B.
door B. MUIJRES Jun 24, 2024 om 08:20
Winkels & webshops
Hoe komt het dat na 2,5 jaar de glazen (echt glas) aan één kant troebel worden?

Brillenglazen langzaam troebel, maar eenzijdig.

7055 7 Rapporteer
B.
door B. MUIJRES - Jun 24, 2024 om 08:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

De vertroebeling van de glazen (echty glas) in tweeënhalf jaar vindt symmetrisch plaats. Het zal waarschijnlijk de coating laag betreffen. Maar het centrum van de glazen blijft onaangetast, is nog totaal helder. Zachtjes poetsen met microvezel doek (soms met door de brillenman geleverde cleaning solution) kan niet de oorzaak zijn. Hoogst wonderlijk!

wi
door wilhelmina59 - Jun 24, 2024 om 08:32
552 Antwoorden / 0 Vragen

Coating wordt aangetast door al dat gesmeer op het gezicht. Cosmetica is niet echt charmant voor kunststof.

1paul
door 1paul - Jun 24, 2024 om 11:24
3319 Antwoorden / 0 Vragen

kan de coating laag zijn die vaak toegepast word op glas ivm ontspiegeling of iets dergelijks..

mahadma
door mahadma - Jun 24, 2024 om 12:02
11715 Antwoorden / 52 Vragen

Vaak worden (al of niet ongemerkt) de glazen door vette of make-up vingers "besmet" waardoor de coating(s) worden beschadigd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 24, 2024 om 15:29
16959 Antwoorden / 202 Vragen
1paul
door 1paul Jun 25, 2024 om 10:20
3319 Antwoorden / 0 Vragen

leuk deze artikelen maar na 2,5 jaar moet de vraagsteller wel zelf bewijzen dat product bij aankoop al niet aan de verwachtingen voldeed!!

ka
door kama - Jun 24, 2024 om 16:43
164 Antwoorden / 19 Vragen

Vroeger werden de glazen van mijn bril nooit vies. Ik hoefde ze maar eens in de zoveel weken te poetsen. En die oude glazen worden nog steeds niet vies. Mijn nieuwe glazen worden heel snel vies, moet ze een paar keer per dag poetsen, ondanks dat ze vuilafstotend zouden moeten zijn. Ik gebruik geen make-up en kom niet bewust aan de glazen. De opticien weet niet hoe het komt. Maar vervelend is het wel. Het zit bij mij middenop en aan de randen. Ik denk dat het door de nieuwe coatings komt. Ik weet niet precies wat TS met troebel bedoeld. Maar bij mij worden de glazen direct na aanschaf al vies.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 25, 2024 om 01:10
1865 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte B. Muijres,

Kunt u , ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?

Waar heeft u de bril gekocht?

Hoe maakt u de bril schoon?

Kunt u hier een foto plaatsen van de hele bril?
U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.