ekiem
door ekiem Jun 14, 2024 om 21:25
Vakantie & reizen

Annuleren vacantie

Goedenavond
Het verhaal gaat als volgt.
Mijn dochter heeft vol enthousiasme begin dit jaar een vakantie geboekt bij Allcamps.
Niet wetende dat zij op de 2de Paasdag de diagnose uitgezaaide eierstokkanker zou krijgen. Wat volgde was een hele emotionele toestand.
Nu krijgt zij over een week een zware operatie en heeft deze vakantie geannuleerd. Ze heeft bij de boeking een annuleringsverzekering afgesloten ( Campaz- Couvert ) .
Nu had ik gedacht dat zij het boekings bedrag terug gestort zou krijgen. Maar ze krijgt alleen maar 20% terug en dit snap ik niet.
Ze is verdrietig maar heeft niet de energie om hiermee bezig te zijn. Daarom mijn vraag, weten jullie wat ik hiermee kan? Klopt dit?
Want het heeft toch geen zin om zo'n verzekering af te sluiten als je maar 20% terug krijgt.
Deze vakantie zou over 2 weken zijn en staat alweer op hun site.

Bedankt alvast , Ekiem

3921 12 Rapporteer
ne
door neodutchio - Jun 14, 2024 om 21:33
5190 Antwoorden / 12 Vragen

Alles valt en staat met de voorwaarden van de annuleringsverzekering. En ook de vraag is of op de juiste manier geannuleerd is. Als zij bij Allcamps geannuleerd heeft kan het zomaar zijn dat zijn geannuleerd hebben volgens de boekingsvoorwaarden. Ze had in dat geval de verzekering moeten inseinen.

U kunt de verzekering vragen wat er aan de hand is en hoe het eventueel opgelost kan worden. Geen idee om wat voor bedrag het gaat, maar mocht de sop het kool niet waard zijn kunt u ook de hulp bieden die uw dochter nodig heeft.

Beiden in ieder geval sterkte in deze lastige tijd.

mahadma
door mahadma - Jun 14, 2024 om 21:38
11616 Antwoorden / 51 Vragen

Wat er in de annuleringsverzekering staat is leidend. In geval van weigering kunt u verzekerings agent contacten met redenen om zo mogelijk coulance te krijgen.

ekiem
door ekiem - Jun 14, 2024 om 21:45
680 Antwoorden / 101 Vragen

Bedankt voor je snelle reactie

Dat is een goede tip die je zo aanreikt. Ik heb zelf 3 weken terug mijn vakantie , door dit gebeuren, ook geannuleerd en het geld terug gestort gekregen. En toen ook inderdaad direct met Unive contact gezocht.
Zij heeft direct bij Allcamps geboekt en bij hen die verzekering afgesloten.

Maar ja, ik heb een doorlopende reis en annuleringsverzekering en zij een tijdelijke. Mischien dat dit ook mede bepalend zou kunnen zijn.

Het gaat in dit geval ook niet om een mega bedrag. Het voelt gewoon rottig omdat het voor haar een heel bedrag is en zij met het terug gestorte geld t.z.t met haar zoontje iets leuks wilde gaan doen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 14, 2024 om 21:48
2147 Antwoorden / Vragen

Het klinkt alsof ze enkel de reis heeft geannuleerd en niet de schade geclaimd bij de verzekering.

sira
door sira - Jun 14, 2024 om 21:50
2420 Antwoorden / 24 Vragen

Ik ken deze reis- en annuleringsverzekering niet. Is deze verzekering afgesloten bij haar eigen maatschappij of tussenpersoon?

Uw dochter had inderdaad beter eerst met de verzekeringsmaatschappij gebeld en in overleg met hen moeten annuleren.
En ja, lees de voorwaarden erop na.

ekiem
door ekiem - Jun 14, 2024 om 22:23
680 Antwoorden / 101 Vragen

Bedankt voor jullie antwoorden
Mijn dochter heeft deze verzekering ( Campaz - Couvert ) afgesloten bij de reisorganisatie die het huisje verhuurde ( Allcamps ) .

En jullie hebben gelijk, het staat of valt met de voorwaarden.
Alleen vind ik het bizar omdat ze heeft geannuleerd 3 weken voor vertrek.  Dat huisje is alweer lang en breed verhuurd. 20% terug slaat gewoon nergens op. Terwijl mijn verzekering mij alles terug betaalde.

Iv
door Ivo W - Jun 14, 2024 om 23:13
742 Antwoorden / Vragen

Of het "nergens op slaat" is een nogal brute uitspraak wanneer u de voorwaarden niet kent én nog niet heeft uitgezocht of de annulering conform de richtlijnen bij de verzekering is gemeld.

