest en de volgende dag was alles gesloten.
Dus de eerst mogelijke dag naar de Primera, waar ik zei dat de bezorger er waarschijnlijk geen zin meer in had en dat hij gelijk alles naar de Primera bracht. Het bleek inderdaad dat ze daar overspoelt werden met pakketten die ze nauwelijks meer kwijt konden. Mijn gevoel was dus juist. De Primera zou een klacht gaan indienen bij Post.nl.

ju
door juliomariner - Jun 14, 2024 om 15:24
1351 Antwoorden / 2 Vragen

Alleen de verzender kan een klacht indienen bij PostNL, die vervolgens een onderzoek start waar helemaal neits uitkomt.
Aangezien de ontvanger niet de opdrachtgever is van PostNl kan deze geen klacht indienen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 14, 2024 om 16:11
2142 Antwoorden / Vragen

U moet helemaal niet klagen bij PostNL, u moet klagen bij de webwinkel waar u de bestelling heeft geplaats en die u blijkbaar heeft beloofd dit tijdig thuis bij u te bezorgen. Ik zou beginnen met de vraag wat de webwinkel nou precies wel en niet beloofd met betrekking tot de bezorging, en wat ze niet beloven hoeven ze natuurlijk ook niet waar te (laten) maken.

Thecla58
door Thecla58 - Jun 14, 2024 om 16:29
883 Antwoorden / 3 Vragen

ik sta nergens meer van te kijken als het gaat om PostNL. Vorige week iets besteld en specifiek aangegeven dat het op mijn huisadres moet worden afgegeven. Guess what? Kon naar een PostNL punt en dan niet 350 m bij mij vandaan nee ik moest ergens anders heen.

Dat doen ze, staat in de app, omdat dat de groenste manier is.

sira
door sira Jun 15, 2024 om 08:57
2418 Antwoorden / 24 Vragen

Voor Post.nl misschien de groenste manier, maar ik moet alsnog in mijn auto stappen.
Het is net als met al die kinderen die met de auto (i.p.v. met de fiets zoals vroeger) naar school worden gebracht, beter een aantal busjes met alle kinderen dan per kind een auto.

Thecla58
door Thecla58 Jun 15, 2024 om 09:26
883 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben het volledig met je eens. Overigens kun je in de app de standaard bezorglocatie weer aanpassen naar je woonadres. Heb ik dus meteen gedaan.

mahadma
door mahadma - Jun 14, 2024 om 17:09
11613 Antwoorden / 51 Vragen

Met alle respect, ik ga de post nl bezorgers zeker niet heilig praten, maar het is voor ons als ontvangers wel héél gemakkelijk om te oordelen,  / Mogelijk is het luceratief voor de bezorger die alles op afhaalpunt dumpt en zo dubbel zoveel pakjes kan "afhandelen" / Bedenk dat u pas weet wat een bezorger ervaart als u een dag in zijn schoenen heeft gelopen. Ik zie geregeld dat "men" besteld en vervolgens niet thuis is en de bezorger dus voor de kat zijn staart komt (en wacht voor niets), en als dat 25 tot 33% van zijn stops betekent dat dàt de geplande bezorging ook vertraagt en dat er dus ook pakketjes "elders" afgegeven worden. Waarbij het verkeer van heden ook een rol speelt.

Be
door Ben22 - Jun 14, 2024 om 17:17
60 Antwoorden / 6 Vragen

Van de site van de Rijksoverheid:

Klachtenregeling postvervoerbedrijf

Alle postbedrijven moeten een klachtenregeling hebben voor ontvangers en verzenders van post. Dit staat in de Postwet 2009. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op de regels.

ne
door neodutchio - Jun 14, 2024 om 21:39
5189 Antwoorden / 12 Vragen

In tijden van onderbezetting kan het zomaar zijn dat er, al dan niet tijdelijk, geen bezorger is. Echter zal het systeem de normale zaken aangeven en pas op het moment dat de pakketjes niet de juiste bus in gaan word het aangepast.
Als u gekocht hebt bij een grotere webwinkel, dan kunt u daar klagen. Zij hebben vaak een vast contactpersoon bij de bezorgbedrijven om direct te kunnen schakelen. Echter zal dat de personele problemen niet oplossen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 14, 2024 om 23:09
1824 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mathijs,

Het enige wat u kunt doen is stemmen op een partij, die de marktwerking bij de Post wilt terugdraaien.

Lees de volgende link, waarin wordt uitgelegd wat marktwerking doet met de samenleving :

https://www.intermediair.nl/archief/werken-bij-de-overheid/marktwerking-maakt-meer-kapot-dan-je-lief-is

ne
door neodutchio Jun 15, 2024 om 10:31
5189 Antwoorden / 12 Vragen

Want zonder marktwerking is er wel ineens personeel genoeg?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 15, 2024 om 13:15
1824 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Wij zijn ongeveer van dezelfde leeftijd?

Herinnert u zich nog de tijd, dat de PTT postbode 6 dagen per week langs kwam ?

En dat je moest tekenen en jezelf moest  legitimeren als je een pakket kreeg overhandigd?

ne
door neodutchio Jun 15, 2024 om 17:16
5189 Antwoorden / 12 Vragen

En wat zou dat in deze tijd kosten? En waar ga je het personeel vandaan halen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 16, 2024 om 00:05
1824 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Ik ga niet weer die discussie met u aan.

Maar ik wens natuurlijk terugkeer naar de staatsbedrijven.

De postbode was toen nog echt een beroep van aanzien : netjes in uniform met pet en stropdas.....

En nu ?....chaos ; pakketten worden op balkons gesmeten, aangetekende stukken in je brievenbus gefrommeld ,enz.......

ne
door neodutchio Jun 16, 2024 om 08:34
5189 Antwoorden / 12 Vragen

En zo heeft u veel meer wensen naar een tijd waarvan toen al bleek dat er flink geld bij moest. En ook in die tijd gingen er echt zaken niet zoals waar u van droomt.
U hebt een hoop wilde fantasien, maar krijgt het maar niet voor elkaar om na te denken of het uberhaupt wel mogelijk is.