Dat de verzekering via de reisorganisatie is gemeld en dat nu de reis is geannuleerd bij de reisorganisatie maakt immers nog niet dat er daarnaast ook een claim is ingediend bij de verzekeraar. Als u uw dochter in deze emotionele tijden wilt ontlasten, vraag dan bij haar alle documenten op van de boeking, de annulering en de verzekering, neem die rustig door en bekijk wat er nog gedaan moet worden voor een claim op de reisverzekering. Stel rustig een brief/mail op die vervolgens door uw dochter verstuurd wordt om haar schade te claimen.

ekiem
door ekiem - Jun 14, 2024 om 23:57
680 Antwoorden / 101 Vragen

Met die uitspraak bedoelde ik dat het voor mij gevoelsmatig gewoon niet klopt.
Je neemt geen verzekering om te annuleren. En je gaat er bij een verzekering vanuit dat deze doet wat er gesuggereerd wordt.
In dit geval gaat het om iets ernstigs en dan kom je erachter dat je voor je gevoel iets hebt " gekocht " dat uit " gebakken lucht " bestaat.
Ik geloof echt wel dat alles verzekering technisch goed is dicht getimmerd. Dat ze volledig in hun recht staan.
Maar ik blijf er een slecht gevoel aan overgehouden.

ne
door neodutchio Jun 15, 2024 om 10:32
5190 Antwoorden / 12 Vragen

Maar is er nu bij Allcamps geannuleerd, of bij de verzekeraar? Als de verzekering niets weet van een annulering, hoe zouden ze dan kunnen uitbetalen?

Iv
door Ivo W Jun 16, 2024 om 11:26
742 Antwoorden / Vragen

Uw gevoel is niet relevant.

De afspraken die gemaakt zijn, zijn relevant.
In die afspraken staat hoe en aan welke partij(en) een annulering moet worden doorgegeven om aanspraak te kunnen maken op uitkering door de verzekering. En ook hoeveel er dan vergoed wordt.

Zoals ik het nu begrijp is alleen de accommodatie geannuleerd en is er géén beroep op de verzekering gedaan. En dan is het logisch dat de verzekering niet uitbetaalt.

marita5
door marita5 - Jun 15, 2024 om 08:28
11569 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ekiem ,

Allereerst heel veel sterkte gewenst .

Lees hier de voorwaarden van All Camps m.n. Art 5.3

https://www.allcamps.nl/reisvoorwaarden .

Veelgestelde vragen Campez Couvert

U moet een medische verklaring laten invullen door een arts , Heeft u dit gedaan ?

https://www.campez-couvert.com/pour-les-particuliers/annuler-interrompre-votre-sejour/

Contact ,

U kunt telefonisch contact met ons opnemen van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 13.00 uur en van 14.00 tot 18.00 uur (17.00 uur op vrijdag). Om iemand te spreken in de taal van uw keuze bel: Nederland: +31 416 788 157

ro
door ronny530 - Jun 15, 2024 om 11:23
2818 Antwoorden / 41 Vragen

Zoals al is geschreven de annuleringsverzekering contacteren en laat uw gevoel buiten beschouwing want een accommondatie mag na annulering opnieuw verhuurd worden en hoeft dus niet zoals u verwacht leeg te blijven staan.
Hoe triest de reden van annulering ook is Allcamps kan niet met alle annuleringsgevallen rekening houden want leegstand zou verlies opleveren.

1paul
door 1paul - Jun 18, 2024 om 16:23
3213 Antwoorden / 0 Vragen

vervelend dat je nu juist hiermee bezig moet zijn, sterkte voor u allemaal..

lees de voorwaarden even goed door en kijk wat op de situatie van uw dochter van toepassing is, heeft ze bijvoorbeeld een verklaring npdig van de behandelend art of iets dergelijks, zo ja en die is er nog niet, doe dit alsnog, maak bezwaar tegen de uitkering en stuur deze alsnog op, vergeet niet het case nummer te vermelden!!

ekiem
door ekiem - Jun 18, 2024 om 18:55
680 Antwoorden / 101 Vragen

Goedenavond,
Bedankt voor jullie antwoorden tot nu toe.
Ik heb niet stil gezeten en heb intussen contact met de verzekeraar ( Campaz-Couvert ).
Nu kan er een "claim "worden ingediend via hun site en hier ben ik dus mee bezig. Het is een heel gedoe omdat er héél veel moet worden ingevuld en worden opgestuurd.
Gelukkig wel digitaal.

Wij zullen ons best doen om uw claim zo snel en soepel mogelijk
te verwerken. Stuurt u ons hiervoor aub:

  • Reserveringsbevestiging van de verzekerde diensten (bv.: het originele en gedetailleerde reserveringscontract, het betalingsoverzicht, enz.)
  • Indien van toepassing, het officiële document dat de relatie met de persoon aan de oorsprong van de Annulering vermeldt (kopie van het trouwboekje, attest van wettelijke samenwoning, enz.)
  • De medische vragenlijst (bijgevoegd). *
  • Een document dat de voorgeschreven behandeling of onderzoeken rechtvaardigt. Voorbeelden:
    • de recepten van medische behandelingen en/of van thuiszorg,
    • of het officiële verslag van de medische onderzoeken,
    • of het formulier van de ziekenhuisopname,
    • of elk ander document waar de gevraagde informatie op vermeld staat
  • De factuur of het bewijs van de volgende kosten, bewaard door uw instelling: **
    • annuleringskosten
    • NB: uw reserveringsvestiging zal u te zijner tijd dit document doen toekomen
  • Uw bankgegevens ***
    • Voor ingezetenen van de Europese Unie:
    • Uw bankgegevens die uw bank afgegeven heeft(met achternaam, IBAN en BIC)
  • Een eedaflegging als bijlage, vergezeld van een recent medisch document in uw bezit.
Het zal er wel allemaal bijhoren maar het voelt apart om zoveel gegevens op te moeten sturen.

alvast bedankt